تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۱۰۴۲۸۶

مصطفی تقوی با پرچم قومی می‌آید یا سیاسی؟

۵۸
۰
کبنا ؛محمد ضرغامی
مصطفی تقوی را خیلی‌ها می‌شناسند هر کسی هم خودش را نشناسد نام پدر و خاندانش را شنیده است. وی استاد تاریخ می باشد  و کتاب تاریخ سیاسی کهگیلویه محصول سال‌ها کار و تلاش اوست هر چند این کتاب با سویه تعصبی و تمجیدهای خانوادگی  در موارد بسیاری  از رسالت اصلی خود خارج می‌شود. تقوی در سالیان گذشته موضع و کنش چندانی در عرصه  ی سیاسی  از خود بروز نداده است و همه فعالیت اش به حضور در صدا وسیما و بیان اینکه در چنین روزی چه اتفاقی در تاریخ افتاده است گذشته و  در برخی مراسمات در استان هم شرکت کرده است  و در کنار اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مختلف نشسته و عکس یادگاری گرفته است  و  به حضور در نشست کهگیلویه و بویراحمدی‌های مقیم تهران راضی تر از هر چیزی  بوده و خیلی هم برایش فرقی نمی کرده که استان و بویژه مردم استان این سال ها چه کرده اند و چه می کنند و چه مصایبی دیده اند.
چند سال پیش در یکی از سخنرانی های مصطفی تقوی زمانی که او از شرکت کنندگان خواست بدون هیچ ترسی و با آزدای کامل به بیان عقایی خود بپردازند یکی از شرکت کنندگان خطاب به او گفت: در دهدشت آب آشامیدنی تا ساعت یک شب قطع است و بعد از ساعت  یک شب می آید و کسی هم پاسخگو نیست و در این میان  متاسفانه نماینده (آنزمان موحد نماینده کهگیلویه بود) به کارهای نامربوط و شخصی مشغولند و شما هم حامی او هستید آنوقت در چنین فضایی صحبت از آزادی بیان چه معنایی دارد که اتفاقا نزدیکان تقوی به او حمله کلامی کردند و هیچ حمایتی هم تقوی از سوال کننده نکرد. تقوی در سال های ابتدای انقلاب حضور بیشترو پرسر و صداتری در عرصه عمومی جامعه داشت ولی در سالیان گذشته او و سایر نزدیکانش تنها حضور و فعالیت شان حمایت بی قید و شرط و صرفاً قومی از موحد بوده است و حتی کوچکترین نقد و یا ایرادی بر موحد و عملکرد ضعیف او نداشته‌اند. از آنجا که موضع سیاسی موحد مدام دچار چرخش بوده است و  نمی‌توان با قطعیت از یک موضع مشخص سیاسی برای او سخن گفت نزدیکان و حامیان او از جمله مصطفی تقوی نیز چنین شرایطی دارد.
ولی حالا چند صباحی است تقوی به تکاپوی سیاسی افتاده است او که یقین پیدا کرده موحد شانس حضور ندارد ضمن حسرت از عدم ثبت نام در دور قبل عزمش را برای حضور جزم کرده و خوب می داند به اتکای اعتبار خانوادگی اش موحد حتی علی رغم میل باطنی مجبور خواهد بود از او حمایت کند. به همین خاطر پای ثابت نشست های اصولگرایان شهرستان کهگیلویه است. نشست هایی که به نظر می رسد  عنوان اصولگرایی بر  آن بیشتر تبلیغاتی و زینتی  است و گرنه این افراد نه شناسنامه ی روشن اصولگرایی دارند و نه در شرایط فعلی در میان گروه های ریشه دار اصولگرا پایگاهی دارند. واقعیت آن است که پایه و مبنای این نشست ها مسائل منطقه ای و قومی می باشد  چرا که اگر بنا بر هم اندیشی با اصولگرایان بود چه اصولگرایان مطرحی در دیگر اقالیم شهرستان که هرگز از آنها دعوتی صورت نگرفته است و افراد حاضر در جلسات هم سابقه حضور و حمایت و در عین مسئولیت گرفتن در اکثر دولت ها را داشته اند و همچون خود آقای موحد مدام دچار چرخش بوده اند.
هر چند اعضا سعی وافر دارند که خود را مبرا از گرایش های قومی نشان دهند اما ترکیب اعضا و خروجی آن به خوبی نشان می دهد که این نشست چیزی جز نشست ایلی و منطقه ای نیست  و نتیجه نهایی آن هم یک تصمیم قومی بود به گونه ای که قرار شده است یک نفر از سادات، یک نفر از منطقه فلان و یکی هم از ایل بهمان در صحنه بمانند!
در کنار مسائل قومی دیگر  وجه اشتراک اعضای این طیف نزدیکی به محمد موحد و امید به حمایت اوست. در صورت حضور موحد هیچ کدام از این گزینه ها هیچ شانسی نخواهند داشت و اتفاقا خیلی زود محترمانه انصراف خواهند داد.
البته این اواخر این گروه برای رد شائبه قومی عدل هاشمی پور را نیز به نشست های خود دعوت کرده اند که بعید به نظر می رسد انها حسن نیت داشته باشند و  بسیار بسیار بعید خواهد بود بر روی هاشمی پور اجماع شود  و هاشمی پور دیر یا زود یا باید قید حضور در این جلسات را بزند و یا قید حضور در صحنه انتخابات را.
