تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۱۰۴۵۸۴

جوابیه‌ای به مقاله مخاطب کبنا

۳۹
۰
کبنا ؛سجاد محتشم

آقای رادمهر شما که خود را پشت یک اسم پنهان نموده اید و ادبیات شما هم برای اکثریت خوانندگان محترم کبنا آشنا می باشد چگونه فراموش کرده اید سالهای گذشته نمایندگان مجلس به اندازه یک سال ایشان هم قدمی برای آبادانی  و رفع محرومیت این حوزه برنداشتند و محرومیتی که نتیجه عملکرد آنها می‌باشد، به چه دلیل زمانی که بودجه فرهنگی استان برگشت داده شد آن هم در زمانی که آقای هدایتخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بودند دست به قلم نبردید حال این حرکت امیرکبیر گونه غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا را ضعف می‌دانید.zaree

اقای رادمهر چطور شده که کسی که در کنار وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر نحوه اجرای آن و  خارج از حیطه کاری خودش در راه آبادانی و رفع محرومیت حوزه خود تلاش می کند را باید سرزنش کرد. برای عموم مشخص شده که اقای زارعی نه بدنبال قدرت و نه بدنبال ثروت می باشد تنها تشنه خدمت به مردم حوزه خود می باشد.

آقای رادمهر شما در یادداشت اول خود با عنوان «نگاهی به کارنامه سه نماینده، از مردودی تا قبولی ناپلئونی» در همان ابتدا با دادن نمره به نمایندگان پرونده دو نماینده را بستید و در ادامه به تخریب نماینده بویراحمد و دنا پرداختید که خود نشانگر حب، غرض و کینه ای است که به دلایل نامعلوم شما و اطرافیان از این نماینده دارید.

آقای رادمهر شما با کدام استدلال و منطق به خود اجازه می دهید که به شعور سیاسی مردم توهین و همچنین با زیر سوال بردن نحوه انجام انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در یادداشت خود به این موضوع که نمایندگان ما در این نظام انتصابی هستند نه انتخابی تاکید می کنید و اینکه آخر چه وجه تشابهی بین نظام جمهوری اسلامی ایران و عصر ناصر الدین شاه می باشد که شما این انقلاب را که چه خونهایی برای حفظ آن به زمین ریخته شده است تشبیه کرده اید.

 متن نوشته فوق در زیر آمده است:

((در سرزمین من ایران! نماینده شدن در مجلس شورا هم برای خودش حکایتیست به هزار و یک دلیل در این سرزمین آنطور که آدم به عنوان یک شهروند دوست دارد، می‌خواهد، نمی‌تواند (به جز حق مسلم هسته ای) از دو حق دیگرش یعنی حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن برخوردار شود استفاده کند.))

حقیقتا برای بنده و اکثریت خوانندگان جای سوال دارد که چرا و چگونه کسانی که بدلایل مختلف اجازه ورود به صحنه انتخابات را ندارند به خود اجازه می دهند که با وجود سرشکستگی سیاسی خود به چهره های موجه جامعه توهین و به  تخریب چهره آنان بپردازند و با خرید قلم افرادی بمانند آقای رادمهر اینگونه به تخریب دیگران بپردازند اگر دنبال مقصر میگردید به درون و عملکرد خود آن هم در زمانی که بر منصب بودید بیاندیشید آیا تا کنون از این تاکتیک غلط درس نگرفته اید هنوز درک نکرده اید که هر چقد در قدم ها  عملکرد خود صداقت داشته باشید شاید بتوانید چهره موجه و محبوب تری در جامعه نمایش دهید.

آقای رادمهر چه ارزان قلم خود را به حراج گذاشتید و اما شما در یادداشت خود این مطلب را بیان کردید که مقصود شما از انتشار یادداشت نقد بوده و نه تخریب پس لازم میبینم نقد و تخریب را برای شما تعریف و هدف از آن را ذکر کنم:

یکی از مهمترین ویژگی‌های رشد و توسعه اندیشه و خردورزی در جوامع، رونق مباحثه، مناظره و تضارب افکار است.

