تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۱۰۴۴۵۲

چرا نمک نخوریم؟

۴
۰
کبنا ؛gavamzadeرئیس انجمن پیوند مغز و استخوان ایران گفت: مصرف نمک یکی از دلایل سرطان است.
دکتر اردشیر قوام‌زاده در حاشیه کنگره بین‌المللی خون در یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مجموع ۶ هزار پیوند مغز و استخوان، خون و سلول‌های بنیادی در کشور انجام شد.
وی بیان کرد: از هر ۱۰ میلیون نفر در کشورهای اروپایی بیش از ۳۰۰ نفر پیوند انجام در حالی که در کشور ایران اسلامی بین ۵۰ تا ۲۹۰ پیوند انجام می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات پیوند سلول‌های بنیادی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کار پیوند در برخی شهرهای ایران از جمله ارومیه، شیراز، کرمان، تبریز و کرمانشاه انجام می‌شود.
قوام‌زاده تصریح کرد: ۱۰۰ نفر در سطح کشور برای پیوند خون، مغز و استخوان و سلول‌های بنیادی در نوبت هستند.
وی ادامه داد: سال گذشته ۴۴۰ نفر پیوند مغز استخوان در سطح کشور انجام شد.
رئیس انجمن پیوند مغز و استخوان ایران با بیان اینکه در دنیا به خاطر وضعیت غذایی و محیطی سرطان در حال افزایش است، گفت: اما هنوز سرطان در ایران اسلامی نسبت به اروپا و آمریکا آنطور که گفته می‌شود نیست و پایین‌تر است، چرا که در کشور هنوز به صورت طبیعی مردم زندگی‌ می‌کنند.
وی افزود: جالب است که بدانید سرطان در کشور آمریکا بیش از همه جای دنیا فراگیر شده چرا که امریکا آلوده‌تر از همه نقاط دنیا است.
قوام‌زاده به دلیل این آلودگی اشاره کرد و گفت: از نظر مواد غذایی چون بذرها را از نظر ژنتیکی تغییر می‌دهند، سرطان شیوع پیدا می‌کند و دلیل آن به رقابتی بر می‌گردد که بر سر مواد غذایی در اروپا و آمریکا وجود دارند و نمی‌خواهند مواد غذایی از یکدیگر بگیرند.
رئیس انجمن پیوند مغز و استخوان ایران، وضعیت ایران را نسبت به این کشورها را بسیار بهتر ذکر کرد و گفت: ولی باید نظارت بیشتری بر کشاورزی خود داشته باشیم و همه دستگاه‌ها همانند جهاد کشاورزی، علوم‌پزشکی، دامپزشکی و سایرین همکاری بین دستگاهی داقات خود به شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: در زنان سرطان پستان و در بین آقایان سرطان معده و روده‌بزرگ شایع است هر چند که سرطان معده در حال درجا زدن و سرطان روده بزرگ نسبت به ۱۰ سال قبل و علت مصرف مواد غذایی، مصرف زیاد گوشت و تحرک کمتر در حال افزایش است.
وی در ادامه با بیان اینکه مصرف نمک یکی از دلایل مهم ایجاد سرطان‌ها است، گفت: به عنوان یک پزشک ۴۰ سال است که نمک مصرف نمی‌کنم چرا که به خودی خود در همه موادهای غذایی نمک موجود است.
قوام‎‌زاده گفت: مصرف سیگار و الکل و همچنین یک جا نشستن‌ها و مصرف زیاد گوشت موجب سرطان می‌شود.
وی در خصوص این موضوع که آیا راهی برای درمان سرطان وجود دارد، اضافه کرد: اگر به موقع افراد مبتلا به پزشک برای درمان مراجعه کنند و چکاب سالانه داشته باشند. ۵۰ تا ۸۰ درصد احتمال درمان مبتلایان به سرطان‌ بدخیم و بیماری‌های عفونی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سمینار در این حد واقعا کار بزرگی برای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بود
Iran, Islamic Republic of
اگر تنها مبحث آموزش دهنده برای مردم همین یک جمله باشد ارزش برگزاری داشت
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با تمام احترامی که برای ایشان دارم این رو میگم که نمکی که آقای دکتر می فرمایند نمک تصفیه شده می باشد نه نمکی که قدیم در سفره ایرانیان به وفور وجود داشت و حتی تا آنجا بود که برای هدیه نمک می بردند. امید است که افراد علمی کشور ما اصل قضیه را فراموش نکنند. انشاالله.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
کنگره علمی و پر باری بود .
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1