این طیف نه تنها بر هاشمی پور اجماع نمی کنند که قطعا مژدهی پور را هم تحمل نخواهند کرد. این طیف که در طول سال های نمایندگی موحد به تشدید مسائل قومی و قبیله ای کمک کرده بودند و سیاست و رفتارهایشان حتی در عرصه عمرانی بویژه در قضیه سد مارون و جاده دهدشت –پاتاوه  قومی بوده است  حالا بهانه خوبی دارند و می گویند با حضور بزرگواری و بعد انتخاب موسی خادمی اقلیم و ایل و تبار انها نادیده گرفته  شده است و باید کاری کرد و دوباره به عرصه قدرت برگشت در حالی که مطابق آمارها واقعیت  چیز دیگری است و بزرگواری هرگز برآیند نگاه و رای قومی نبوده است  و بخش اعظم آرای او بویژه در دوره هشتم مجلس که یک رقابت کاملا سیاسی بوجود آمده بود و لطیف رستاد از همان منطقه آقایان  حضور داشت بیشتر آراءِ بزرگواری متعلق به همان حوزه بود.
مکانیسم حضور تقوی تا اینجای کار سیاسی نیست و صرفا قومی است و حضور او در صحنه با توجه به سابقه رفتاری این گروه و متعصب بودن آنها تنها منجر به تشدید اختلافات قومی و زنده شدن همان مسائل خواهد شد. او نزدیکانش خوب در عرصه رسانه فعال هستند و یک روز تحت عنوان نامه وارده و  روز دیگر با نام  احمد محمدیان و علی احمدی و افشین کوشا برایش نامه می‌زنند که حیف توست بیایی و بعد خود جوابیه می دهند که درست است که حیف توست بیایی اما بیا که جامعه به حضورت نیاز دارد و از عناوینی چون اصلاح طلب اعتدالی و سیاستمدار با دانش  برای او به کار می برند. «خودگویی خود خندی عجب مرد هنرمندی».
تقوی در وضعیت فعلی به هیچ اعتباری  شانس چندانی ندارد و شاید هم هیچ شانسی نداشته باشد او نه عقبه سیاسی دارد ونه کارنامه و سابقه ی درخشان مدیریتی و اجتماعی. از سوی دیگر او  تنها کسی هم نخواهد بود که آز ان اقلیم در صحنه حاضر می شود و در عین حال  هم  مردم ان گونه که تصور می‌رود صرفا قومی رای نمی‌دهند بلکه مردم سیاسی و به  توانمندی افراد رای می‌دهند.
سید مصطفی تقوی بیش از هر چیز به امید اعتبار خانوادگی و حمایت موحد نشسته است مواردی که در شرایط فعلی کمکی به او نخواهند کرد و اتفاقا مردم نسبت به آنها حرف دارند. از سوی دیگر اولا تقوی فاقد بسیاری از ویژگی های موحد می باشد و ثانیا حتی خود موحد هم دیگر موحد   سابق نیست و او  باید جوابگوی سوالات بیشمار افکار عمومی باشد.
مصطفی تقوی تاریخ خوانده است و تاریخ تدریس می کند و اتفاقا بر روی تاریخ استان هم مطالعه و تحقیق داشته است. او خوب می داند که قومیت و عصبیت ناشی از ان چه لطمات و ضربات سنگینی بر پیکر نحیف این استان در طول تاریخ وارد کرده است و حال رجوع یک مورخ به قوم گرایی و استفاده از تعصبات مردم نشانه‌ای بسیار بد و اتفاق تلخی برای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که  قطعاً مردم  بر این تفکر دست رد خواهند زد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صدای حق
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظش کنه.کاندیداتوریش هم مثل کتاب نوشتنشه
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام . دوست عزیز چه اشکالی دارد آقای تقوی هم بیاید . کثرت در نامزد ونمایندگی یکی از شاخصه های اصلی دموکراسی هست. حالا چه موحد بیاید چه نیاید. مهم بودن افراد در صحنه نمایندگی هست. در صورتی که اجماع نشود و این آقایان بیایند آن وقت آیا می توان به قومیت گرایی متوسل شد. بله در کهگیلویه حزب خاصی نیست. اصول و اصلاخات معنی ندارد. اما اگه موحد بیاید و تقوی جا خالی نکند آن وقت می شه حرف زد و انتظار دیگه ای داشت. درضمن رستاد آن سری رای بالایی داشت و قوم گرایان بهش رای ندادند.
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
گپ ول از حلقوم تفرقه. تو انگار خودت از همه متعصیتری و از یه جایی داری میسوزی . فقط اصلاح طلب اینو فراموش نکن فقط منطقیان و لاهوتی
تقدیم به دکتر تقوی
United States
جمع است اصول و اصلاح در تو، بیا
جمع است دین و اندیشه در تو، بیا
جمع است اصالت و علم در تو، بیا
جمع است سنت و دانشگاه در تو، بیا

.
.
