تاریخ انتشار
جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۰۶۳۳۳

سخنان ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در نماز جمعه این هفته

۰
کبنا ؛تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خط قرمز ملت را می‌داند
امام جمعه یاسوج گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خطوط قرمز ملت را می‌داند و در مقابل استکبار تسلیم نمی‌شود.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک اعیاد شعبانیه، به برخی از موانع استجابت دعا اشاره کرد و گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) هشت دلیل عدم اجابت دعا را برای یکی از یاران خود در حدیثی بیان فرمودند.
وی با بیان مختصر این هشت مورد که موجب عدم استجابت دعا می‌شود اظهار کرد: یکی از دلایل این است که خدا را شناخته‌ایم اما به دستورات خدا عمل نمی‌کنیم.
امام جمعه یاسوج گفت: مورد دوم این است که پیغمبر خود را به خوبی می‌شناسیم اما به راهی که پیامبر برای ما ترسیم کرده نمی‌رویم.
حسینی بیان کرد: نعمت‌های خدا را مورد استفاده قرار می‌دهیم اما شکر نعمتی در کار نیست و در چهارمین مورد قرآن را قرائت می‌کنیم اما به دستورات آن که قانون اساسی اسلام است عمل نمی‌کنیم.
خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: به جهنم پی برده‌ایم اما از کارهایی که ما را به جهنم نزدیک می‌کند دوری نمی‌کنیم و همچنین بهشت را درک کرده‌ایم و کارهایی که ما را به بهشت نزدیک می‌کند انجام نمی‌دهیم.
حسینی به آخرین مورد از موارد عدم استجابت دعا اشاره کرد و افزود: عیب مردم را می‌گوییم و تهمت می‌زنیم و غیبت می‌کنیم و همین موجب می‌شود هر چه دعا کنیم مورد قبول واقع نشود.
وی در خطبه دوم با تبریک روز پاسدار اظهار کرد: پاسداران باعث افتخار کشور ایران اسلامی هستند و این نامگذاری در روز ولادت امام حسین (ع) بسیار سنگین است که باید به عنوان پاسدار قدر خود را بدانیم.
حسینی به ویژگی‌های پاسدار اشاره کرد و گفت: پاسدار خوب کسی است که دوستان با شنیدن نامش خوشحال و دشمن با شنیدن اسم پاسدار احساس ناامنی کند.
امام جمعه شهر یاسوج سپس به اول خرداد آغاز محاصره اقتصادی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا از تحریم به عنوان حربه‌ای برای مقابله با نظام اسلامی استفاده می‌کند که با اقتصاد مقاومتی می‌توان در برابر این حربه مقابله کرد.
حسینی به حوادث جهان اسلام پرداخت و گفت: انگلیس مکار، آمریکای جهانخوار و فرانسه‌ دروغگو به همراه رژیم جعلی صهیونیستی با آلت دست قرار دادن عده‌ای تکفیری به دنبال مقابله با جهان اسلام هستند که پوزه آن‌ها قطعاً به خاک مالیده می‌شود.
وی سپس به موضوع مذاکرات هسته‌ای و لزوم هوشیاری در این مذاکرات اشاره کرد و گفت: رهبر شجاع و دولت و ملتی همدل در برابر دشمن قرار دارند و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز خطوط قرمز نظام را به خوبی می‌داند.
ایران پیروز نهایی میدان مذاکرات است / آمریکا ناچار به امضای توافقات است
امام جمعه موقت باشت گفت: آمریکا مجبور است توافقات را امضاء کند چرا که در غیر این‌صورت دست مکار او برای همه جهان رو خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حبیب‌الله بلادی امام جمعه موقت باشت در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ماه شعبان و اعیاد شعبانیه را بهترین فرصت برای پوشیدن لباس تقوا برشمرد و  اظهار کرد: شعبان به مثال تنگه ورود به دریای بی‌کران رحمت الهی که همان رمضان است.
وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) افزود: صدقه و طلب استغفار بهترین اعمال در ماه شعبان است که برای بندگی و بخشش الهی دو مکمل همدیگر محسوب می‌‌شوند.
خطیب جمعه این هفته باشت با نقل حدیثی دیگر تأکید کرد: هیچ عملی همچون دادن صدقه بر شیطان سنگین نیست چرا که قبل از این‌که صدقه با دست نیازمند و سائل برسد به دست خداوند متعال می‌رسد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلادی اضافه کرد: صدقه تنها مالی نیست و بر اساس روایات هر آنچه که آزاری را از سر مسلمانی دور کند صدقه محسوب می‌شود و از جمله تأثیرات صدقه در زندگی افزایش طول عمر و نشاط در زندگی خواهد بود.
امام جمعه موقت باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت به میلاد با سعادت سومین خورشید تابناک امامت حضرت امام حسین (ع) و نام‌گذاری این روز به نام روز پاسدار اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به تمامی پاسداران گفت: دو چشمی که برای خداوند گریان شده و یا در راه خدا شب را نگهبانی داده است هرگز به آتش نمی‌رسد.
وی همچنین با اشاره به میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز خطاب به مسئولان و مردم بیان کرد: جانبازان به عنوان شهدای زنده  باید مورد تکریم و تعظیم قرار گیرند لذا در این خصوص همه ما باید توجه ویژه داشته باشیم.
خطیب جمعه این هفته شهرستان باشت در ادامه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: آزادسازی خرمشهر یعنی ۲۴ روز تلاش و رزم‌آفرینی دلیر مردان غیور و فرزندان امام راحل طی عملیات بیت‌المقدس که با اعتقاد و ایمان راسخ قدم برداشتند و فاتح میدان شدند.
حجت‌الاسلام بلادی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در بین دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع) در پی زیاده‌خواهی‌های استکبار مبنی بر بازرسی از مراکز نظامی  و دانشمندان ایرانی اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبری فرمودند ملت ایران اجازه چنین کاری را به هیچ بیگانه‌ای نخواهند داد چرا که دانشمندان و مراکز نظامی ما همانند نوامیس ملت هستند که ما اجازه دخالت و بازرسی آن را به بیگانگان نخواهیم داد.
وی همچنین به واکنش وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص بیانات رهبری مبنی بر این‌که امضاء و توافقی صورت نمی‌گیرد مگر در راه رسیدن به اهداف ما؛ و با تأکید بر این‌که آمریکا مجبور به امضای توافقات است، یادآور شد: ایران فاتح نهایی این میدان است چه امضاء صورت گیرد و یا نه چرا که با انجام توافق همه به اقتدار ایران پی برده و در صورت انجام نشدن توافق دست آمریکا برای همه رو شده و بازهم اقتدار ایران بر همه جهانیان اثبات می‌شود.
فتح خرمشهر در سایه ایمان رزمندگان و تجلی قدرت خداوند بود
امام جمعه موقت دهدشت آزادسازی خرمشهر را در سایه قدرت خداوند و ایمان رزمندگان عنوان کرد.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در آیین عبادی سیاسی جمعه دهدشت پایبند بودن به ارزش‌های الهی و عمل به دستورات خداوند را از نشانه‌های تقوا دانست و اظهار کرد: رعایت تقوا و دوری از معصیت راه رسیدن به سعادت را هموار می‌کند.
امام جمعه موقت دهدشت به اهمیت وفای به عهد در دین اسلام پرداخت و تصریح کرد: وفای به عهد انسان را به کمالات معنوی می‌رساند.
تقوی با بیان اینکه در احادیث و روایات به کسانی که نسبت به امری تعهد دارند توصیه به عمل شده است، افزود: انسان‌هایی که مسئولیت دارند اگر در وعده‌هایی که به ارباب رجوع می‌دهند خلف وعده کنند مرتکب گناه بزرگ می‌شوند.
