تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۹
کد مطلب : ۱۰۴۱۲۹

چه کسانی به قومیت‌گرایی در گچساران و باشت دامن می‌زنند؟

۴۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛محمد رمضانی
با گرم شدن تنور انتخابات و اظهار وجود سلایق سیاسی در این عرصه، مانور روی طوایف و قومیت ها نسبت به ادوار گذشته، سرعت بیشتری گرفته است. آسیبی که می تواند جامعه را از وضعیت آرمانی به وضعیت نامطلوبی سوق دهد و به وحدت و حقوق شهروندی بصورت جدی شوک وارد کند، برجسته کردن قومیتها ست.
بهترین چیزی که می تواند از تفرق و گروه گروه کردن مردم در این حربه ناپسند جلوگیری کند. کلام وحی است .که قرآن کریم در همین رابطه می فرماید:
«ای مردم! ما شما را از یک زن و مرد آفریدیم و شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید [ و اینها ملاک امتیاز نیستند]. قطعا ارجمندترین شما نزد خداوند، پرهیزگارترین شماست. بی تردید خدا دانای آگاه است .»*
بنابراین هدف نهایی اسلام استقرار “جامعه توحیدی” است، جامعه‌ای که محدودیت‌های مرزهای جغرافیایی، نژادی و زبان و فرهنگ را فرو می‌ریزد و از این همه تار و پود، یک قماش می‌سازد. اسلام تجزیه انسان ها را بر مبنای خون و خاک، در واحدهای ملی و نژادی، محکوم می‌کند و تنها محک ارزش گذاری افراد را تقوا، عقیده، ایمان و عمل صالح می‌داند . لذا با این نگاه برجسته کردن طایفه و نفوذ قبیله موجب ارزش درجامعه نیست.
و این نگاه جامعه را دچار آسیب های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و در نهایت مانع توسعه و پیشرفت می شود و شهروندان را به درجه بندی درجه ۱ و درجه ۲ تقسیم نموده و موجب رشد فرصت طلبان با استفاده از پلکانی می شود که مصالح آن از خود مردم است.
معمولا نگاه های طایفه ای و قومیتی باعث جان گرفتن ثروتمندان و کسانی می شود که قدرت دسترسی به مسئولین و صاحبان قدرت را دارند.
اما در سرزمینی ، با این پیشینه و افتخار اسلام در بر قراری برادری و ید واحده دراین مقطع زمانی، برگشت به سنن و عادات قبل از اسلام یعنی دوران جاهلیت یا مقطعی از دوران معاصر ایران دوره قجرها که بدترین وضعیت در ایران حکم فرما بود و بواسطه اینکه نیروی انسانی آنها از قبایل تامین می شد لذا بازار طایفه گری گرم بود. ظلمی در حق انقلاب و امام(ره) و شهیدان است .
انقلاب اسلامی با طرح و عملیاتی کردن حکومت اسلامی، جهان اسلام را جهت تدارک ظهور منجی عالم آماده می کند؛ با این گفتمان انقلاب، وظیفه خطیرترشده و برای نیل به این اهداف هر چه بتوانیم قومیت و مسائل نا¬سیونالیستی را کم رنگ کرده و مشترکات دینی و ملی را پررنگ کنیم و جامعه را تبدیل به ید واحده نموده، به آرمانهای انقلاب نزدیکترشده ایم .
آنچه که نگران کننده است رونق گرفتن جلساتی با عنوان و نام طوایف، دراین دیار توسط کسانی که خود را چهره ملی معرفی و بعضا مانور انتخابات استانی می دهند. اما غافل از اینکه جهت رای آوری در دسته جات کوچک طایفه ای برای اینکه کمر رقیب را بخاک بمالند ورود کرده.
و واسطه ها با مساعدت … چنین جلساتی را برگزار می کنند و…با آن شور انتخاباتی ۱۰ ماه مانده به انتخابات سخنرانی می کند و خود را بدون از رقیب برنده انتخابات می داند. گرچه باید گفت مردم در حال رصدند نه انتخاب .
نگرانی بیشتراز آنجاست، کسانی که در راس مراکز آموزشی و تربیتی استان قرار گرفته اند و برنامه ریزی و فرهنگ سازی و مقابله با اینگونه ناهنجاری ها و تربیت صحیح وظیفه آنهاست، در صف اول این نشست-ها مشاهده می شوند . گویی اینکه از وظایف و مواد درسی است که باید به دانش آموزان آموخت.
نتیجه گیری:
نباید برای نیل به کرسی وکالت و تریبون آزاد مجلس و ریاست چند صباح اداره ای، تن به پذیرش سنتهای غلط و منفک شده داد، چرا که در آن صورت شکافهای قومی و قبیله ای موجب شکافهای فکری وفرهنگی می شود و ترویج مدلی را در جامعه نهادینه می کند که با آیات و روایات و گفتمان انقلاب در تضاد است. و مهمتر اینکه دو قشر مهم جوانان و زنان همانطور که دراین جلسات در سایتها مشاهده می شود . از شرکت در جلسات محرومند نادیده گرفته می شوند. از طرفی این سبک انتخابها مانع اصل شایسته سالاری شده و امروزه نصب مسئولین غیر کارآمد که نمی توانند گره ای از کار مردم، با وجود نعمت انقلاب اسلامی بازکنند، در این منطقه بعضا معلول اینگونه تفکرها و انتصابهاست .

