تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۱۰۵۰۵۲

ورود تکنولوژی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
کبنا ؛فرهنگ کار و تلاش به ویژه در بین جوانان جایگاه والایی در دین مبین اسلام دارد و در مقابل آن تنبلی و بیکاری با وجود مهیا بودن فرصت کار بسیار مذموم و نکوهیده‌ای قلمداد می‌شود.

بیکاری حاد جمعیتی در استان کهگیلویه و بویراحمد و عدم فراهم بودن بسیاری از زیرساخت‌ها و مهم‌تر از این‌ها گرایش جوانان به اشتغال در کارهای دولتی، فعالیت‌های بخش خصوصی و اشتغال را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

با وجود چنین محدودیت‌هایی، جوانانی پیدا می‌شوند که تنها خود با کار و تلاش زمینه اشتغال خود را فراهم می‌کنند بلکه در یک کار اثرگذار، موجب اشتغال چندین جوان دیگر می‌شوند.

سعید محنایی، مؤسس شرکتی به نام سامو هست که در حوزه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم‌افزار کامپیوتر و ارائه خدمات در دنیای الکترونیک فعالیت می‌کند.

این شرکت اکنون برای ۶ جوان تحصیل‌کرده اشتغال ایجاد کرده و در کار خود موفق عمل کرده است.

سامو، به تازگی در فعالیت‌های فرهنگی نیز وارد شده و با برگزاری نخستین جشن خانوادگی در کهگیلویه و بویراحمد، در روز میلاد مولای متقیان، به یکی از نیازهای مهم جامعه پاسخ داده است.

اما آنچه که اکنون در فعالیت‌های این شرکت بخش خصوصی به چشم می‌آید، ورود به روستاها و آوردن وسایل تکنولوژی روز رایانه و تبلت به میان کودکان روستایی است.

فعالیت‌های فرهنگی نباید منحصر به ادارات دولتی باشد

سعید محنایی،‌ مؤسس و رئیس هیئت مدیره این شرکت در همین زمینه  گفت: آرزوی بسیاری از کودکان روستایی داشتن یک تبلت است که بنا داریم به شیوه‌های مختلف به این آرزوی کودکان روستایی پاسخ دهیم.

وی گفت:‌ استفاده اصولی و متناسب با فرهنگ اسلامی و ملی ما از تکنولوژی‌های روز دنیا ضروری است و فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مؤسس و مدیر شرکت سامو در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی اقدامات فرهنگی این شرکت گفت: فعالیت‌های فرهنگی نباید منحصر به ادارات دولتی باشد.

محنایی ترویج فرهنگ خیریه و انفاق را از دیگر برنامه‌های این شرکت دانست و ابراز داشت: با فروش و ارائه خدمات در یک سطح مشخص، بخشی از سود حاصله در صندوق خیریه این شرکت واریز می‌شود و با پیشنهاد دادن و تشویق مشتریان درآمدهای این صندوق را افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: درآمدهای صندوق خیریه شرکت سامو در اهداف خیری همچون کمک به کودکان محروم روستایی هزینه خواهد شد.

محنایی درگیر کردن مشتریان با کارهای فرهنگی چون مشارکت در امورات خیر را از دیگر اهداف این شرکت دانست.

مؤسس شرکت سامو،‌تأکید کرد: کمتر خانواده‌ای در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که یکی از اعضای آن از محصولات سامو خریدی نکرده باشد و در خانواده مشتریان این شرکت قرار نداشته باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما

کار و تلاش
Iran, Islamic Republic of
انشالله که موفق و موید باشن واقعا به چنین جوانان پرشور و نشاطی که دنبال کار و تلاش هستن باید آفرین گفت
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
امروز وظیفه همه ماست که از اقدامات به جای شرکت سامو در استان حمایت کنیم . به همین منظور به تمامی عوامل این شرکت از جمله مدیر عامل سعید محنایی دست مریزاد می گوییم
کارمند
Iran, Islamic Republic of
چقدر حیف است امثال مهندس محنایی با چنان روحیه پرانرژی وارد کارهای فرهنگی می شود. ولی مثل اینکه هنوز تنشان به چربی ادارات استان و کارشکنی های آنها نچربیده
انشا الله که با کفش آهنین بتواند آرزوی این کودکان را برآورده کند.
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1