تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۰۵۰۶۸

از کسی نترسید و نگذارید به نام گچساران جرم کنند

۷
۰
کبنا ؛
امام جمعه گچساران گفت: مسئولان قضایی و انتظامی محکم و باقدرت در اجرای قانون عمل کنند.


حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری آیات قران کریم، اظهار کرد: کلید رستگاری در پرهیز از تفرقه و اتصال به ریسمان الهی است.

وی در ادامه خطبه نخست این نماز عبادی سیاسی با بیان اینکه رعایت ادب و احترام در برخوردهای اجتماعی و به ویژه در ارتباط  مسئولان و مردم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، افزود: در برخی مواقع می‌بینیم که مومنی با توجه به مشکلات اقتصادی، بیکاری و گرفتاری‌هایی از این قبیل، نیاز به کمک داشته و در حین مراجعه به مسئولان به علت ناراحتی رفتارهایی پرخاشگرانه دارد که دراین شرایط نباید مسئولان از همان ابتدا با پرخاشگری پاسخ دهند.

امام جمعه گچساران با تاکید بر لزوم احترام میان ارباب رجوع و مسئولان، ادامه داد: مسئولان باید در حین مراجعه مردم کمی صبور باشند و در مقابل مردم نیز رعایت کنند تا مسئولان بتوانند با آرامش خاطر به کارها رسیدگی کنند.

حجازی در ادامه با اشاره به ایات و احادث در خصوص چگونگی رفتار پیامبر اعظم(ص)، تصریح کرد: بر همه ما لازم است که بشناسیم و بفهمیم که پیامبر گرامی اسلام در ارتباطات اجتماعی و در برخورد با دوستان و دشمنان چگونه صبر پیشه ساخته و برخورد می‌کردند.

خطیب جمعه گچساران  در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات امام موسی کاظم(ع)  مبنی بر اینکه مومنان باید مراقب مستمندان و فقرا باشند، گفت: مومنان باید پول‌های خود را در راه رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد مکان‌های علمی، دانشگاهی، حوزوی و ... خرج کنند.

وی با اشاره به سخنان امام موسی کاظم(ع) در خصوص چگونگی مصرف کردن ثروت مومنان، بیان کرد:آن حضرت فرمود: مواظب باشید اگر در این راه‌ها پول هزینه نکنید  روزی مجبور می‌شوید که ده‌ها برابر خرج کنید بدون اینکه توشه‌ای برای آخرتتان جمع‌آوری کرده باشید.

امام جمعه گچساران به مناسبت‌های چند روز اخیر و پیش رو طی هفته‌های آینده اشاره کرد و افزود: مردم کهگیلیویه و بویراحمد به مناسبت  شهادت امام موسی کاظم(ع) در روز گذشته با حضور در جوار حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) جهت عرض تسلیت به این امامزاده واجب‎التعظیم حرکت خوب و ارزشمندی  داشتند.

این مسئول با بیان اینکه فرا عید بزرگ مسلمانان عید مبعث است که باید این مناسبت را بزرگ بشماریم، عنوان کرد: این روز بزرگ را باید با رعایت موازین شرعی  جشن بگیریم و شهر را سراسر نور و شادی کنیم.

حجازی با اشاره به سالروز اشغال فلسطین با بیان اینکه امام راحل در سخنانی فرمود که اگر به این غارتگران فرصت داده شود همه کشورهای عربی را به سرنوشت فلسطین دچار می‌کنند، ادامه داد:با توجه به فرمایشات امام راحل و تاکیدات مقام معظم رهبری باید با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاد و از خوب و بد با حفظ عدالت اجتماعی حمایت کرد.

وی همچنین به حرکت خصمانه آل صعود به مردم مظلوم یمن اشاره کرد و اظهار داشت: با یاری خداوند مردم اکنون اختلاف شدیدی به دلیل تقسیم قدرت بین سرکردگان آل صعود رخ داده که به حق مردم مظلوم یمن در آینده نزدیک شاهد شکست این ظالمان خواهیم شد.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه ۲۸ اردیبهشت‌ماه روز موزه و میراث فرهنگی است، عنوان کرد: وظایف این سازمان به دو گروه اهم و مهم تقسیم شده که اهم آن شامل محافظت از سرمایه ملی، علمی، دینی و ارزشی مملکت و مهم نیز که همان بحث اقتصادی و جذب ترویست است باید توجه بیشتری شود.

این مسئول آغاز ماه شعبان در ۳۰ اریبهشت را یادآور شد و گفت: این ماه دارای اعیاد و فضائل بسیاری بوده که هم باید این اعیاد را در خور و شان معصومان جشن گرفت و هم از برکات این ماه پرفضیلت نهایت استفاده را کرد.

خطیب جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب شورای تامین و نیروهای قضایی و امنیتی استان، اظهار کرد: هیچ‎کس با هیچ قدرت و نفوذی، هیچ مسئولیت قانونی ندارد که خلاف شرع مرتکب شود.

وی با بیان اینکه داشتن پست و مقام مصونیت ارتکاب جرم هیچ‌کسی نیست، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید با قدرت و محکم عمل کند و دلسرد هم نشود.

حجازی از مسئولان قضایی و خاصه داداسرای نظامی خواستار حمایت نیروی انتظامی شد که با دلگرمی بیشتر به وظایفشان عمل کنند، اذعان کرد: مردم گچساران با غیرت و هوشیاری تمام نگذارند که هرکسی در هرگوشه دنیا عملی مرتکب شود به نام گچساران آن جرم را تمام کند.

این مسئول در پایان خطاب به مردم گچساران با بیان اینکه مردم مواظب باشید و از حیثیت و شرف شهر دفاع کنید و از هیچ چیز نترسید، عنوان کرد: طی سه سال خدمتم در گچساران تنها شاهد مردمی با غیرت، ولایتمدار و شهید پرور بوده‌ام و حال نباید اجازه داد هرکسی با آبروی این شهر شهیدپرور بازی کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
این شهر در دست عزیزان باشتی هست تا ببینیم چه کار می کنند
یکی سی تاج یکی کر خالم
Iran, Islamic Republic of
جرم چیست؟
یکی از یزرگترین جرمها بی عدالتی است
اینجور نیست؟
شعار یکی سی کر خالم کار آقایون شده اونم در کمال بیعدالتی . شبیه همان لباسی که بزور تن اون اولی کردن .
حامی
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم آل سعود درست باشِ
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
گچساران ته دنیاست
از مردم گچساران بی کار ....ه انتظا...نداشته باشید ، با بی عدالتی ... این دنیا رو به خوشی سر کنید ، صدای حق خواهی ما به گوش قاضی عادلی نمیرسد جز خدا
حقیقت تلخ
Iran, Islamic Republic of
کاش ایشون بفکر رفع بیکاری بودند . گرچه اینان اصلا بفکر مردم نیستند و ...
همکار قدیمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حجازی حاج اقا اینها انشائالله روزهای اخر عمرشان میباشد
شباان
Iran, Islamic Republic of
اقای حجازی فعلاشمابه اسم ... ... ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1