وی در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک اعیاد شعبانیه ولادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و روز پاسدار را یادآور شد و گفت: عظمت امام حسین(ع) آن چنان است که در تورات و انجیل نیز از آن سخن به میان آمده است.
خطیب موقت جمعه دهدشت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: خداوند در زمان تولد حسین‌بن علی جبرئیل را مامور کرد هزار فرشته ولادت این امام را به پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و فاطمه(س) تبریک بگویند.
وی درباره عظمت و شایستگی حضرت ابوالفضل(ع) گفت: در قیامت همه شهدا به جایگاه این بزرگوار غبطه می‌خورند.
تقوی همچنین سیر تاریخی تحریم اقتصادی ایران توسط آمریکا را یادآور شد و افزود: امام راحل تهدیدهای نظامی آمریکا را طبل توخالی می‌دانستند و فرمودند ملت ما ۵۰ سال در رژیم پهلوی تمرین گرسنگی کردند.
وی با بیان اینکه امروز ایران به چنان عظمتی رسیده است که دنیا را به طرف خود می‌کشاند به تبیین بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون تهدیدهای دشمن پرداخت.
معاون اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه هم‌چنین سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: مجلس به واسطه اینکه از بطن مردم است جایگاه والایی دارد.
تقوی قوه مقننه را از قوای ثلاثه و مهم خواند و افزود: این مجلس باید بتواند با پیاده کردن قانون به درخواست‌ها و نیازهای مردم پاسخ دهد.
امام جمعه موقت دهدشت سالروز آزادسازی خرمشهر را از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو برشمرد و با بیان اینکه حماسه سوم خرداد فتح عظیم در دوران انقلاب بود، افزود: قدرت خداوند بود که دشمن را سرکوب کرد.
تقوی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از فتح خرمشهر سیاست دشمن تغییر کرد و جنگ را به اتمام رساند.
شکستن حصر سران فتنه هنجارشکنی است/ بازجویی از دانشمندان هسته‌ای ممنوع
امام جمعه دیشموک گفت: این‌که برخی‌ها می‌گویند باید حصر سران فتنه شکسته شود، هنجار شکنی است.
حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل ظهر امروز ضمن تبریک ولادت و اعیاد بزرگ ماه شعبان، اظهار کرد: در ماه پرفضیلت شعبان قرار داریم و کم کم به ماه میهمانی خداوند نزدیک می‌شویم.
وی در ادامه گفت: ماه رجب با تمام خوبی‌های که داشت گذشت و خوش به حال آن دسته کسانی که از فرصت ماه رجب استفاده کرده‌اند و قلب خود را با نورانیت ماه رجب صفا داده‌اند، اما کسانی که از ماه رجب استفاده نکرده‌اند سعی کنند از این ماه پر فضیلت و با برکت ماه شعبان به خوبی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: ماه شعبان فرصتی است برای جبران کردن ماه‌های گذشته و روز سوم شعبان در تاریخ شیعه عید بسیار مهمی است که به عنوان روز پاسدار نام گذاری شده است.
خطیب نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه، در میتینگ سیاسی که در یاسوج برگزار شد شاهد هنجارشکنی و افراطی‌گری بعضی نهادهای انقلابی بوده‎ایم، بیان داشت: سران فتنه به مردم، امام راحل، مقام معظم رهبری و خانواده معظم شهداء جفا کردند.
وی بیان کرد: میتینگ‌های انتخاباتی و سیاسی از لحاظ قانون اشکالی ندارد ولی کسانی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند قانون شکنی کردند و قانون می‌گوید باید در حصر باشند.
وی تصریح کرد: سران فتنه در کشور ما بستر را برای دشمنان قسم خورده این نظام مقدس فراهم کردند ولی بصیرت رهبری و مردم ما چنین اجازه‌ای به آنها نداد.