دکتر تقوی یک شخصیت تک وجهی نیستند. دلیلی ندارد که دکتر از همه ی ظرفیتهایش استفاده نکند. ولی تا جایی که من میدانم ایشان شخصیتی کاملا روشنفکر و آزاد اندیش هستند که ضمن حمایت طبیعی که هر ایلی از فرزندانش انجام میدهد. دارای جایگاه خانوادگی بسیار با شان و موجهی هم هستند که در بین غاطبه ی ایلات و اقوام محترم هستند. علاوه بر اینها شخصیت روشنفکر و جذاب ایشان برای خیل عظیم نسل جوان و قشر تحصیلکرده و دانشگاهی و فرهیخته (از اصولگرا و اصلاح طلبهای معتدل) هم امتیاز کاملا موثری خواهد بود که کمتر کسی این گستردگی و تنوع در سبد آرا را خواهد داشت. مطمین باشید با سابقه ای که من از دکتر سراغ دارم اگر پای کار آمد و سخنرانی های آتشین و مهیج خود را بنا نهاد دیگر کسی به گرد پای او نخواهد رسید.
فامیل دور دکتر
United States
بی انصاف! کتاب تاریخ سیاسی کهگیلویه با تعصب و تمجید خانوادگی نوشته شده؟!
از یک کتاب ۸۰۰ صفحه ای نیم صفحه فقط به معرفی کلی آمیر احمد پرداخته. آیا به نظر شما آمیراحمد تقوی با اینهمه خدمات و حضور موثر در کل استان، نیم صفحه هم در یک کتاب تاریخی جا ندارد؟! در حالی که اگر چندین کتاب هم فقط درباره خدمات و تاثیرگذاری شخص آمیراحمد نوشته بشه کم هست. دکتر نه تعصب گونه مینویسند و نه کمترین تمجید نامربوطی از خانواده شان نوشته اند. بلکه این تنگ نظری شماست که باعث میشه نتونید نورانیت و تاثیر گذاری عمیق این خانواده رو بر تاریخ استان حتی در حد همین چند خط ببینید.
واقعا جای تاسف داره
هردوانه
United States
ایشون یک چهره ی دانشگاهی هستند نه یک فرد متعصب سیاسی طرفدار یک جناح خاص. قطعا با حضور ایشون از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب طرفداران شاخصی خواهند داشت. علاوه بر این، پایگاه خانوادگی بالایی هم دارند که باعث میشه رای ایلیشون منحصر به ایل خودشون نباشه و در میان ایلات مختلف به یمن خوشنامی و شهرت خانوادگیشون رای بالایی خواهند داشت .
به عبارت دیگه ایشون شخصیتی فراجناحی و فرا ایلی با پایگاه قوی اجتماعی هستند که جای عرض اندامی برای سایرین باقی نمیگذارند.
والسلام
بهره بر
United States
ای ... من توی اون جلسه بودم. اتفاقا در اون جلسه وقتی اون فرد اون حرفها رو زد و دیگران به نحوه ی بیانش و سایر مطالبی که گفت و شما ننوشتید شدیدا انتقاد کردند. تنها کسی که جو سالن رو آروم کرد دکتر تقوی بود که در مقابل صحبتهای تند و از روی عصبانیت اون فرد، با متانت و به منطقی ترین شیوه ی ممکن پاسخ دادند.
چقدر خوبه که حتی اگر با کسی مخالف هستیم اخلاق رو در نوشته هامون رعایت کنیم
گل گفتی
United States
"بزرگواری هرگز برآیند نگاه و رای قومی نبوده است "
بلکه در شهر کوران یک چشم پادشاه است!
بزرگواری حاصل رد صلاحیت همه ی نیروهای قوی است. بزرگواری یکه بزن میدان های خالیست.
به شرفم قسم میخورم اگر یک نیروی استخوان دار در میدان باشد، بزرگواری ۱۵ هزار رای هم نمی اورد.
کلاه قرمزی
Iran, Islamic Republic of
اگر همه ی این مقاله ها با دیدگاههای متقاوت و حتی متناقض کار یک نفره که یک روز تحت عنوان نامه وارده و روز دیگر با نام احمد محمدیان و علی احمدی و افشین کوشا برایش نامه می‌زنند .....
پس خودت هم منطقا باید همون آدم قبلی باشی
خخخخخخخخ
خدا عقل بده
خودتو بکشی هم فایده نداره. دکتر مهمترین چهره ای احتمالی انتخابات هست که اگر بیاد کاسه کوزه ی همه ی شما جمه میشه. به همین دلیل خواه یا نا خواه بییشترین تحلیلها حول حضور ایشون میچرخه.
برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه
Iran, Islamic Republic of
خودت هم نفهمیدی چه تناقضاتی رو پشت سر هم نوشتی. از یک طرف میگه در این جمع (موحد و تقوی و حاج عدل و کریمیان و مژدهی و فیاض بخش) که هر کدوم دارای پایگاه چندده هزار نفری هستند فقط و تقوی شانس انتخاب شدن داره و چند خط پایین تر میگی تقوی هیییییییییییییییچ شانسی نداره چون پایگاه سیاسی نداره.
خدا شفات بده عزییییزم
هاشم
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده نمی تونست یه مقدار یواش تر و مودبانه تر بنویسه؟؟؟
چرا اینقدر عصبانی؟
مردم
United States
اتفاقا مردم نشون دادن که به میزان زیادی به صورت قومی رای میدن.
