تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۰۵۹۶۰

تندیس جشنواره عشایر یاسوج رونمایی شد

۱
۰
کبنا ؛تندیس جشنواره اقوام ایرانی هشت استان کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد روز چهارشنبه با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور رونمایی شد.
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری جشنواره های فرهنگ اقوام ایرانی را فرصتی برای معرفی مناطق گردشگری استانها دانست.ashair
وی افزود: برپایی جشنواره اقوام ایرانی (کوچ عشایر) در یاسوج فرصتی برای عرضه سوغات و تولیدات صنایع دستی، بازاریابی این محصولات و کمک به رونق گردشگری کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز در آیین رونمایی از این تندیس گفت: در جشنواره اقوام ایرانی استان های خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، همدان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و کرمانشاه حضور دارند.
محمود باقری افزود: در این جشنواره هنرمندان هشت استان کشور صنایع دستی و سوغات محلی و برنامه های آیینی خود را به مدت سه روز در پارک جنگلی شهر یاسوج در معرض دید عموم قرار می دهند.
وی اظهار کرد: این جشنواره با موضوعات شیوه زندگی، فرهنگ، آداب و رسوم، نحوه کوچ، آواها و نواها، تولیدات و دستباف های عشایر برگزار می شود.
باقری گفت: در این جشنواره برنامه های متنوع شامل تورگردانی، معرفی مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد و تجلیل از عشایر برتر استان در زمینه های مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی اجرا می شود.
باقری هدف از برگزاری این جشنواره را تبادل فرهنگی بین ایلات، اقوام و طوایف عشایر استان های شرکت کننده عنوان کرد.
 تراز گردشگری همچنان مثبت
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تراز مثبت صنعت گردشگری در ایران در سال های ۹۲ و ۹۳ و بهبود این روند در سال جاری خبر داد.

مرتضی رحمانی در یاسوج بدون اشاره به آمار افزود: بررسی آمارهای ورودی و خروجی گردشگران خارجی در ایران و تاثیرات اقتصادی ناشی از آن نیز نشان می دهد که این وضعیت مثبت همچنان با شتاب بیشتری ادامه داشته است.
وی با بیان اینکه اتخاذ سیاست های راهبردی از سوی دولت تدبیر و امید و به دنبال آن ایجاد آرامش درونی و بهبود روابط خارجی ایران موجب تراز مثبت گردشگری کشور شده است، گفت: گزارش های آماری اخیر مبنی بر تراز منفی گردشگری در ایران پایه های اماری آن مربوط به ۲۰۱۲ و قبل از سال ۹۲ بود.
رحمانی موجود ابراز داشت: اینکه مردم دنیا احساس می کنند که فصل دیدار از اماکن گردشگری، زیارتی و تاریخی در ایران با توجه به رویکردها و سیاست های جدید دولت در ایران فرا رسیده از نکات حائز اهمیت و ضرورت های اصلی در توسعه صنعت گردشگری کشورمان خواهد بود.
وی تاکید کرد: وضعیت سفرهای دسته جمعی و تورهای گردشگری خارجی در سال ۹۳ نیز رشد بیش از ۹۶ درصدی را نشان می دهد.
رحمانی موحد از ایجاد موج امید و نشاط و درخواست های مکرر گردشگران خارجی به ایران خبر داد و گفت: بدون شک با گشایش در زمینه روابط خارجی ، پرونده هسته ای و احقاق حقوق ملت شاهد تقویت این روند مثبت ، رسیدن به افق پیش رو وبهبود وضعیت گردشگری تا سال ۱۴۰۴ خواهیم بود.
وی گفت: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ شمار گردشگران خارجی به ایران باید به مرز ۲۰ میلیون نفر برسد که سازمان میراث فرهنگی نیز هدف گذاری و برنامه های راهبردی خود برای تحقق این مهم تنظیم کرده است.
رحمانی موحد به ضعف زیرساخت های گردشگری و نبود سرمایه گذاری لازم بویژه در زمینه صنعت هتل داری و تاسیسات زیربنایی در نقاط مختلف کشور نیز اشاره کرد و
افزود: البته در دو سال گذشته ۴۷۰ مورد به کل این مجموعه ها و صنعت های مورد نیاز توسعه گردشگری در کشور اضافه شده است.
وی یکی از راهبردها و هدف گذاری اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تکیه بر گردشگری داخلی و ایران گردی اعلام کرد و افزود: برنامه ها و نیازسنجی لازم نیز در این راستا تهیه شده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برگزاری جشنواره های محلی ، منطقه ای و ملی در استان های مختلف کشور یکی از این برنامه ها و راهبردهای اساسی برای تحقق این مهم است.
رحمانی موحد همچنین از وجود بیش از یکهزار و ۴۶۴ منطقه نمونه گردشگری مصوب در کشور خبر داد و از آن به عنوان یک مصیبت عظمی و معضل اساسی در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی یاد کرد.
وی ابراز داشت: از این تعداد تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ مورد از آنها شرایط و مکانیسم های لازم در تعریف منطقه نمونه گردشگری را دارند.
وی با بیان اینکه نیازی به تصویب این تعداد منطقه نمونه گردشگری بدون ایجاد زیرساخت های لازم نبود، افزود: در برخی کشورهای توسعه یافته در صنعت گردشگری تعداد مناطق نمونه گردشگری انها به پنج مورد هم نمی رسد.
رحمانی موحد اظهار کرد: البته سیاست ها و تبلیغات مربوط به توسعه صنعت گردشگری در هر منطقه و استان باید متناسب با وضعیت زیرساخت های آن باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حاج غلام
Iran, Islamic Republic of
چه سودی از این تندیس ها ....
برو فکر نان کن که خربزه ابه اقای باقری
همایش ها و تندیس ها و این برنامه هایی که الان شما در دست داردی کمکی به رشد و توسعه گردشگری دراستان نمی کند .
حالا هی بیا و تندیس رونمایی کن که چی ؟/؟//
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1