وی اضافه کرد: این‌که برخی‌ها می‌گویند باید حصر سران فتنه شکسته شود، هنجار شکنی است، اگر چنین صورت پذیرد و چنین کسانی آزاد شوند مطمئن باشید باز هم به قانون‌شکنی خود ادامه خواهند داد.
وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: ما در زمانی که دستمان خالی بود توانستیم دشمنان این آب و خاک را به زانو بنشانیم، حالا که دستمان پر است از همه لحاظ پیشرفت زیادی کردیم، به حول و قوه الهی هیچ مستکبری توان دست‌درازی به یک وجب از خاک کشور ما را نخواهد داشت.
وی در خصوص توقع بازدید از مراکز نظامی گفت: همانطور که رهبری هم فرمودند «به هیچ وجه اجازه بازدید از مراکز نظامی ما و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را به دشمنان نخواهیم داد» و بحث مذاکرات فقط در حیطه مذاکره هسته‌ای است که در غیر این‌صورت مورد پذیرش ملت، نظام و رهبری ما قرار نخواهد گرفت و دشمنان نمی‌توانند در برابر ملت ایران هیچ غلطی بکنند.
محمودی اصل روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، ولادت حضرت ابوالفضل روز جانباز را تبریک گفت و افزود: سپاه نقش حساس و ممتازی در کشور ما دارد، به برکت این نهاد مقدس و انقلابی است که بسیاری از توطئه‌های خبیث علیه نظام ما خنثی می‌شود.
وی تاکید کرد: اگر کشور ما در مقابل دشمنان محکم ایستاده است همه با خاطر دو خصوصیت ممتاز دیانت و ولایتمداری نیروی سپاه است که به واسطه آنها جایگاه رفیعی برای این نیروی انقلابی وجود دارد.
آمریکا سردمدار جاهلیت مدرن در منطقه و جامعه بین‌المللی است
امام جمعه لنده گفت: آمریکا سردمدار جاهلیت مدرن در منطقه و جامعه بین‌المللی است.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: ما شعبان مقدمه‌ ورود به میهمانی بزرگ خداوند و ماه اعیاد ائمه بوده که می‌توان با بهره‌گیری از این ماه در مسیر سعادت و بندگی حقیقی قرار گرفت.
وی با اشاره با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار نشان از بهره‌گیری و خط و مشی سپاه در امتداد نهضت سرخ عاشورا و دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی دارد.
امام جمعه لنده تصریح کرد: سپاه به عنوان مدافع ارزش‌های انقلاب و حریم ولایت در نظام جمهوری اسلامی در حرکت و تعالی بوده و با بهره‌گیری از سیره و منش امام حسین(ع) در مسیر بصیرت‌افزایی و ترویج شاخصه‌های انسانیت و عقلانیت در جامعه موفقیت‌های بسیاری به دست آورده است.
کیانی‌اصل افزود: در طول چند دهه‌ای که از عمر پر برکت انقلاب می‌گذرد چالش‌های مختلفی نظام و انقلاب ما را تهدید کرده اما سپاه با هوشیاری و آگاهی بخشی به جامعه توانسته بسیاری از آن‌ها را در کانون و نطفه خفه کند.
وی خاطرنشان ساخت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به حق فرمودند« اگر سپاه نبود کشور هم نبود» و این نشان از اهمیت و جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه لنده به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره و گفت: دیروز سپاه در پشت خاکریز‌ها به دفاع از انقلاب پرداخت و امروز در عرصه جنگ نرم بدون خاک‌ریز با حفظ ارزش‌ها به مقابله با دشمنان پرداخته است.
*تحریم تنها حربه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی
کیانی‌اصل در ادامه به سالروز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب با حربه محاصره اقتصادی یا همان تحریم به فکر مقابله با نظام  جمهوری اسلامی برآمدند.