* سوره حجرات آیه ۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
حنای شما اصولگراها دیگه رنگی ندارد
زنده باد تاجگردون
خان سالار
Iran, Islamic Republic of
ما که شناخته ایم این آقا را امیدوارم دیگران نیز بشناسند . تا بیش از این به آیندگان جفا نکنند
القچین سفلی
Europe
حرف های قشنگی مرقوم فرمودین.ولی خو ما کسی رو انتخاب میکنیم که بتوته خوب برامون کار کنه جون حرف رو همه میتونن بزنن باید عمل باشه.خدایا دکتر تاجگردون را از شر شیاطین حفظ وحراست بفرما امین یا رب العالمین
محسن
Iran, Islamic Republic of
تاج سرم تاجگردونه
Iran, Islamic Republic of
خود گویی و خود خندی به به چه هنرمندی
Iran, Islamic Republic of
شعار همه ما باید این باشد
ما ایرانی ایم دینمان اسلام
گپ
Iran, Islamic Republic of
واقعا پارتی بازی بابت همین قوم گرایی بیداد می کنه
منو
Iran, Islamic Republic of
باید ببینیم چه کسانی سکار رفته اند انشاالله در انتخابات ما جوانان انتقم مگیریم
پوشش
Iran, Islamic Republic of
بله ما زنان در مدیریت فعلی گچساران نقشی نداریم
غیر از همسر کارمند دفتر نماینده را از گچساران برده اند باشت
شده رئیس گردشگری
مگر ما باشتیها خودمان خانم تحصیلکرده نداشتیم
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
ب ایده قومی بر وباند نماینده فرهنگ رخت بربست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدایا از خلقت تاجگردون متشکریم
حق
Iran, Islamic Republic of
در جواب خان سالار
ما منظورمان اولین جواب را بچه خانها و مباشرها میدهند
چون حرفهای رمضانی اونها را می گزد.
ناس
Iran, Islamic Republic of
حرف حق برای جا افتادن نیاز به زمان دارد
مهمان
Iran, Islamic Republic of
از نویسنده که به نکته بسیار مهمی اشاره نمودند تشکر می شود.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
باسلام

برادر ارزشمند جناب آقای رمضانی گردهمایی در هرسطحی که باعث نزدیکی مسولان با مردم باشد از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است،
فتح
Iran, Islamic Republic of
سلام بر برادر وارزش جریان اصولگرا اقای رمضانی درو خدا برشما باد که همیشه محکم وپایدار ایستاده اید
بی زبان
Iran, Islamic Republic of
گردهمایی خوب است ولی {بیعت}گرفتن از مردم مظلوم وبا صداقت طوایف مختلف باوی انهم با روش خلیفه البغدادی کاری بسیار زشت ومذموم است
باوی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون شعارش با عملش فرق دارداینجا اصلاح طلب تهران اصولگرادراستان قوم گرا نیست اما درگچساران وباشت قوم گرای محض
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
اقای رمضانی بر نکته درست و دقیق و امنیتی اشاره کردند.اقایان روزی با هیاهو و جوسازی همایش جلوگیری از نزاع محلی بر قرار میکنند بعد شخصا عرق قومی و قبیله ای را زنده میکنند!!!!!!بههویت رهبران قومی و کدخداگرایی را زنده مینمایند!!!!چون نظام ارباب رعیتی را زنده مینمایند .
این نوعی ارتاع و عقبگرد است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای رمضانی" دکتر تاجگردون بخاطر عملکرد خوبش مورد تایید همگان میباشدهیچ شخص و هیچ طایفه ای به زور تو این جلسات شرکت نمیکنه.
خیلی از گروهها و طوایف هنوز تو صف انتظارند برای اینکه تاجگردونو دعوت کنند و ازش حمایت کنن.
ولا قسم اگه دور بعد تاجگردون نباشه باشت و گچساران ۸ سال عقب میفته
تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز که متن رو نخوانده مینویسی زنده باد تاجگردون اول متن رو بخوان بعد شعار بده حرفش با همه است
قشلاق و ییلاق
Iran, Islamic Republic of
اقای رمضانی خاستی خودت را معرفی کنی ..تو کیستی دوباره مگر نظر داری کاندید شوی یا خودت را معرفی کنی بابا اگر همه شما شما جمع شوید یک صدم اقای تاجگردون نمی توانید برای عمران ابادی شهر کار کنید
محمد
با سلام