خداوکیلی اگر ملاک توانمندی بود بزرگواری تا هزار سال انتخاب میشد؟؟!!
میشه دو مورد از توانمندی های ایشون رو نام ببری؟! توانمندی خاموش کردن کامپیوتر که یک بچه ی چهار ساله هم داره و اییشون نداره؟! یا توانایی تشخیص فرق بین NGO و CNG که یک بچه ی دبیرستانی داره و ایشون نداره؟!
خداوکیلی چطور روت شد در مقابل استاد تقوی که فارغ التحصیل بهترین دانشگاههای کشور هستند و استاد دانشگاه تهران هستند از توانمندی حرف بزنی و اسم بزرگواری رو بیاری؟!!!!
بله آقای بزرگواری یک توانایی دارن که تا حالا کسی نداشته. و اون توانایی رد صلاحیت رقیباشون هست که در این مورد تیرشون به سنگ خورد و زورش به دکتر تقوی نمیرسه.
بهتره با بزرگواری جونتون خداحافظی کنید. بهش بگید ازآخرین ماههای نمایندگیش لذت ببره
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت دلت بخواد یا نخواد موحد من مجلسه مگر در این استان زندگی نمی کنی چرا خودتان را گول می زنید
بهلول
Iran, Islamic Republic of
تامرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد . ایشون آدمی متعصب شدید است و کتابهایی را که نوشته هیچگاه بدرد نمیخوره چون فاقد اصالت تاریخی است چون باتعصب و غیر علمی صحبت کرده است . اگر او را در تلویزیون دیدید که در باره تاریخ صحبت میکند بدانید که ایشون نه به خاطر توانایی اش به تلویزیون دعوت شده بلکه ایشون خواننده متنی تاریخی بوده که در اختیارش گذاشته اند کاری که هیچ مورخ واقعی و با وجدانی انجام نمیدهد .
United States
حالا پروفسور تو از کجا میدونی که تقوی با پرچم قومی میاد که میگی رجوع یک مورخ به تعصبات قومی تلخ است.
اتفاقا از نظر من رای دکتر تقوی در خارج طایفه ی خودشون بیشتر از رای خارج از طایفه ای هر کاندیدای دیگه ای هست. خانواده ی تقوی برای همه ی ایلات و اقوام شناخته شده و محترم هستند. شاید در کل استان یکی دو خانواده باشن که از چنین جایگاهی برخوردارن و مقبولیت عام در بین همه ی طوایف دارن.
قطعا اگر انتخابات استانی بشه رای دکتر تقوی از از سایر رقباشون در کهگیلویه فرسخها پیشی خواهد گرفت
چرام
United States
تو چرا این روزها تراوشات ذهنی ات را برای عموم میذاری ،تو فقط دنبال تخریب بعضی چهره ها هستی ،مطمین باش موحد در صحنه است و همه شما شکست سختی از او خواهید خورد .منتظر باشید.تو یه سایت با اعتباری هستی و دربین عموم محبوبیت پیدا کرده ای ،واقعیات جامعه را به مردم بگو ،
.. حق دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام
من فعلا نظر قاطعی روی هیچکدام از کاندیداهای مطرح ندارم (به جز جناب آقای بزرگواری که قطعا نباید باشد) ولی به نظرم چند نکته لازم است که تذکر بدهم.
۱- طبق روالی که در یادداشتهای اخیر دیدم، عده ای خواهند گفت این یادداشت بالا هم (که سرشار از بغض و کینه است) کار هواداران آقای تقوی است. گویا او هیچ منتقدی ندارد!
۲- من در سخنرانی مذکور نبودم و قضاوتی ندارم (هرچند با توجه به لحن مطلب، به صداقت نویسنده در انتقال واقعیات جلسه شک دارم)، ولی در چند سخنرانی آقای تقوی مستمع بودم. در همه آنها او نسبت به نماینده و بعضی مسئولین دیگر کاملا موضع انتقادی داشت. نویسنده یا با مواضع او آشنا نیست یا نخواسته آشنا باشد.
با شناختی که من از آقای تقوی پیدا کردم او در نقد پذیری از خیلی مدعیان فعلی برتر است. فکر کنم حدود یک سال پیش بود که مقاله ای در یکی از سایتهای محلی همراه با توهینهایی زشت و خانوادگی و قومی علیه آقای تقوی منتشر شد و ظاهرا برخی مخاطبان در تماس با مدیر سایت نسبت به مقاله معترض شدند و مدیر سایت هم توضیحاتی داد و نوشت که این مقاله با هماهنگی با خود آقای تقوی منتشر شد و اتفاقا با سفارش او بود که کل متن بدون سانسور منتشر شود. در واقع همین توضیح بود که من را نسبت به آقای تقوی کنجکاو کرد و تحقیقاتی راجع به او انجام دادم که تا به اینجا او را از سایر کاندیداها برای نمایندگی مجلس برتر نشان میدهد. چه بسا در آینده گزارشی از برداشت خود را در مورد او و برخی کاندیداها به همین سایت که واقعا بیطرفانه قلم میزند بفرستم.