وی افزود: آنان در مقطعی از زمان می‌خواستند با راه‌اندازی جنگ ایران و عراق حربه تحریم را به جنگ تبدیل کنند ولی استقامت هشت‌ساله ملت ایران این نقشه آنان را نقش بر آب ساخت و و دوباره دست به دامان تحریم و محاصره اقتصادی شدند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تصریح کرد: ملت غیور ایران اسلامی با توکل بر خدا هر تهدیدی را به فرصتی در جهت تعالی و پیشرفت نظام تبدیل کرده و از تحریم‌ها در جهت خودکفایی و رسیدن به توسعه اقتصادی استفاده کرده است.
وی افزود: روزی ایران محتاج مایحتاج روز‌مره خود بوده اما امروز به عنوان تولیدکننده بسیاری از صنایع بزرگ در جهان در عرصه بهداشت و درمان و صنایع دفاعی و نظامی شده است.
کیانی‌اصل یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود تنها راه علاج و درمان بیماری اقتصادی جامعه را تکیه بر توان داخلی و احیاء اقتصاد مقاومتی دانسته‌اند که این با تکیه بر خودباوری محقق خواهد شد.
* مذاکرات هسته‌ای ماهیت دشمنان را مشخص کرده است
وی در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای از خطوط قرمز نظام بوده و به هیچ بیگانه‌ای اجازه چنین کاری داده نخواهد شد.
خطیب نماز جمعه لنده تصریح کرد: دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای توسط ایران جهانیان را وادار به پذیرش ایران هسته‌ای کرده ولی دشمنان به دنبال انرژی هسته‌ای نیستند بلکه اهداف شوم دیگری دارند که در درخواست‌ها و موارد مذاکره روز به روز بیشتر مردم از ماهیت آن با خبر می‌شوند.
کیانی‌اصل گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند راه برون‌رفت از مشکلات جامعه در مذاکرات نیست بلکه در داخل کشور و با خودباوری محقق خواهد شد.
وی در ادامه به میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز اشاره و افزود: جانبازان با بهره‌گیری از شخصیت والای حضرت ابوالفضل(ع)، شجاعت، دلاوری و رزم‌آوری را به نمایش گذاشتند و با تقدیم قسمتی از بدن خود برگشتند تا پیام شهدا را نسل‌های آینده منتقل کنند.
امام جمعه لنده گفت: جانبازان پیام اقتدار، ایستادگی و خودباوری را به ملت ایران عرضه کرده اند و به عنوان شهیدان زنده‌ در راه اعتلای نظام و امنیت و اقتدار تلاش کرده‌اند.
*فتح خرمشهر بزرگترین نصرت الهی
کیانی‌اصل حماسه سوم خرداد را یادآور شد و ابراز داشت: فتح خرمشهر و حماسه سوم خرداد بزرگترین نصرت الهی بوده که امام خمینی(ره) در پیام خود به مناسبت آزادسازی خرمشهر فرمودند« خرمشهر را خدا آزاد کرد».
وی افزود: این حماسه ماندگار نشان از رشادت و دلاوری ملت ایران در عرصه دفاع از میهن و ناموس خود بوده که سرانجام پس از ۱۹ ماه اسارت خرمشهر با نصرت الهی آن را محقق ساخته‌ و به نتیجه رسانده‌اند.
*آمریکا سردمدار جاهلیت مدرن در منطقه و جامعه بین‌المللی است
امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به حوادث و وقایع اخیر منطقه گفت: رهبر معظم انقلاب با تعبیر جالبی از عملکرد عربستان و استکبار جهانی، مسئله جاهلیت مدرن را مطرح فرمودند و آمریکا را به عنوان سردمدار این پدیده در جهان معرفی کرده‌اند.
کیانی‌اصل افزود: عربستان و همه ایادی استکبار تنها بازیچه و اجراکننده کورکورانه سیاست‌های آمریکا در قالب جاهلیت مدرن هستند هرچند که این جاهلیت از جاهلیت قدیم به مراتب خطرناک‌تر است.