 آنچه که مورد نقد و بررسی قرار میگیرد عملکرد یک شخص، یک گروه  و یا یک جامعه به شیوه های مختلف می‌باشد. شیوه بیان نقد مهمترین مسئله برای نتیجه گرفتن و رفع عملکرد ضعف و نابجایی مخاطب و جایگزینی آن به حد مطلوب را فراهم خواهد کرد.

در نقد کردن رعایت اخلاق و دوری از حب، غرض ورزی و پرهیز از دادن برچسب ها و  شایعات بی روا از اصولی است که باید برای به نتیجه رسیدن نقد مخاطب ,  مورد توجه قرار گیرد.

در واقع تخریب نقطه مقابل نقد می‌باشد فرد تخریب گر بدون شفقت و دلسوزی با در نظر گرفتن منافع شخصی و یا گروهی خاص به بیان مطالبی می پردازد که خلاف عرف می باشد این افراد در اثر بی صداقتی و بی شجاعتی مطالبی را بیان که جرات بیان مستقیم عقایدشان را ندارند.

جالب است بدانید کسانی که براحتی دست به تخریب می‌زنند شخص، گروه و یا جامعه را عامل اصلی همه ناکامی‌ها و بدبختی هایشان می دانند .

هرگاه اینگونه افراد نتوانسته‌اند چهره محبوب و مورد تائیدی از خود نشان دهند با موجه قرار دادن خود اقدام به ترور شخصیت و لکه دار کردن مخاطب خود می‌نمایند.

عموما این گونه افراد با اسم مستعار اقدام به نشر مطالب خلاف واقع می کنند و از سویی گروهی سایه نشین که در نتیجه  اعمال اشتباه و غیر عرف خود توسط اطرافیان و جامعه طرد می شوند با شانتاژ کردن دیگران به تخریب چهره های محبوب اقدام می‌کنند هر شخصی نباید به خود جرات دهد که بمثال گرگی در لباس گوسفند با استفاده از ابزارهای در دست خود در صدد تخریب چهره، شخصیت های مهم جامعه بر آید.

 در قوانین اسلامی نیز نمی توان بر حسب گمان‌های شخصی و به استناد و حتی اظهارات بی پشتوانه اعلام جرم و یا انتصاب , متهم کرد و حقوق و شخصیت انسانی و اسلامی بنده مومن را مورد سوال قرار داد.

رهبر معظم انقلاب نیز به کرات در دیدار مسئولین به این موضوع اشاره نمودند، چنانچه در بیانات ایشان می‌خوانیم:

((اتهام، آبروریزی و ایجاد شایعه برای افراد بر خلاف احکام اسلامی است. در جامعه اسلامی حیثیت افراد نباید مورد تلاعب دست افرادی قرار گیرد که هیچ احساس مسئولیتی نمی‌-کنند. آبروی افراد را بردن، اتهام به افراد وارد کردن، اشخاص را بدون دلیل ( مسئول و غیر مسئول ) زیر سوال بردن و درباره آنها شایعه ایجاد کردن چیزی است بر خلاف احکام اسلامی و خلاف شرع اسلامی.))

در قرآن کریم نیز می‌خوانیم:

((و کسانی که مردان و زنان مومن را بی آنکه مرتکب زشتی شده باشند آزار می رسانند، قطعا تهمت و گناهی آشکار به گردن گرفته‌اند)) سوره احزاب ۵۸

و در پایان از قول یکی از دوستان

بیچاره ملتی که برای اثبات گفتار ناصحیح خود دست به توهین و دروغ می‌برند

آه! که اینچنین مردمی لایق فقر،  محرومیت و نادانی‌اند.