۳- طبق چه منطقی در این نشستها اگر فلانی انتخاب شود خوب است و از سر حسن نیت است و اگر تقوی انتخاب شود بد است؟ اگر اینطور بود که اصلا نشستی صورت نمیگرفت. آیا غیر از این است که تقوی برای کاندیدای محبوب نویسنده یعنی جناب بزرگواری خطر است و دیگری نیست؟؟ ضمنا مگر آقای هاشمی پور به زور به این نشستها برده شد؟ آقایان دانش و نظری و حبیبی که دعوت شدند چرا به نشستها نرفتند؟ این چه نشست قومی است که از همه اقوام دعوت میکند؟
۴- حسرت خوردن یک امر درونی است و فقط آقای...و نزدیکانش از درون افراد باخبر هستند.
۵- آقای تقوی هیچوقت مسئولیتی نپذیرفت و کسی که در مورد مصایب مردم مسئول است، مسئولین و نمایندگان محترم هستند.
۶- نویسنده عزیز هیچ توضیحی نداد که آقای تقوی طبق کدام اقدام یا کدام سخنرانی یا کدام موضع انتخاباتی رجوع به قوم گرایی و استفاده از تعصبات مردم کرده است؟ بنده که خبرها را دنبال میکنم هیچ موضع انتخاباتی از آقای تقوی که قومی باشد یا نباشد ندیدم.
- امیدوارم انتخاب نماینده بعدی به نفع مردم خوب استانمان باشد و باعث جبران خسارات گذشته شود.
یا حق
علی
United States
عزیزم... به حاج... سلام برسون بگو اگه اعتبار خانوادگی و عقبه سیاسی و حمایت موحد و سواد و صدا و سیما و موقعیت کشوری و جایگاه منطه ای و فلان و بهمان هیچ کمکی به تقوی نمیکنه پس نگران چی هستی عزیز دل برادر؟
چیکار کنیم که آرای مردم چه قوم گرایانه باشه و چه شایسته سالارانه تقوی رای میاره چون هر دو ویژگی رو داره
شاید من طرفدار دو آتیشه تقوی نبودم ولی دیگه هستم و شماها رو که میبینم دلم میخواد اینجوری بنویسم
تقوی دوستت داریم
تقوی دوستت داریم
دانشجو
United States
از صدر تا ذیل این نوشته آشکار است که نویسنده محترم نه آقای تقوی را می شناسد و نه مردم منطقه و نیازهایشان را.
برای نمونه همین بس که رشته تحصیلی آقای دکتر تقوی علوم سیاسی است و نه تاریخ.
علیرغم اینکه آقای موحد با حمایت پدر محترم اقای تقوی به مجلس رفت در طول سالهای گذسته دکتر تقوی بیشترین زاویه را با آقای موحد داشته و همواره منتقد سرسخت او بوده است.
کسانی که آقای تقوی را می شناسند که او نه تنها نگاه قومیتی ندارد بلکه نگاه منطقه ای هم ندارد و افکاری در سطح ملی دارد.
نویسنده محترم با این نوشته فقط خود را خالی کرده است و الا اگر قصد ارائه یک تحلیل دقیق سیاسی داشت باید با مطالعه و اطلاع بیشتری دست به قلم می برد.
شهرونددهدشتي
Iran, Islamic Republic of
اول موحد دوم تقوی جوابگوی مشکلات شهروندان کهگیلویه ای هستند
خوش فکر
Iran, Islamic Republic of
مقاله ی شما به نوعی نشان می دهد که دوست دارید با چوب قوم گرایی ، افراد ی که می توانند در مجلس ارزش استان را بالا ببرند را کنار بزنید و افراد ضعیف را دوباره به مجلس بفرستید ،....
پرچم بالاست
United States
ضرغامی عزیز
اینایی که نوشتید هات و پلات بود نه مقاله.
مهم اینه که خودت هم میدونی دکتر در کل پرچمش بالاست
هم پرچم قومیش بالاست (چون بر خلاف شما توی همه ی طوایف رای داره)
هم پرچم سیاسیش بالاست . چون دکترای علوم سیاسی و استاد دانشگاه طهرون هستند و علاوه بر محبوبیت استانی، نزد سیاست مداران بالای کشور هم فردی خوشنام و شناخته شده هستند.
در کل حاجیمون پرچمش بالاااااااااااااااااااااااااااست

ضمنا یادت نره
حاجی مون واس ماس
یعنی مجلس ماس ماس
اتحاد مشروط طیبی و بهمئی
United States
اگر یک گزینه باشه که امکان داشته باشه هم طیبی و هم بهمئی بهش رای بدن موحد یا تقوی هست
چ----------------------------رام
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نویسنده نوشته شما از روی انصاف نیست گذری کن بر دوره استانداری خادمی ونمایندگی بز رگواری
قومگرا نویس ضد قوم گرا !!!
Iran, Islamic Republic of
روزگاری که فکر کنی بنویسی و دیگران نفهمند کی هستی گذشت . شاید اسم و چهره ات را نشناسیم ولی کاملا مشخص هست که کی هستی و چرا می نویسی ؟ حداقل می خواهی مطلب بنویسی جوری بنویس که خودت هم فکر کنی عدالت را رعایت کردی .
...رای بزرگواری قومی نبود !!!
یا مثلا هاشمی را هم آوردند که نگویند ....!!!!
