تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۰۶۱۳۷

نگرانی آیت‌الله ملک‌حسینی از دست‌درازی به پیاده‌روها و خیابان‌ها

۱
۰
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلوی دست‌درازی‌ها به حق دولت و ملت در کهگیلویه و بویراحمد گرفته شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی صبح امروز در آئین تودیع و معارفه روسای دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محسنی‌اژه‌ای یکی از نیروهای متدین، ارزشی و متخصص در قوه قضائیه است، اظهار کرد: به پاس احترامی که حضرت آیت‌الله مرحوم والد نسبت به ایشان داشت ما نیز همان‌گونه قائل به احترام به این شخصیت قضایی هستیم.

malkhosine-yasuj-azad-khadmi (1)
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از نیازها در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوعات قضایی تصریح کرد: قضات تلاش کنند برای اتقان داوری و ارتقای سطح دقت در نگریستن به پرونده‌ها اقدام شود.
آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: نباید قوه قضائیه مرعوب دستگاه‌های اداری، سازمان‌ها و ادارات شوند چرا که دستگاه قضایی قوه مستقل است که هرگز نباید اجازه دخالت دیگران در این مجموعه را بدهند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توصیه به عدالت وظیفه همگان است، تصریح کرد: خواهش من این است که دقت در عدالت سرلوحه کار همه قضات شود.
آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: اندک قضات بی‌انضباط وجود دارند که شخصیت این قوه را می‌شکنند که باید با چنین قضات بی‌انضباط برخورد شود.
وی افزود: تلاش شود تا حقوق ملت و دولت در این استان استیفا شود چرا که می‌بینیم گاهی از سوی دولت حق مردم مورد تعریض قرار می‌گیرد و گاهی به انفال دست‌درازی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارشناسان باید سالم باشند، چرا که اگر کارشناسی ناسالم باشد، نخواهد توانست حقوق ملت و دولت را به درستی استیفا کند.
وی یکی از دیگر از مشکلات این استان را نزاع‌ها و برخی قتل‌ها دانست و گفت: باید برای جلوگیری از این کار اقدام اساسی شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی از دست‌درازی‌ها به اماکن عمومی گفت: تعرض به خیابان‌ها، پیاده‌روها و کشاندن جاده تا محل عبور مردم باعث ایجاد مشکلاتی شده که باید به آن برخورد شود.
افزایش دادگاه ها و قضات افتخار نیست،کاهش جرم و پرونده ها افتخار است
نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه افزایش دادگاه ها و قضات افتخار نیست،بلکه کاهش جرم و پرونده های قضایی افتخار است،برلزوم پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاکید کرد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ،پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش مهم دستگاه قضایی در برقراری امنیت و عدالت اجتماعی، برلزوم حفظ استقلال دستگاه قضایی و قاضی در رسیدگی به پرونده ها و بی توجهی به دخالت سایر دستگاهها، نهادها و افراد تاکید کرد.
وی با بیان اینکه رعایت عدالت در جامعه باعث تکامل انسان و جامعه می شود، تصریح کرد: در رسید گی به پرونده ها نباید به بهانه حقوق دولت، حقوق ملت را نادیده گرفت و گاهی از تعرض به حقوق دولت به نفع اشخاص کوتاهی کرد.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ضرورت جلوگیری از برخی دست درازی ها به حقوق دولت از جمله انفال و پیاده روها در این استان را یادآور شد و افزود: مبارزه با پدیده کوه خواری و تعرض به بیت المال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری تکلیف مهم دستگاه قضایی و دیگر مسوولان اجرایی است.
وی با اشاره به برخی ایرادها در فرایند رسیدگی در پرونده ها قضایی و اینکه گاهی شاهد قطع درخت گردوی ۶۰ساله مردم هستیم ، اظهارکرد: برخوردهای قضایی در امر تشخیص حقوق ملت و دولت باید با دقت نظر بیشتری همراه با حفظ حقوق مردم باشد.
آیت الله ملک حسینی تسریع بخشی رسیدگی به پرونده نزاعهای محلی و عشیره ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: حکم قضایی باید عادلانه و در عین حال به موقع باشد،زیرا تعطیلی حکم خدا روا نیست.
وی به سلامت دستگاه قضایی و مقبولیت رفتاری اکثریت قضات این دستگاه اشاره کرد وگفت: باید با برخی قضات ضعیفی که به شان این دستگاه لطمه وارد می کنند،برخورد جدی شود.
آیت الله ملک حسینی دقت عمل در رسیدگی به پرونده های قضایی، جلوگیری از دخالت بیرونی و از طرفی توجه به حقوق مردم در دادگاهها را سه اصل مهم برای قضات دانست و افزود: گاهی برخورد نامناسب برخی معدود قضات خشونت گرا حرمت دستگاه قصایی را زیرسووال می برد.
وی حفظ آبروی مردم در درون و بیرون دستگاه قضایی را مورد تاکید قرار داد وگفت:آبرو خریدنی نیست، بلکه باید در امر رسیدگی به پرونده ها حرمت مردم حفظ شود.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به عنایت پدرش مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقد مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه به لحاظ تدین و شایستگی آن ، برلزوم توجه ویژه معاون اول قوه قضاییه به رفع نیازهای قضایی این استان تاکید کرد .
وی نظارت قضایی و انضباط قضایی در دستگاه قضایی را نیارمند توجه بیش از پیش دانست و بیان کرد : توصیه به عدالت وظیفه همگانی است و باید اندک قضات بی انضباط را از دامن دستگاه قضا پیراست .
نماینده ولی فقیه درکهگیلویه وبویراحمد به لزوم نظارت برکار کارشناسان رسمی دادگستری اشاره کرد و افزود: اجرای ناسالم کارهای کارشناسی در امر رسیدگی و تشخیص حقوق دولت و ملت جنایت است و دراین مقوله باید دقت عمل بیشتری صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
نصف پستهای قضایی و اداری خالی است پس چرا درخواست نیروی انسانی به مرکز نمیدهید؟؟؟؟

چرا قاضی و کارمند استخدام نمیکنید؟؟؟؟

چرا در دادگستری ها بجای حقوقدان از رشته های بی ربط استخدام میکنید؟؟

رئیس جدید اولین کاری که باید انجام دهد درخواست نیروی قضایی برای استان بکند.استخدام استخدام استخدام قاضی مشکل گشا خواهد بود.
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1