والسلام من‌الله توفیق.
نام شما

آدرس ايميل شما

مستقل
United States
احسنت بر این ادب، فهم اخلاق و شعور؛؛ درود بر شما که با این قلم شیوا درس اخلاق و سیاست به این ورشکستگان سیاسی که پرونده مالی در قوه قضایه دارند دادید.
لذت بردم.
موفق باشید
رادمهر متقلب!
United States
آقای رادمهر متقلب,!!! زود تند سریع، بگو تا برات انشاء بنوبسن و تو به اسم خودت بنویسی, نقشتون نقش بر آب شد
رادمهر متقلب!
United States
آقای رادمهر متقلب,!!! زود تند سریع، بگو تا برات انشاء بنوبسن و تو به اسم خودت بنویسی, نقشتون نقش بر آب شد.
خوبانی
United States
مردم فرق نقد یا تخریب رو درک میکنند سلسه نوشته های نویسنده ضد مردمی به اسم آقای رادمهر خود به خوبی مشخص کننده این واقعیت هست که این دوست عزیز از بغض و حسادت دست به توهین برده است و با گفتاری کپی پیستی و به دور از اخلاق انسانی و استفاده از کلمات گنگ و پر وزن سعی در اداعای وزن سیاسی و دانایی میکند اما غافل از این هست که بداند شعور را در هر درس و دانشگاهی تدریس نمیکنند جز جامعه و افسوس که این دوست با جامعه سر ستیز دارد. مطمعن باشید مردم به انتخاب و رای که به زارعی داده اند وفادار هستند و ذره ای از ان عقب نشینی نخواهند کرد, پس بهتر اسن در برابر اراده ملت تسلیم شوید
کیان
Iran, Islamic Republic of
به جان خت حاجی د من کیسه وش نیکنه.
آخرین دور حاجی بود.
بای بای حاجی.
کاش یه کم از تاجگردون یاد می گرفتی که فقط نتونست کوه دنا رو ببره گجساران
سجاد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم صریح و روان. اقای رادمهر در دو مطلب قبلیش کاملا با غرض نوشته بود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زارعی مرد پاک و تلاش گریه ....
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی
امید
Iran, Islamic Republic of
با سلام...واقعآ جای تأسف داره ک بعضی ها با حرفای بدون منبع تنها حرف باعث تخریب شخصیتی مثل اقای زارعی میشن ک ارزش ومقام ایشون بواسطه همین خدماتی ک برای مردم این استان و شهرستان انجام دادن بالا رفته...حداقل به واقعیات بپردازید ..این مطلب رو تأیید میکنم
بویر
Iran, Islamic Republic of
درود بر این قلم شیوا
اون یادداشت رو خوندم خیلی غیر منصفانه و بدور از حقیقت واقعی بود
کامران
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه نماینده به این فعالی نداشتیم هدایت خواه و استاندار همزمانش یعنی حسینی باعث شدن یاسوج صد سال عقب رفت کنه
امید
Iran, Islamic Republic of
با سلام...واقعآ جای تأسف داره ک بعضی ها با حرفای بدون منبع تنها حرف باعث تخریب شخصیتی مثل اقای زارعی میشن ک ارزش ومقام ایشون بواسطه همین خدماتی ک برای مردم این استان و شهرستان انجام دادن بالا رفته...حداقل به واقعیات بپردازید ..این مطلب رو تأییدی
ایران
Iran, Islamic Republic of
من دا کنون عملکرد اقای زارع رو از سایر نماینده ها علی الخصوص در حوضه عمراانی بهتر میبینم
سجاد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم صریح و روان. اقای رادمهر در دو تا یادداشتش کاملا با غرض نوشته بود. کبنا هم بهش کمک کرده بود و نظرات رو بسته بود
دنا
United States
این طبیعی هست که هر چه به زمان انتخابات می رسیم گروهای که در نزدک مردم جایگاه و مشروعیتی ندارند سعی میکنن با تشویش ازهان عمومی عبای برای خود ببافند اما این اقایون معامله گر باید بدانند که این ملت و این مردم فریب این دروغ رسانیی رو نخواهند خورد و با عهدی که باز راعی بسته ام وفادار خواهند ماند.چگونه میتوان خدمات زارعی در این شرایط حساس کشوری مثلا تکمیل نهایی ورزشگاه یاسوج؛ اخد مجوز بزرگترین فولاد خاورمیانه سقاوه، تکمیل نهایی سیمان مارگون و تطویل باند فوردگاه یاسوج و به زودی راه اهن یاسوج اقلی رو دید و نسبت به این رشد و توسعه بی تفاوت بود.
