تاریخ انتشار
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۱۰۶۲۴۵

قربانی: اکبرآباد فاقد کتابخانه است/خیرین کمک کنند

۸
۰
کبنا ؛
مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان کتابخانه مرکزی به نام مرکز استان ندارد از نیازمندی به کتابخانه مرکزی استان با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع خبر داد.



 زینب قربانی خلف‌آباد با بیان اینکه وضعیت اعتبارات برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه جوابگو نیست، اظهار کرد: به این دلیل که استان ما از قبل بسیاری از زیرساخت‌ها و موارد مورد نیاز را نداشته به همین خاطر امروز نسبت به سایر استان‌ها احساس کمبود بیشتری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه هر استان به شاخص وجود کتاب و کتابخوانی برمی‌گردد، اظهار کرد: به همین دلیل باید برای توسعه استان به دنبال ارتقای شاخص‌های کتاب و کتابخوانی باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: به همین منظور بیکار ننشسته‌ایم و با پیگیری‌های مستمر از مرکز و ارتباط با مسئولان کتابخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که قادر به کمک هستند درصدد رفع مشکلات و کمبودهای کنونی هستیم.

این مسئول فرهنگی در استان گفت: یکی از راه‌ها این است که از ظرفیت بسیار بزرگ خیرین استفاده کنیم که متأسفانه خیرین حوزه کتاب در استان ما کم هستند به همین خاطر از مرکز پیگیر استفاده از ظرفیت خیرین و مؤسسات خیریه هستیم.

قربانی‌خلف‌آباد بیان کرد: در برخی از مناطق اقماری حاشیه شهرهای بزرگ استان ازجمله در مرکز استان و شهر یاسوج با جمعیت بسیار زیاد شاهد کمبودهایی در بحث فضاهای کتابخانه‌ای و کمبود کتاب هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان گفت: برای مثال منطقه سرآب‌تاوه شهرستان بویراحمد با تعداد بسیار زیاد جمعیتی که دارد و روز به روز بر این جمعیت افزوده می‌شود نیاز به کتابخانه دارد.

وی بیان کرد: مناطقی مانند اکبرآباد و نجف‌آباد هم بالای ۴ هزار نفر هر یک جمعیت داشته که فاقد کتابخانه هستند که اگر زمین مورد نظر در اختیار ما گذاشته شود کتابخانه‌ای با تیپ ۳۷۰ متری همانند آنچه که در منطقه دولت‌آباد یاسوج وجود دارد برای آن‌ها احداث خواهیم کرد لذا چشم انتظار کمک خیرین برای تأمین زمین هستیم.

قربانی‌خلف‌آباد گفت: به همین ترتیب در مادوان و بلهزار هم نیازمند ساخت کتابخانه هستیم  که بیشتر مشکلات ما به نبود زمین مورد نیاز برای ساخت اماکن برمی‌گردد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از اظهارات خود به تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در چیتاب و گچساران زمین مورد نیاز را گرفته‌ایم اما برای ساخت آن‌ها از نظر اعتبارات مشکل داریم.

وی گفت: یکی از مشکلات این است در جاهایی که زمین وجود ندارد اعتبار برای ساخت کتابخانه وجود دارد و در جاهایی هم که زمین آماده است از نظر اعتبارات با مشکل مواجه هستیم.

این مسئول به پروژه‌های نیمه‌کاره در سطح استان هم اشاره کرد و افزود: پروژه‌هایی در شهر مادوان، در شهر دهدشت و چرام و بهمئی داریم که نیمه تمام هستند و همه آن‌ها بالای هزار مترمربع بوده و اگر  ساخته شوند بخش زیادی از مشکلات و کمبودهای ما در زمینه فضاهای مورد نیاز کتابخانه‌ای برطرف می‌شوند.

قربانی‌خلف‌آباد در ادامه با بیان این که نباید کتابخانه مرکزی کنونی در شهر یاسوج را با کتابخانه مرکزی استان اشتباه تلقی و فرض کنید، تصریح کرد: کتابخانه‌ای که اکنون در آن مستقر هستیم و اداره‌کل در آن قرار دارد کتابخانه مرکزی شهرستان بویراحمد است و هیچ ربطی به کتابخانه مرکزی استان ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: فاقد کتابخانه مرکزی استان هستیم چراکه کتابخانه‌های مرکزی استان در همه جای کشور باید حداکثر ۱۰ هزار مترمربع وسعت داشته باشند.

وی گفت یکی از دغدغه‌های ما و مسئولان کشوری نبود کتابخانه مرکزی استان است که اکنون شاهد حضور بیش از حد و اندازه مراجعین به کتابخانه مرکزی شهرستان بویراحمد هستیم و به هیچ وجه این مکان جوابگوی تعداد جمعیت از شهر یاسوج و مناطق اقماری آن نیست.

قربانی خلف‌آباد گفت: کتابخانه مرکزی شهرستان بویراحمد ۴ هزار مترمربع وسعت دارد که چندین کار همزمان در آن انجام می‌شود از جمله این که اداره‌کل در آن حضور دارد و باید جوابگوی شهر مهاجرپذیری مانند یاسوج باشد که از نظر مهاجرپذیری در کشور دارای رتبه است.

وی از قوی نبودن مخازن کتابخانه‌های این استان هم خبر داد و افزود: با برگزاری جشنواره اهدای کتاب بالغ بر ۳۵ هزار جلد کتاب جمع‌آوری کردیم که اولویت اولیه ما تقویت مخازن کتابخانه‌های روستایی است.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ohk
Iran, Islamic Republic of
خانم قربانی خسته نباشی
ملا
Iran, Islamic Republic of
خانم قربانی دایی عزیز نجف آباد نه اکبراباد شما عمویل خیلی نمک نشناسید همه چیزتون از نجف آباده
عباس
Iran, Islamic Republic of
اکبر اباد خیرش کجا بود . نمک نشناس
میرزا
Iran, Islamic Republic of
جناب ملا والا تا جایی که ما اطلاع داریم تیسو خیریو سیالیل ندیمه و کسی برسه چطور عمول همه چیشو و ایشایه ؟؟؟؟؟
بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
خانم قربانی لطفا سری به اثار باستانی سی سخت مستقر در زیر شهرداری بزنید (کتابخانه سی سخت )حتما بگید دیوان حافظ کجاست
س.ن
Iran, Islamic Republic of
خدا کمک کن ما را از تو راحت کند
همسایه
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم نجف اباد بیشتر توی اولویت میباشد.
همکار خانم
Iran, Islamic Republic of
خانم قربانی .. پراکنی .نفی وحاشیه پراکنی کن می شود روزی کتابخانه ها از ...راحت شه ...به کتابخانه ها
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1