تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۰۴۹۲۴

۶ ماه از پاسخ به نامه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد

۱
۰
کبنا ؛امروز نشست مسئولان عالی سازمان اقتصادی کوثر با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری پروژه‌های مشترک برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور تعدادی از فرزندان استان در بدنه مدیریتی سازمان اقتصادی کوثر گفت: پرورش مدیران اقتصادی مهم‌ترین کمک سازمان بزرگ اقتصادی کوثر به این استان است.
در این نشست که محمدرضا اسکندری مدیرعامل این سازمان بزرگ اقتصادی حضور داشت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات این سازمان برای پیشرفت و توسعه حوزه اقتصادی استان قدردانی کرد.
سید موسی خادمی گفت: سازمان اقتصادی کوثر در دو سال گذشته همواره همکاری خوبی با استان در زمینه راه‌اندازی واحدهای راکد داشته و سرمایه‌گذاری خوبی هم در طرح‌های جدید در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری و اکنون در زمینه معدنی داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آینده هم شاهد به بار نشستن همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون خواهیم بود.
این مسئول اما به مهم‌ترین بُعد همکاری این سازمان با استان پرداخت و با تقدیر از محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به‌خاطر استفاده از نیروهای این استان در بدنه سازمان گفت: این موضوع نشان‌دهنده اعتمادی است که سازمان به فرزندان استان دارد.
مسئول ارشد اجرایی در استان گفت: فرزندان این استان در بدنه دستگاه‌ها همواره حضور داشته‌اند اما تا این اندازه که سازمان اقتصادی کوثر از آن‌ها برای مدیریت در بدنه اقتصادی استفاده کرده دیگران استفاده نکرده‌اند.
خادمی گفت: نیروهای استان در بدنه سازمان بزرگ اقتصادی با مدیریت اقتصادی به صورت عملی آشنا می‌شوند و در آینده نیروهایی خواهیم داشت که در زمینه مدیریت اقتصادی در کشور حرفی برای گفتن خواهند داشت.
وی با تأکید بر این که نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهیم، افزود: استان از گذشته به‌دلیل عدم ورود سرمایه‌گذاران فرصت زیادی را از دست داده و به همین خاطر اکنون بالاترین نرخ و رقم بیکاری را داریم.
این مسئول با بیان این که نباید سازمان اقتصادی کوثر را یک سازمان صرفا خصوصی بدانیم بلکه این سازمان متعلق به عزیزترین قشر کشور یعنی جامعه ایثارگری است، افزود: این بخش می‌تواند بدون هیچ گونه چشم داشتی در خدمت کل مردم باشد همچنان که اکنون در محروم‌ترین نقاط کشور و حتی جاهایی که شاید توجیه اقتصادی کمی داشته باشد سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
بی‌پاسخ ماندن استعلامات سبب رکود سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد شده است
معاون سازمان اقتصادی کوثر با اشاره بی پاسخ ماندن استعلامات پس از گذشت ۶ ماه در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این استان مجبور به دادن تقاضای مقدار کمتری زمین نسبت به دیگر استان‌ها برای سرمایه‌گذاری کلان شده‌ایم.
معاون اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر به سیاست‌های تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مناطق محروم اشاره و اظهار کرد: بنا به فرمایشات رهبری این سازمان سرمایه‌گذاری خود را در استان‌های کمتر توسعه یافته متمرکز کرده است.
غلامرضا پناه با بیان اینکه یکی از استان‌هایی که مد نظر این سازمان قرار گرفته کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: برخی پروژه‌هایی که در سایر استان‌ها همزمان با کهگیلویه و بویراحمد آغاز کردیم، در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی رسیده‌ایم اما در این استان هنوز کار زیادی انجام نشده است.
وی افزود: زمانی که در کرمانشاه پروژه ساخت سدی را آغاز کردیم آن‌ها محل بهتری را که توجیه اقتصادی داشته باشد به ما معرفی کردند و نتیجه استعلامات را بدون اینکه سازمان زحمت زیادی داشته باشد در سریع‌ترین زمان انجام دادند.
این مسئول با اشاره به اینکه پس از گذشت ۶ ماه در کهگیلویه و بویراحمد جواب هنوز پاسخ استعلامات از سوی مسئولان مربوطه نیامده است، یادآور شد: در استان‌های دیگر دو برابر سقف تقاضا زمین در اختیار سازمان برای سرمایه‌گذاری قرار می‌دهند اما کهگیلویه و بویراحمد مجبور به دادن تقاضای مقدار کمتری زمین نسبت به دیگر استان‌ها برای سرمایه‌گذاری کلان شده‌ایم.
پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سازمان اقتصادی کوثر در بخش معدن
رئیس سازمان اقتصادی کوثر گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت رسیدن به مرحله استخراج، سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی توسط سازمان کوثر در بخش معدن صورت گیرد.
محمدرضا اسکندری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: این سازمان مجموعه فعالیت‌هایی که دارد بیشتر در بخش کشاورزی است که ۵۰ درصد فعالیت‌های آن در این حوزه است.
رئیس سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: در اکثر استان‌های کشور در بخش کشاورزی چیزی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه است که در حال پی‌گیری بوده و در دست اجراست.
این مسئول افزود: در پروژه‌های معدنی هم سرمایه‌گذاری‌هایی شروع شده که در مرحله‌ مطالعه و اکتشاف هستیم و اگر به مرحله استخراج برسد قطعا سرمایه‌گذاری بالای هزار میلیارد تومان را طلب می‌کند.
اسکندری در پایان متذکر شد: در زمینه کارهای عمرانی هم چیزی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان مجموعه اقتصادی کوثر فعالیت را در چند نقطه کشور پی‌گیری می‌کند و در همین زمینه فعالیت‌های جدیدی را پی‌گیری می‌کنیم که اگر تبدیل به پروژه شود آن‌ها نیز عملیاتی می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حقیقت گچساران
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی چه امور اقتصادی استان همکاری نکند وضعیت همین جور هست.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1