آقا جان همینکه شما نگران خضور آقای تقوی شدی خیلی کافی است . همینکه وقت خود را صرف کردی تا آسمان و ریسمان به هم ببافی که نواقص ایشان چیست خیلی واضح است که از همین حالا قافیه را باختید .
اگر ایشان هیچ رای ندارد یا جایگاهی ندارد پس لازم نیست از حالا دست بکار شوید بنشین خونه تون و با خیال راحت شاهدشکست او باش . ولی اینها نشان می دهد که اوضاعتان خیلی خرابتر از این حرفهاست ... کاکو جان
قومگرا نویس ضد قوم گرا !!!
Iran, Islamic Republic of
روزگاری که فکر کنی بنویسی و دیگران نفهمند کی هستی گذشت . شاید اسم و چهره ات را نشناسیم ولی کاملا مشخص هست که کی هستی و چرا می نویسی ؟ حداقل می خواهی مطلب بنویسی جوری بنویس که خودت هم فکر کنی عدالت را رعایت کردی .
...رای بزرگواری قومی نبود !!
یا مثلا هاشمی را هم آوردند که نگویند ....!!!!
آقا جان همینکه شما نگران خضور آقای تقوی شدی خیلی کافی است . همینکه وقت خود را صرف کردی تا آسمان و ریسمان به هم ببافی که نواقص ایشان چیست خیلی واضح است که از همین حالا قافیه را باختید .
اگر ایشان هیچ رای ندارد یا جایگاهی ندارد پس لازم نیست از حالا دست بکار شوید بنشین خونه تون و با خیال راحت شاهدشکست او باش . ولی اینها نشان می دهد که اوضاعتان خیلی خرابتر از این حرفهاست ... کاکو جان
خلیج فارس.باوی گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده درست اقای تقوی رانمی شناسم ولی برانویسنده متاسفم که درجای که بایدده ها کتاب درموردپدربزرگوارایشان نوشته بشه اشاره یک صفحه ای کتابی قطورتعریف وتمجیدخانوادگی نامیده میشه ایااستان ماغیرازبزرگمردی مانندایه الله ملک حسینی شخصی مانندامیراحمدتقوی انسانی امام گونه.. یاور بیچارگان زبان درماندگان دارد ایااین مردبزرگ نیازبه معرفی دارد متاسفانه نیاز اصلی جامعه دین گریز ماامروز کمبود امثال امیراحمد که محبوب قلوب همه مردم استانه میباشد ازخدابترسیم به خاطرچهارروزپست ومقام وپول دنیاودین خودراباتخریب بزرگانمان نابودنکنیم ...عمربسیارببایدپدرپیرفلک را.....تادگرمادرگیتی چوتوفرزند بزاید...خداوندبرعمروعزتش بیفزاید
مرد باش
United States
کسی که باید براش فرق بکنه که " استان و بویژه مردم استان این سال ها چه کرده اند و چه می کنند و چه مصایبی دیده اند" نماینده مونه که آبرومون رو همه جا برده طوری که مسئولین کشور کل استان رو میگردن ولی نزدیک مرز کهگیلویه هم نمیشن.
اتفاقا در همین سالها که همین آقا در حال آبرو رویزی بود دکتر تقوی داشت کار خودش رو به بهترین شکل انجام می داد و برای استان آبرو می خرید. کتابها و سخنرانی ها و مصاحبه های تلویزیونی و...
همین کتاب تاریخ سیاسی کهگیلویه که حتی مثل تویی اعتراف می کنی که محصول سالها کار و تلاشه بهترین و جامع ترین کتاب در این حوزه از استانه
البته یکی از دوستان خوب جوابی در مورد کتاب به جنابعالی داد. تحمل چند خط از ۸۰۰ صفحه کتاب در مورد بزرگمرد جنوب کشور آیت الله تقوی رو هم ندارید...
توجه
Iran, Islamic Republic of
تقوی در حد نمایندگی مجلس نیست
عجب
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم تو و امثال تو که فکر می کنید آقای تقوی رای نمیاره هیچ محبوبیتی نداره از چه می ترسید؟؟؟ خب پس تشویقش کنید شرکت کنه تا سرشکسته شود
بابک حاتمی
Iran, Islamic Republic of
قطعا با شناختی که از مجموعه مقالات تقوی ها در همین سایت ها منتشر شد ایشان به عنوان یک بویراحمد ستیز می آید
هرچند ..که در آن سلسله مقالات همدستشان بود این کامنت را منتشر نمی کند
ffffffff
Iran, Islamic Republic of
موحدو تقوی به ...................تاریخ پیوستند
کهگلو
Iran, Islamic Republic of
بخت ننم این مقاله کار بنکوی تقوی خشهههههههههههههههههههههه؟؟؟؟؟//درضمن رستاد پیروز انتخاباته حالا میبینین کی وتو گفتمممممممممممممممممممممم
داراب
Iran, Islamic Republic of
بابا که گفته تقوی تاریخ خوانده؟؟ آقای تقوی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته علوم سیاسی خوانده است............................................................... معلومه نویسنده اطلاعات دقیقی ندارد.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
برای شخصی که نوشته : قطعا با شناختی که از مجموعه مقالات تقوی ها در همین سایت ها منتشر شد ایشان به عنوان یک بویراحمد ستیز می آید.


