تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۱۰۷۰۶۶

کهگیلویه و بویراحمد دومین استان بیکار کشور

۲
۰
کبنا ؛

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع‌دستی در اولویت ایجاد اشتغال در این استان باشد.


حسن نوروزی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال به سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید، کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از هشت استان پایلوت برای ایجاد مشاغل پشتیبان و خرد انتخاب شد.
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:‌ سال گذشته اقدام خوبی در خصوص اشتغال در مشاغل خرد و پشتیبان انجام شد که امیدواریم در سال جدید با اختصاص اعتبار از صندوق کارآفرینی و امید مشاغل پشتیبان در سال ۹۴ بیش از گذشته تقویت شود.

وی اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاه را از سیاست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواند و افزود: مقرر شد برای اجرای این طرح وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعتباری را به استان ابلاغ و مبلغی را خود استان کمک کند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های خصوصی و کارگاه‌های تولیدی مشغول به‌کار شوند.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از حقوق و مزایای شخص را خود صاحب کارگاه و بخشی دیگر را دولت می‌پردازد که این کار باعث ایجاد اشتغال در سال ۹۴ می‌شود.

نوروزی توسعه خوشه‌های صنعتی را از برنامه‌ مهم استان در سال‌جاری دانست و گفت: برنامه اختصاصی استان توسعه خوشه‌های صنعتی از جمله خوشه دست بافت است که توسعه مشاغل صنایع‌دستی در اولویت ایجاد اشتغال دستگاه‌های صنعت‌ معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار استان تصریح کرد: با توجه به نرخ بیکاری هر شهرستان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به صورت درصدی توزیع شهرستانی شد که با اختصاص اعتبار مبلغ لازم به شهرستان‌ها داده می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد دومین استان بیکار کشور

 وی در ادامه نرخ بیکاری استان را ۱۶/۵ درصد عنوان کرد و گفت: متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۰/۵ درصد است که با توجه به آمار ارائه شده در سال ۹۲ کهگیلویه و بویراحمد دومین استان بیکار کشور بعد از لرستان به‌شمار می‌آید.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته عملکرد استان در صندوق توسعه ملی بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل که ۴۵ میلیارد بود جذب دو برابری تسهیلات صورت گرفت که امیدواریم هم در صندوق توسعه ملی و هم صندوق کارآفرینی و امید تسهیلات خوبی پرداخت و اشتغال ایجاد شود.

اختصاص بیش از یک میلیارد تومان جهت توسعه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای توسعه صنایع دستی این استان اختصاص یافت.
محمود باقری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تسهیلات برای هنرمندان گفت: ۳۸ هزار صنعتگر و هنرمند در استان وجود دارد که شش هزار و ۱۰ نفر از این افراد در سیستم صنایع دستی ثبت نام کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲۰ هزار کارگاه فعال در حوزه مشاغل خانگی در استان وجود دارد و پانزده‌ هزار نفر هم متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هستند.
وی بیان کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه صنایع دستی و سایر مشاغل خرد با هدف ایجاد اشتغال در بین متقاضیان اختصاص داده شد.
این مسئول اضافه کرد: ۵۰ کارگاه تولید فعال، هشت آموزشگاه صنایع دستی و ۲۱ شرکت تعاونی و تولیدی در استان در حال فعالیت است که توسعه مشاغل خرد و پشتیبانی برای افراد متقاضی در اولویت میراث فرهنگی و صنایع دستی استان است.
باقری خاطرنشان کرد: ایجاد مشاغل مصنوعات چرمی، البسه محلی، دست‌بافت‌های داری، سنگ‌های تزیینی، سیاه چادر بافی، احیاء هنرهای منسوخ شده، نی چیت بافی و غیره از جمله مشاغل خرد مورد حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
شما در این ۴ سال که تمام کشور با هاتون و در خدمت خط تان بود چه کار کردید برای رفع بیکاری مردم . عزیزم با مشک و ملار مشکل بیکاری حل نمی شود
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جونم به جون استاندار
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1