دشمن در مقابله با مردم و نظام اسلامی راهی جز شکست در پیش ندارد‌
امام جمعه موقت کبگیان گفت: دشمن در مقابله با مردم و نظام اسلامی راهی جز شکست در پیش ندارد.
حجت‌الاسلام عیسی مطهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کبگیان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: پاسداران مجاهدانی هستند که با جان و جسم خود برای انقلاب و ارزش‌ها در هشت سال دفاع مقدس ایثارگری کردند.
وی با بیان این که پاسداران مجاهدان واقعی فی‌سبیل‌الله هستند، اظهار کرد: این‌ها بزرگ‌مردانی هستند که گوهر زیبای عمل خود را به عیار پست دنیا محک نمی‌زنند.
امام جمعه موقت کبگیان گفت: سپاه پاسداران را در یک جمله می‌توان خدمتگزاران واقعی مردم در نظام اسلامی دانست که در هر عرصه‌ای نیاز بوده ورود پیدا کردند و خدمت صادقانه از خود به نمایش گذاشتند.
مطهری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کبگیان در خصوص تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: وقتی عملیات نظامی را چاره‌ساز نمی‌بینند دست به تحریم می‌زنند که راهکار آن عمل به اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: فشار این روزهای استکبار نشان می‌دهد که در حربه تحریم هم زمینگیر شده‌اند و این ترفند برای مقابله با مردم ایران اسلامی ناکارآمد بوده است.
امام جمعه موقت کبگیان ملت ایران را متحد زیر سایه ولایت دانست و افزود: همان‌گونه که در گذشته تحریم‌ها و عملیات نظامی در این کشور جواب نداد امروز هم به واسطه توانمندی بالای ایران اسلامی در همه زمینه‌ها دشمن در مقابله با مردم و نظام اسلامی راهی جز شکست در پیش ندارد.
**اظهارات سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
سپاه ‌توان مقابله با دشمن در هر جنگی را دارد
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: سپاه ‌توان مقابله با دشمن در هر جنگی را دارد.
سردار یدالله بوعلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک اعیاد شعبانیه به خصوص ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: امام و مقام معظم رهبری در خصوص سپاه بیاناتی دارند که هر یک برای خود نشان‌دهنده عزت و اقتدار این نیروی بزرگ مردمی است.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این فرموده امام راحل که حفظ جمهوری اسلامی واجب عینی است، افزود: در کلام امام راحل اهمیت حفظ نظام جمهوری اسلامی از واجبات است که سپاه آن را وظیفه خود می‌داند.
این فرمانده ارشد نظامی افزود: آنچه که در قانونی اساسی آمده مأموریت سپاه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است و در هر عرصه‌ای که نظام مورد تهدید قرار گیرد خواه فرهنگی و اجتماعی یا عمرانی، سپاه مسئولیت ورود به عرصه را دارد.
بوعلی در بخش دیگری از اظهارات خود به بیان جایگاه رفیع سپاه از زبان معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: منظور از وظایف سپاه تنها حرکت نظامی نیست و علاوه بر آن در جنبه‌های عقیدتی و سیاسی و فرهنگی نیز وظیفه دارد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل توانمندی سپاه را تأسی از قیام اباعبدالله (ع) دانست و گفت: اگر در حال حاضر سپاه در عرصه‌های مختلف ورود پیدا می‌کند و توانمندی خود را به رخ دشمن می‌کشد به همین دلیل است که از قیام امام حسین (ع) الگو گرفته است.
وی به دلیل عدم مقاومت برخی ارتش‌ها در جنگ‌های فرسایشی اشاره کرد و افزود: دلیل آن نداشتن عقبه مردمی است که سپاه به دلیل مردمی بودن توان مقابله با دشمن در هر جنگی را دارد.