(واقعا به نظر من کسانی که این مطلب را نوشتند و این کامنت ها را گذاشتند تنها امیدشان اختلافات قومی و ایجاد شکاف است... )
عبد ا
Iran, Islamic Republic of
با سلام نویسنده محترم غیر منصفانه قضاوت نموده وبسیار مشکوک اولا در اصولگرایی این جمع هیچ شبهه وجود ندارد زیرا که کارنامه ساسی گذشته انها دراین خصوص گویا است ونیازی به کنکاش ندارد ثانیا از ابتدا این جمع هم اقای حبیبی وهم هاشمی را به جمع خود دعوت کردند که حبیبی نیامد وهاشمی با تاخیر اما دیگر اصولگرا یعنی بزرگواری نه میامد وباتوجه به سابقه اختلاف با ایشان این جمعع نمیتوانستند از او دعوت کنند ثالثا چرا تفرقه اندازی می کنید مگر گفته نمیشود که موحد با حمایتش بزرگواری را راهی مجلس کرد مگر در دور گذشته موحد از حبیبی حمایت نکرد درحالیکه در هر دو دوره بعضی از جمع فعلی در صحنه انتخابات بودند اما حدس وگمانهای نویسنده به دلایل زیا در باره خروجی ونتیجه جلسه کاملا ناموجه است العاقل یکفیه الاشاره فقط این رابدانید تقوی تا اخر در صحنه نخواهد بودتو که موحد راضعیف میدانی یا در دوران سخت وطاقت فرسا ی دوران نمایندگی موحد نبودی ویا اگر بودی سر زیر برف میکنی راستی چطور از الان نمینویسی که مردم دیارت در چه حال وروزی هستند چرا نمیگویی یاس وسرخوردگی تعطیلی بورزه های عمرانی وناوانی مدیریت تاسف بار دودوره اخیر ما را به چه سمتی برده است بگذریم وقتتان رانگیرم بیلیید با واقعیتها کنار بیاییم منصف وصادق با شیم وتحلیل درست از قضایا داشته باشیم
دشمن زياري نادم
Iran, Islamic Republic of
ما در دو دور گذشته به بزرگواری رای داده ایم و برای این بار تصمیمی که تاکنون گرفته ایم این هست که فقط به بزرگواری رای ندهیم و ان شاا... بعد از تائید کاندیدا به یکی غیر از بزرگواری رای خواهیم داد بزگواریکه در تهران تنذرو ودر استان اصلاح طلب هستی بای بای شتر دیدی و..........
هوادارواقعی موحد/
Iran, Islamic Republic of
ضمن سلام وعرض ادب قومی ترازخودبزرگواری ندیدم ونیست برای تمام وابستگان سببی ونسبی هرچه ازدستش اومدانجام دادچون ازهمین ترفندرای شان راجمع کردواین هم حسن اوبود اماهمین موحدغریبه هارابهتراحترام میکردوعرضه کارکردن برای قوم وفامیل خودرانداشت وندارد//
منم دلم میخواد نظر بدم
Iran, Islamic Republic of
چه جریاناتی از نامزدی مصطفی تقوی حمایت می کنند؟


آقای تقوی علاوه بر اینکه از خانواده سرشناس اصولگرایی است و خود نیز با تشکل ها و نهادهای اصولگرا و قدرتمند همکاری هایی داشته است اما همواره با اندیشه های نو شناخته شده است. اگرچه برخی از اصولگراهای تندرو و اصلاحطلبان فضایی، وی را برنمی تابند اما میانه های هردو را می تواند جذب کند.


به نظر می رسد مصطفی تقوی در میان اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل، طبقه متوسط،اقشار نخبه، نیروهای آرمان گرا و تحصیلکرده و… دارای پایگاه باشد و از این نظر، هم برای اصلاح طلبان و هم برائ اصولگرایان، رقیب بە حساب می آید اما ممکن است بخش های میانه هر دو طیف از وی حمایت کنند.
واقع بين
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگه به دوره های قبلی نگاه کنیم اکثر نمایندگان معلم بودند،حالا چرا یه برجسته دانشگاه نمیتواند نماینده مردم در مجلس باشد.
بنده حقیر به عنوان یه گچسارانی این مقوله را حس کردم.
از طرفی حاج اقا موحد هم روزی به عنوان اولین بار وارد مجلس شد.بنابراین نماینده مجلس بودن به این نیست که از روز اول باید سیاسی باشی
کریمی
Iran, Islamic Republic of
کسی که در گچساران هزار رای آورد ....وبا فحاشی به دیگران خودرا اصولگرا معرفی میکند. دیگر بین مردم جایگاهی ندارد ت
حیدر کرار
Iran, Islamic Republic of
ایشان از حامیان اقای موحد در زمان نمایندگی اوست اقای میر احمد تقوی نیز خود برای اقای موحد فعلیت داشت به نظر من چنین شخصی دنباله رو اقای موحد است و نمیتواند برای مردم کهگیلویه موثر باشد ازموده را ازمودن خظاست
سوق
Iran, Islamic Republic of
تقوی رای کجا بود تاریخ درس بده بهتر فقط علی محمد بزرگواری
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقای بابک حاتمی!!

اون آقای تقوی که مقالات مربوط به بویر احمد رو نوشته آقای حمید تقوی .است و هیچ نسبیتی با آقای سید مصطفی تقوی ندارند.