زارعی نام نیک و امیرکبیر جاودانیست که تا ابد از او به نیکی یاد خواهد شد
رادمهر
Iran, Islamic Republic of
کسی که از ابتدا نابینا به دنیا آمده باشد معنی تاریکی را نمی فهمد زیرا هرگز روشنایی را تجربه نکرده است.
سامان ح
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اقای زارعی دلسوزانه از استان حمایت می کنن
علی
Iran, Islamic Republic of
این قبری را روش نشستید گریه می کنید مرده ای توش نیست.
سامر
Iran, Islamic Republic of
شما که هیچ صداقت ندارید نویسنده ای که نمی خواهی قلمت را ارزان بفروشی .نماینده ما دنبال کسب ثروت نیست با فامیل هایش؟؟؟؟ پروژهای استان دست کیست ؟ خواب هستی؟
اصلاح طلب اصیل
Iran, Islamic Republic of
بی هویتی و بزدلی چنین عناصر تخریب گری معمولا آشکار و هویداست!
چرا که نقد ونقادی گونه ای دیگر است و این افراد با اسامی جعلی و تاکید بر توهین و تخریب و... بی هویتی خود را اثبات میکنند.
شاپور
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع
تورو خدا بیا برو کنار بزار مردم به کارشون برسن .
آخه کدوم عمران آبادی هاان؟
کدوم فعالیت ؟؟؟؟
شما فقط یک صندلی را اشغال کرده اید فقط همین .
گرمسیری ساکن بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بی شک این همه تخریب حاج زارعی کار یه عده ی خاص محدوده... که هیچی از ارزش های حاج زارعی کم نمیکنه...
درود بر امیرکبیر بویراحمد... یازهرا یازهرا یازهرا
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حالا نمیخواد ایقد برافروخته شوی !
در حال حاضر با موضوع "نظارت استصوابی" که به حق است موضوع ناحق "سلیقه ای عمل کردن" به میان می آید که خود به خود موضوع بنیادی "حق انتخاب" را زیر سوال می برد!
دوست زارعي
Iran, Islamic Republic of
ادبیات خودت هم کاملا غیر منطقی بود .معلومه تو دفتر نماینده و از سر عصبانیت توسط مشاورین بی سواد تهیه شده
سید اسماعیل .م
Iran, Islamic Republic of
سلام احسنت براین نگاه از مطالعه یاداشت جنابعالی آدم لذت می برد واما و...................درود بر این چنین جوانان خوش فکر وعلمی که فقط چاپلوس نیستند.
سامان
Iran, Islamic Republic of
اقای محتشم مردم دیگه یاد گرفتن که گول این حرفا و غرض ورزی اینا رو نخورن.مردم کارو عمل نماینده رو میبینن و عمل نماینده براشون مهمه وهمه میدونن چنین عمران ابادانی که تو‌این دوره شد بینظیر بود اونم تو بدترین زمان اقتصادی
سید اسماعیل .م
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمتت سر دبیر محترم نظر قبلی به این نام مربوط به این یاداشت نبود لطف فرمایید منتشر نگردد اشتباهی ارسال شد.
م
Iran, Islamic Republic of
جناب محتشم ! عنان مرکب مرادت را اینگونه بی مهابا به تازیدن نگیر و خود را غافلانه به خواب نزن و از پیله ات بیرون بیا و کمی به اطرافت نگاه و بنگر کدامین یک از مواردی را که در دفاع از آقای زارع با چسب به وی چسبانده ای صحت دارد. مصداق های ضعف و ندانم کاری آقای زارع در گفته های مردم عوام هم( که خاص جای خود دارد )بوضوح عیان است .آری مردم میدانند که بویراحمد هیچ گاه در طول تاریخ تا این حد که در دوره ی نمایندگی زارع تحقیر شده تحقیر نشده است.اگر مردم در این دوره به زارع آری گفته و او را راهی مجلس کردند نه به جهت توانمندیهای او بود نه هرگز این نبود بلکه آنان با رای به زارع می خواستند به هدایت خواه یک نه ی بزرگ بگویند و در این میان کس دیگری جز زارع که آنهم بجهت ثروت باد آورده اش توان سیر و سفرهای انتخاباتی را نداشت در صحنه نبود .