بوعلی با بیان اقدامات سپاه در کشور و استان در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و سازندگی افزود: در عرصه‌های فرهنگی با اتکا به پایگاه‌های مقاومت و در محرومیت‌زدایی با استفاده از توان بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی سپاه نقش خود را ایفا می‌کند.
 
ثبات سیاسی ایران با فتح خرمشهر به دشمن ثابت شد
فرمانده ناحیه مقاومت چرام گفت: با فتح خرمشهر، ثبات سیاسی ایران به دشمن ثابت شد.
سیدعلی‌اصغر نورایی‌نسب  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: امام حسین (ع)، بزرگترین پاسدار اسلام و قرآن بود که با نثار خون خود، اسلام را زنده کرد و اگر فداکاری و ایثار این امام همام نبود، اسلام در خفقان بنی‌امیه تعریض می‌شد.
فرمانده ناحیه مقاومت چرام با بیان اینکه پیوند ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، نشانگر پیوند فکری و عملی این نهاد مقدس با آرمان‌های امام حسین و قیام عاشورا است، عنوان داشت: امام حسین (ع) در مکتب عاشورا، درس آزادی، آزادگی، شهادت طلبی، ایثار و جانبازی به ما آموخت و از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع کرد.
وی افزود: امروز هم پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی از سیدالشهدا (ع) و درس گرفتن از مکتب عاشورا، به اسلام خدمت می‌کنند و افتخارشان این است که پاسدار ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
نورایی‌نسب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به صورت خودجوش توسط جوانان انقلابی تشکیل شد، گفت: با گذشت حدود ۲۰ روز از انقلاب اسلامی، به دستور امام راحل، اساسنامه سپاه توسط شورای انقلاب مصوب شد و سپاه پاسداران وظیفه خود را در برهه‌های مختلف به انجام رساند.
این فرمانده نظامی ابراز کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که دشمنان انقلاب اسلامی، منافع خود را در منطقه از دست دادند به فکر این افتادند که با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند و بهترین راه را جنگ دانستند اما با حضور مقتدرانه سپاه و به لطف خداوند در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی، دشمن با شکست مواجه شد.
وی با بیان اینکه در دوران بالندگی، سازندگی و بازسازی کشور حضور مقتدرانه سپاه در تمام عرصه‌ها قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: شاخصه معادی بودن سپاه، باعث شده که سپاه از چالاکی خاصی برخوردار بوده و در هر زمانی که کشور نیاز داشته باشد، حضور پیدا کند.
فرمانده ناحیه مقاومت چرام با اشاره به نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در ساخت پروژه‌های مختلف راه‌سازی، سدسازی و پروژه‌های نفت و گاز، گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی و جنگ نرم، آنجایی که امنیت اقتصادی مردم در خطر است سپاه ورود پیدا کرده و در بحث افزایش تولید، طرح‌هایی را ارائه داده است.
نورایی‌نسب در ادامه به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره داشت و تصریح کرد: نگهداری خرمشهر برای عراق بسیار مهم بود چرا که می‌خواست با نگهداری آن، ما را پای میز مذاکره صلح بکشاند.
وی افزود: از طرفی فتح خرمشهر برای ما مهم بود که بتوانیم اراده سیاسی و نظامی خود را هم در سطح منطقه و هم در سطح جهان به دشمنان خود نشان دهیم.
این فرمانده نظامی گفت: عملیات بزرگ بیت‌المقدس با رمز مقدس «یا علی‌ابن ابی‌طالب» با هدف آزادسازی خرمشهر و هویزه و همچنین دور ساختن توپخانه دشمن از سوسنگرد و جاده آبدان خرمشهر آغاز شد و طی ۲۵ روز به فتح خرمشهر قهرمان دست یافتیم.
نورایی‌نسب ابراز کرد: فتح خرمشهر از نظر استراتژیک برای ما بسیار مهم بود چرا که بی‌ثباتی سیاسی با فتح خرمشهر به ثبات سیاسی تبدیل شد و این ثبات سیاسی خود را در قالب اقتدار نظامی نشان داد.
