تاریخ انتشار
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۰۶۲۲۶

وقتی به نام کشاورزی کارواش احداث می‌شود/ گوهرگانی: تحت فشارم

۲
۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده‌ای به اسم کار تولیدی، اراضی کشاورزی را تصاحب کردند و اکنون به جای تولید در این بخش، کارگاه تیرچه بلوک و کارواشی راه انداختند که با تمام قدرت جلوی آن‌ها خواهیم ایستاد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شامگاه پنج‌شنبه مدیرکل دفتر و مدیرکل امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه وزارت جهاد کشاورزی، ‌به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله ملک‌حسینی دیدار و گفت‌وگو کردند.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با اشاره به اهمیت و گستردگی وطایف وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: پایین بودن سطح مشارکت مردم در برنامه‌ها و پروژه‌های بخش کشاورزی از مسائلی است که متولیان این حوزه باید به آن توجه جدی کنند.
وی با بیان اینکه توجیه مردم و اطلاع‌رسانی شفاف به آن‌ها در اجرای پروژه‌ها امری ضروری است، تصریح کرد:‌ در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد، زیرساخت‌های خوبی از سوی این سازمان انجام شده که برای جلوگیری از استهلاک و هدرروی این سرمایه‌ها،حفاظت و استفاده اصولی از آن‌ها باید در اولویت کاری باشد.
بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام چند ساله جای شکر دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع حفظ اراضی زراعی و منابع طبیعی اشاره کرد، و ابراز داشت: لازم است خود متولیان این حوزه از جمله منابع طبیعی و امور اراضی که از ادارات تابعه جهاد کشاورزی هستند، در این خصوص اهتمام داشته باشند.
آیت‌الله ملک‌حسینی بعد از شنیدن گزارش کار رئیس سازمان جهاد کشاورزی به ویژه در بحث اتمام چند پروژه نیمه‌تمام از جمله شمس‌آباد چرام و رودشتی دنا که مورد بازدید وی نیز قرار گرفته بودند، بیان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمامی که سال‌ها غیرفعال بودند، جای شکر دارد و از این بابت باید قدردان این زحمات باشیم.
ایرادات مطرح شده را می‌پذیرم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با بیان اینکه دغدغه‌های آیت‌الله ملک‌حسینی دقیقا ضعف‌ها در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های بخش را نشانه رفته است، گفت: ایرادات مطرح شده را می‌پذیرم و در راستای برطرف شدن آن‌ها تلاش خواهیم کرد.
جعفر گوهرگانی افزود:‌ پروژه‌هایی در بخش کشاورزی این استان بیش از ۱۰ سال است که شروع شدند که آنگونه که نماینده مردم در مجلس خبرگان نیز اشاره کردند، این تأخیرهای غیرکارشناسانه موجب هدر رفتن سرمایه‌های بیت‌المال شده است.
راه افزایش مشارکت مردم، اطلاع‌رسانی شفاف به آن‌ها است
وی افزایش مشارکت مردم در نگه‌داری و بهره‌برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی را از دیگر دغدغه‌های نماینده ولی‌فقیه در این استان دانست و ابراز داشت:‌ برای رفع این نقیصه مهم نیز برنامه داریم چرا که بدون همراهی مردم هیچ کاری موفق نخواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: برای افزایش مشارکت مردم در پروژه‌ها و جلوگیری از طولانی شدن بهره‌برداری از آن‌ها جدیت بیشتری به خرج می‌دهیم.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی راه افزایش مشارکت مردم را اطلاع‌رسانی شفاف و فرهنگ‌سازی دانست و تأکید کرد:‌ اگر مردم بدانند قرار است دولت برای آن‌ها چه کاری انجام دهد و چه منفعتی دارند بدون شک همراهی می‌کنند و در نگه‌داری از امکانات و زیرساخت‌های احداث شده نهایت تلاش را می‌کنند.
برای مقابله با تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی تحت فشار هستیم
گوهرگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع تغییر غیرقانونی کاربری‌های کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ بیش از ۱۰۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی اکنون وجود دارد که به شدت جلوی آن‌ها علی‌رغم فشارهای زیاد، مقاومت می‌کنیم.
وی توضیح داد: مقاومت در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها و کارهای غیرقانونی عواقب دارد که از آیت‌الله ملک‌حسینی و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در این سازمان انتظار حمایت داریم.
عده‌ای به اسم تولید، کارواش راه انداختند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: عده‌ای به اسم کار تولیدی و کشاورزی، اراضی کشاورزی را تصاحب شدند و اکنون به جای تولید در این بخش، کارگاه تیرچه بلوک و کارواشی راه انداختند.
گوهرگانی با اطمینان دادن به مردم ابراز داشت:‌ به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری اراضی کشاورزی را نمی‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاسم سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر ایت الاه ملک حسینی و سرباز مخلص وزحمتکشش دکتر گوهر گانی
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جالبه
متولی تغییر کاربری خود جهاد کشاورزی و امور اراضی است
مسئول نظارت بر اجرای طرح و برخورد با متخلفین هم خود حضرات هستند
حالا آقایان توسط چه کسانی تحت فشار هستند؟؟؟؟

پیدا کنید پرتقال فروش را ....
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1