بویر
Iran, Islamic Republic of
امیر کبیر . فاطمه زهرا . خدمت ......... خدا از زبونت بشنفه
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع مظلوم ترین نماینده تاریخ استان است.پیگیر ترین نماینده و خستگی ناپذیرترین نماینده تاریخ استان است. بنده قصد ندارم شان و جایگاه آقای تاج گردون را پایین بیارم چون در حق وی بی انصافی کردم. اما شرایط فعلی وی با ۸ سال آقای هدایتخواه در مجلس یکی است. مردم گچساران زمانی باید خوشحال باشند که مشکل اشتغال آنها توسط دکتر تاجگردون حل شود . رفتن به بروکسل دردی به حال جوانان شهر ستان باشت وگجساران دوایی نمیکند.شرایط تاجگردن شرایط خوبی است که امیدوارم تداوم داشته باشد وایشان با این جایگاه بتواند بزرگترین مشکل استان یعنی بیکاری را حل نماید هرچند که بعید بدانم.زیرا کارخانجات و صنایع معمو لا به استانهایی می روند که نمایندگان بیشتری در مجلس داشته باشند و لابی های بیشتری با وزرا داشته باشند . با این وجود سه نماینده هم استانی به طور شبانه روزی تلاش می کنند و تخریب این سه عزیز به خصوص حاج زارع کار شکست خوردگان ۱۲ اسفند و ناکامان اون انتخابات است و ولاغیر...
بویراحمدی واقع بین
Iran, Islamic Republic of
بنده میخوام واقعییتو بگم.بخدا در دوره جناب دکتر هدایتخواه هر جا میرفتیم لودر ودیگر وسایل وماشین الات راهسازی کار میکرد.اصلا شهر وروستا سر زنده بود یادش بخیر.تو محله خودمون کلی ابادانی صورت گرفت.ولی الان سه ساله خاک روی همه چیز رو گرفته.
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زارع
ما در دانشگاه دیدیم که چگونه جو منفی ریس وقت دانشگاه آقای هدایت خواه را از مجلس دور کرد، این موضوع برای شما نیز قابل پیشبینی است.
منصف
Iran, Islamic Republic of
انصافا با وجود شرایط نامساعد سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور حاج زارعی تاکنون شاهکار کرده و کارهایی را کرده که هیچکدام از نمایندگان قبلی قادر به انجام آنها نبوده اند. واقعا لقب امیر کبیر برازنده نام این نماینده ژرتلاش، مردمی، بی ریا و فداکار میباشد.
علی
Iran, Islamic Republic of
باعث بی آبرویی استان شده است
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
انصافا زارعی خوب عمل نکرد
حسین
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ جناب حاج زارع.بویراحمدسفلی منتظرفرزندخودحاج مهدی روشنفکرهستند.هرچندمتاسفانه مدیرسلیت ان نظر راپخش نمی کند
سهراب
Iran, Islamic Republic of
از مدیر محترم سایت کبنا تقاضا دارم که کامنت هایی که از یک ip با اسامی متفاوت نوشته می شن رو تایید نکنه
خیلی از کامنت های طرفدار این نوشته معلومه که توسط یه نفر نوشته شده
سجاد
Iran, Islamic Republic of
در فعال بودن زارع هیچ شکی نیست اما در اینکه نظرات مخالف کار دو سه نفره هم شکی نیست و اینکه متاسفانه کبنا هم بنده پول شده هم شکی نیست
مهر
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای محتشم خوشحالم که یکی از دوستانی که به حمایت از حاج زارع قلم میزند
خود را معرفی نموده است.
اقای محتشم نقد با تخریب تفاوت دارد.تمام مردم بویراحمد ودنامیدانند که نقدی به شخصیت اقای زارعی وارد نیست وتمام نقد ها به عملکرد ایشان است.

دوستان عزیز یاداورشوم که به جای تبلیغات شکننده ، نام های دهن پر کن( امیر کبیر) و.......به دنبال این باشید که نقد هایی را که به جناب زارعی وارد است را پاسخگو باشید وبگذارید مردم تصمیم بگیرند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1