تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۱۰۷۲۴۲

دانشگاه محل زد و بند سیاسی نشود

۰
کبنا ؛نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس گفت: نمی‌توانیم مانع آزاد اندیشی و مشارکت سیاسی جوانان شویم، البته باید روش تحلیل مسائل سیاسی را به آنها بیاموزیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز نشست شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس برگزار شد.
jmalzade
*در کارهای فرهنگی نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم
حجت‌الاسلام عبدالرضا جمال‌زاده نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس با بیان اینکه در کارهای فرهنگی باید بر اساس برنامه‌ریزی عمل کنیم، اظهار کرد: نیازهای فرهنگی را باید بر اساس تحولات اجتماعی، تاریخی و فناوری‌های که در حال تحول هستند برنامه‌ریزی کنیم و ما نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم.
*در برنامه‌ریزی فرهنگی تحولات جامعه را لحاظ کنیم
جمال‌زاده تصریح کرد: در راستای تربیت فرزندان و جوانان باید جامعه را ببینیم و رصد کنیم و مطابقت با آنها برنامه‌ریزی کنیم و برنامه‌ریزی‌ها باید مطابق با تحولات جهانی و ویژگی‌های انسانی لحاظ شود.
وی با بیان اینکه انسان‌ها دو بعدی هستند، افزود: هر دو بعد انسان‌ها در کارهای فرهنگی در نظر گرفته شود و انسان‌ها بی‌نهایت طلب هستند.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس بیان کرد: ویژگی‌های کنجکاوی انسان‌ها همچنین باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی مدنظر باشد و به اندازه عقل و تناسب‌ها کارها صورت بگیرد.
*نادیده گرفتن گذشته خودمان احساس بی‌هویتی را ایجاد می‌کند
جمال‌زاده ادامه داد: ما نمی‌توانیم در برنامه‌ریزی‌های آینده گذشته خودمان را نادیده بگیریم، چرا که تاریخ ما پر از افتخارات و بزرگانی است که می‌توان در برنامه‌های فرهنگی بر روی آنها تاکید کرد. اگر ریشه جامعه خشکانیده شود، جوانان احساس بی‌هویتی می‌کنند و هر چه بخواهند به او تحمیل می‌کنند، به طور مثال اگر فردی خانواده نداشته باشد، اسیر خیابان‌ها می‌شود، لذا وصل جوانان به گذشته خیلی مهم است.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه ارتباط سخنرانان با جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان با شیوه‌های جدید ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند و لازم است که بر اساس شیوه‌های جدید با آنها ارتباط برقرار کنیم. ارتباط با جوانان باید با فضای امروز جامعه تناسب داشته باشد، رمز ماندگاری اسلام که خیلی هم مهم، مطابقت با مقتضیات زمان می‌باشد.
جمال‌زاده با بیان اینکه کارهای دست و پا گیر کنار زده شود، افزود: ابزارهای جدید از جمله تولید موسیقی، تئاتر، فیلم و کتاب و سایر وسایلی باید در کارهای فرهنگی دیده شود، در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ضروری است.
وی در ادامه اظهارات خود گفت: جوانان را نمی‌توانیم از آزاد اندیشی و کرسی‌های آزاد اندیشی دور کنیم و آنها باید مشارکت سیاسی داشته باشند ولی نباید دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی تبدیل و محل زد و بندهای سیاسی احزاب و گروه‌ها شود، به جوانان باید روش تحلیل را بیاموزیم و همانطوری که مقام معظم رهبری فرموده‌اند  بصیرت سیاسی برای جوانان و اساتید لازم است.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس بر مشارکت همگان در همفکری و اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: از جوانانی که مخاطب ما نیز هستند باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی با آنها همفکری کنیم.
حجت‌الاسلام جمال‌زاده به تشکیل شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی نقش اساسی و مهم در زمینه هدایت جوانان را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: مخاطبین کارهای فرهنگی متفاوت است و متولین فرهنگی هادیان دانشگاه و جامعه هستند.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس متولیان فرهنگی را عقول و خردمندان جامعه دانست و افزود: دانشجویان و اساتید فرهیختگان و هادیان فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1