بیشتر دقت فرمایید و نسبت نا بجا ندهید
شبیه
Iran, Islamic Republic of
بابک جان، ظاهراً خیلی بی اطلاعی! آن کسی که مقاله‌های ضد بویر احمد نوشت، اسمش ...بهبهانی است. کارمند ادارۀ برق یاسوج است و اصالتاً یچۀ چرام و از سادات امام زاده علی است.
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
انچه درمورد اطرافیان موحد و فاقد خط سیاسی خاصی بودن نوشتید کاملا درست
اما یک نقاد ترازوی معایب ومحاسن را با چشم بصیرت می بیند وبدون شایبه غرض نقادی می کند در حا لی که اقای ضرغامی عزیز با تبر تیز وتوان بالا نهایت ضربه را وارد می کند غافل از این که تمامی نیروی وارده وقتی به سنگ بخوره به دست صاحب تبرمنعکس میشه ومچ دست مخاصم شکسته میشه
اگه از موحد ضریه خوردید هتاکی بهدیگران چرا
گنه کرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
مقاله ضرغامی نه سیاسی بود نه اطلاعی فقط هدف شناسایی خو.دش بود وگرنه کاملا واضح است که برای شناساندن خود به مردم بود یعنی من زندهام چون معلوم است که کلا اطلاعاتی نداری برای خودت حدس میزنی ارزش جواب نداری
ایران
United States
این مقاله نشون میده اولا نویسنده اش اصلا شناختی از دکتر تقوی نداره و فقط توی تلویزیون دیدش و سفارشی نوشته
ثانیا تماینده مردم شریف چهار شهرستانمون آقای بزرگواری مثل مرگ از دکتر ترسیده و...
من توی این موندم که تقوی حتی هنوز یه فاتحه انتخاباتی هم نرفته و از فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری اینا اینطور ترسیدن. اگه رسما بیاد و مصاحبه و سخنرانی کنه چه کار میکنن؟
حسینی
Iran, Islamic Republic of
مگه ما میخواهیم تو مجلس تاریخ را ورق بزنیم ما نیروی به روز وفنی وکسی که به امورات اداری ومالی واجرایی کشور آگاهی داشته باشد نیاز داریم ایل بزرگ طیبی هم با توجه به عملکرد پدرش که نه از مژده ای نه از فیاض بخش حتی از لاهوتی که از بستگانشان بود حمایت نکرد به ایشان رای نخواهد داد.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کسانی که میگن تقوی ضد بویراحمد است برن کتاب تاریخ سیاسی کهگیلویه را بخونن که بخش اعظم ان راجع به مبارزات و جانفشانی های این ایل بزرگ است.. این مباحث راکسانی مطرح می کنن که می خوان شکاف های قومی در این استان بوجود بیارن.
ممل
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما نویسنده عزیز فقط حق نوشتی
عده ای تعصبی دیدگاه نوشتن شخصا قسم میخورم بیشتر افراد مطلب را تا اخر نخوانده و نظر دادن متاسفانه عده ای قومی حرف میزنند
کوه گیلویه
United States
اینهمه گفتیم یکی بیاد مثل تاجگردون باشه بلکه بتونه به کهگیلویه به یه نوایی برسونه
حالا یکی اومده که به نظر من یه سر و گردن از تاجگردون بالاتره
چون تاجگردن نماینده شد تا برای خودش کسی شد، تقوی همین الان برای خودش کسیه
برادر ضرغامی دیگه کی رو سراغ دارین مثل این؟ بزرگواری؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
موحد در دوران نمایندگی نشان دادکه هیچی نیست و بدرد نمایندگی نمیخوره ضمنا با عقبه ای که دارد هرگز تایید نمیشه . تقوی هم در زمینه کارهای اجرایی و عمرانی هر را از بر تشخیص نمیدهد فقط بلد است چهارتا دروغ تاریخی را به هم ببافد و در سیمای میلی مطابق میل سیما خانم تحویل بینندگان اندک سیما نماید . دوره پدرش که جایگاهی در بین مردم داشت هم تمام شد . نسل جوان با آگاهی که کسب کرده اند راضی به این پدرسالاری ناخواسته و ریش سفیدی بی اطلاع از علم روز نیستند . علاوه بر این مطالب ، اصولگرایان جایگاهی در بین مردم ندارند پس آقای تقوی بیا تو صحنه اما مطمئن باش که رای نمی آوری سوابق شما هم در بین مردم تیره است خدا عالم است .
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه علی الخصوص مخالفین و منتقدین جناب دکتر.
توکل به خدا دکتر انشالله میان تو صحنه موفق هم میشن
وارد مجلس که شدن دوستان پی خواهند برد که چه نماینده ای داریم.
باز هم درود میفرستم به منتقدان که با انتقادشون ما رو از عیبهامون باخبر میکنن.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اگه شانس نداره برا چی میسوزیخودم
سیدحسین،طلبه
Iran, Islamic Republic of
دکترتقوی بهترین گزینه برای نمایندگی مجلس میباشدوانسانی باتقوا،لطفاالکی به ایشان برچسب نزنید
سیدحسین،طلبه
Iran, Islamic Republic of
فقطدکترتقوی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر تقوی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1