سپاه علمدار بصیرت افزایی در جامعه است
فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: امروز مهمترین مأموریت سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف بصیرت‌افزایی بوده که با پیشگامی در اجرای سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری در جامعه نهادینه خواهد شد.
علی محمدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع مردم شهرستان لنده با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب سرخ حسینی در طول تاریخ بوده و ملت ایران به عنوان پرچمداران قیام سرخ حسینی در راه‌ استقلال و آزادی ایستادگی خواهند کرد.
وی افزود: سالروز میلاد امام حسین(ع) روز پاسدار نام‌گذاری شده چرا که این امام همام اولین پاسدار اسلام و ارزش‌های اسلامی بوده و همه هستی‌ خود را در راه دفاع از دین مبین اسلام و سیره پیامبر گرامی اسلامی هدیه کرده است.
فرمانده سپاه ناحیه لنده تصریح کرد: جای بسی افتخار است که امروز سبزپوشان نظام مقدس جمهوری اسلامی مزین به نام مبارک پاسدار بوده و در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی شبانه‌روز در تلاش و تکاپو هستند.
محمدی افزود: تلاش در جهت حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی همراه با پویایی و تحرک مهمترین ویژگی‌ یک پاسدار بوده که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود به آن اشاره فرمودند.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سبزپوشان خدوم سپاه پاسداران در راه ایجاد امنیت و آرامش و آمادگی بسیج همگانی و ارائه خدمات متنوع در میان اقشار مختلف گام‌های بسیار مهم و اساسی برداشته و توانسته موفقیت‌های بسیاری را نصیب ملت قهرمان ایران اسلامی کند.
فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: اگر ما بتوانیم به معرفت حقیقی از کلمه پاسدار برسیم آنگاه قدر و جایگاه و منزلت پاسدار برایمان روشن خواهد شد.
محمدی یادآور شد: سپاه با بهره‌گیری از همه امکانات در راه مقابله با تهاجم فرهنگی و پویایی و تحرک اقتصادی جامعه با احیاء اقتصاد مقاومتی توانست گام مؤثری در جهت مقابله با تحریم‌های دشمنان برداشته و توطئه‌های آنان را تا حد قابل توجهی خنثی کند.
وی افزود: این دستاورد عظیم در حوزه سپاه تنها با تبعیت از ولی‌امر مسلمین رهبر معظم انقلاب به دست آمده که این خود نشان از ولایتمداری و عزم جدی در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت در جامعه دارد.
محمدی در ادامه با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری در جمع سبزپوشان سپاه گفت: پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی با تجدید عهد و میثاق دوباره با رهبر معظم انقلاب و تأکید بر ادامه دادن نهضت سرخ حسینی در مقابل دشمنان نظام تا آخرین لحظه ایستادگی خواهند کرد.
وی افزود: امروز مهمترین مأموریت سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف بصیرت‌افزایی بوده که با پیشگامی در اجرای سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری در جامعه نهادینه خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه لنده با اشاره به توان رزمی و دفاعی سپاه یادآور شد: سپاه با توکل بر خدا و عنایت امام عصر(عج) و درایت و تیزبینی مقام معظم رهبری و تکیه بر توان دفاعی، آمادگی لازم جهت مقابله با هرگونه توطئه داخلی و خارجی از سوی دشمنان را داشته و کوچکترین تهدیدی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
محمدی ابراز کرد: یکی از عرصه‌های مهمی که امروزه دشمنان نظام بر آن تأکید فراوان دارند تحریم‌ها و توطئه‌های اقتصادی است که سپاه با بهره‌گیری از توان داخلی و احیاء بسیج سازندگی توانسته با همدلی و همزبانی این توطئه‌ را تا حد قابل توجهی خنثی و کم اثر گرداند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1