تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۱۰۶۲۲۷

نه یک گرم گندم وارد کنید نه یک گرم خارج کنید

۵
۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان‌های گرمسیری این استان به متولیان و مجریان تأکید کرد: اجازه خروج حتی یک گرم از  محصول باکیفیت گندم‌ این استان را به خارج از استان ندهید.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد،
جعفر گوهرگانی در یک روز پرکار، از مراکر خرید تضمینی چهار شهرستان گرمسیری این استان را بازدید و سیاست‌های این بخش را به مجریان و متولیان تبیین کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدی یک‌روزه از مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سیاست خرید تضمینی گندم یکی از سیاست‌های موفق بخش کشاورزی است که افزایش رضایت و رغبت کشاورزان و افزایش تولید را در پی خواهد داشت.
DSC_0268
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ در این استان نیز به تبع سیاست‌های مرکز، محصولات استراتژیکی چون گندم، جو، ذرت و کلزا خرید تضمینی می‌شود که در این ایام فصل برداشت برخی از این محصولات فرا رسیده است.
وی گفت:‌ ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم و پنج شرکت تولیدکننده بذر در این استان فعالیت می‌کنند که از ۲۰ اردیبهشت در مناطق گرمسیری که فصل برداشت آغاز شده است، مستقر شدند.
گوهرگانی با اعلام این خبر که میزان خرید تضمینی گندم در ۲ بخش سیلویی و بذری در این چند روز، از مرز ۱۰ هزار تن گذشته است، ادامه داد:‌ پیش‌بینی ما این است که امسال علی‌رغم وجود خشکسالی و عدم بارندگی‌های مؤثر در مقاطع مهمی در مرحله داشت، میزان خرید تضمینی گندم به حدود ۶۰ هزار تن برسد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تعهد این سازمان در وزارت جهاد کشاورزی را در بحث گندم، حدود ۵۰ هزار تن خواند و ابراز داشت: با تمهیداتی که اندیشیده شده بنا داریم بیش از شاخص تعیین شده، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنیم.
وی تأکید کرد: سخت‌گیری بیشتر، افزایش مراکز خرید و جلوگیری از خروج گندم به بیرون از استان با همکاری نیروی انتظامی از راهکارهای افزایش میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان است.
گوهرگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان را مهم خواند و تصریح کرد: متولیان خرید محصولات کشاورزان باید بلافاصله بعد از تحویل گندم، اطلاعات لازم را بدون تأخیر به بانک کشاورزی برای پرداخت بهای آن‌ها ارسال کنند.
گوهرگانی توضیح داد: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی (گندم نان)، هزار و ۱۵۵ تومان و قیمت هر کیلوگرم گندم دوروم (گندم ماکارونی) را هزار و ۱۸۵ تومان است.
امسال با جدیت بیشتری مراکز خرید گندم بذری و سیلویی را رصد خواهیم کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدیدها با اشاره به اهمیت رضایتمندی کشاورزان، افزایش تولید و خودکفایی این استان در نیاز به آرد، تأکید کرد:‌ امسال با نظارت و جدیت بیشتری عملکرد مراکز خرید گندم را رصد خواهیم کرد و در این خصوص هیچ ملاحظه‌کاری نخواهیم داشت.
وی گفت: کیفیت گندم استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالا است که در این خصوص به ویژه در گندم بذری عملکرد شرکت‌های تولیدکننده ‌بذر و جلوگیری از عدم اختلاط بسیار مهم است.
گوهرگانی از صادرات گندم بذری به ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت:‌ درصد کمی از مزارع زراعی این استان از بذر اصلاح‌شده تولیدی این استان استفاده می‌کنند که باید این فرهنگ را به منظور افزایش کمی و کیفی تولید محصولات استراتژیک جا بیندازیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از مراکز خرید گندم و کلزا در شهرستان‌های باشت، گچساران و چرام بازدید و راهنمایی‌ها و تذکرات لازم را به مجریان و متولیان خرید گندم، جو و کلزا در مناطق گرمسیری ارائه داد.
وی به دست‌اندرکاران مراکز خرید گندم در شهرستان‌های چرام، باشت و گچساران تذکر جدی داد که حتی یک گرم گندم از سایر استان‌ها وارد نشود و یک گرم نیز از گندم‌های این استان به بیرون نرود.
گفتنی است در استان کهگیلویه و بویراحمد و در چند سال قبل به دلایل مختلف بخش عمده گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به خارج از استان منتقل می شد که در دوره جدید با برنامه‌ریزی‌ و جدیت بیشتر تا حدی جلوی این کار گرفته شد و برای نخستین بار در سال گذشته میزان خرید گندم سیلویی و بذری به حدود ۵۲ هزار تن رسید.
نیاز این استان برای خودکفایی در تولید گندم و تأمین آرد و نان، حدود ۸۰ هزار تن است که خشکسالی فصل زراعی اخیر تا حد زیادی، مانع از افزایش میزان خرید تضمینی گندم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

روحانی جهادی گچساران
Iran, Islamic Republic of
الحق .الانصاف گوهرگانی بهترین مدیر در سطح استان کهگلویه وبویراحمد است و لیاقش وزیر بودناست ایشان از زمان بدست گرفتن سکان کشاورزی استان که بذرهایش طعم پارتی و روابط میداد را بدست گرفت کشاورزان را به زمین برد و مدیران را پای کار اورد از طرف کلیه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و مراکز تابعه اعلام حمایت خود را از خدمات و کارهای جناب دکتر گوهرگانی اعلام میداریم .....
اهورا
Iran, Islamic Republic of
دکتر گوهرگانی سرآمد مدیران کل استان است، خدا قوت
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
سیلو گندم در گرمسیر جز ضروریات گچساران و باشت هست و در دهدشت
روشن بخش
Iran, Islamic Republic of
استانی که گوهرگانی جزوبهترینهایش باشد الفاتحه الفاتحه الفاتحه
س
Iran, Islamic Republic of
ایا رییس میداند در زیر مجموعه اش بدون از ازمون یک نفر بصورت زیر میزی جهت مرکز زیلایی استخدام میشه
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1