از دیدگاههای وحدت گرایانه و نگاه تیز بین شما متشکرم.
إن شاألله که همه ما توانمان را صرف خدمت به مردم خصوصأ محرومان و پاسداری از خون پاک شهدا کنیم.
قشلاق
Iran, Islamic Republic of
اگر تمام شما اقای رمضانی جمع شوید بک هزارم اقای تاجگردون نمی توانید کار عمرانی کنید ما دیگه کار به چپ و راست نداریم باید کسی باشد که بتواند برای شهر مان کار کند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
من اصلا موافق تاجگردون نیستم ولی تو در حدی نیستی که اظهار وجود کنی تازه بزرگتر از تو هم نمیتونه ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ...........
مصطفی حسینی
Iran, Islamic Republic of
لطفا دوستان به جای تخریب شخصیتی چون تاج گردون خود داری کنید اینو باور کنید که این استان دیگر سیاست مداری مثل این بزرگوار به خودش نخواهد دید
باشت وباوی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از رمضانی عزیز از این اقایانی که کامنت در رابطه بااقای نماینده نمیدانم متشکرم از خلقت ...واز این دست حرفها می نویسند واقعا باید تاسف خورد ،من نمی دانم خودتان شرمتان نمیشه از این پاچه خواری و این لودگری بابا دیگه بس کنید مگه ایشان کی هستند کمی هم به پیشینه انسانها رجوع کنید بعد ......؟!
شباان
Iran, Islamic Republic of
اقای رمضانی خودت میدانی اگراین برنامه هااشکال داشت زرنگترازشماوجودداشت کارقانونیه وموردی هم نداردولی یادت باشه ابچیرک روستای عزیزت هم چنین برنامه ای برای نماینده داشتید ولی برگردبه گذشته ه جنابعالی ودوستان بالباس مقدس پاسداری جلساتی برای اقایان مرحوم نبی زاده باجناق عزیزت جعفری میگذاشتیدکسی هم اعتراض میکردمیفرمودیدازنظرشورای نگهبان اشکال نداره امااگرنماینده فعلی درچنین جلساتی شرکت کند ضدقانونه واقعاقباحت داره
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
به دیرو ز خود فکر کردی که طلایه دار حق وباطل شده ای ۲۵سال تاختی چرا تحمل نشست یک جمع فامیل را نداری برو و از خدای خود استغفار کن موجبات بدبختی مردم شماوامثال شما ها هستید که زندگی عادی مردم را لگد کردی وحال یک آدم دانایی پیدا شده که به حر ف مردم گوش میده وتوی حسود آرامش نداری بس کنید
مهربانی گچساران
Iran, Islamic Republic of
باسلام متن شما بسیار. زیبا بود تشکر دارم
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام...عامل تفرقه در گچساران هستید
نه دیگران
اول به خودتون بگید
شفافدلسوز
Iran, Islamic Republic of
چندبار اظهار نظر کردی انصافا دو نفر تایید نکرد چون نه علمی ونه منطقی حرفی نداری خودت خسته نکن همون دکان بقالی کافیت هست
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات با نام طوایف یعنی اینکه نماینده به سهم خواهی های غیره منطقی این طوایف گردن گذاشته است وایشان عملا برای چند طایفه خاص اهمیت قایل است.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
چه اصلاخ طلب زرنگی بود که از بند و ذربین ها عبور کرد و حالا الفبای سیاسی را توضیح می فرمایید. والله تا آنجای که می شنویم آقای ج.ع باجناف حضرتعالی ( نماینده قبل از خسینی ) و نماینده فبلی ح .ق هر هفته با آقای تاج نشست و برخاست دارند و جلسه سیاسی . من اصول گرایی را نمی دانم چه ترجمه کنم .
مرز اصلاحات و اصولگرایی ؟؟؟
با کدام اصلاح طلب شما تا حالا شنیدی هر هفته با اقای تاج جلسه ای باشه ؟
شاید ذیگر دوستان شما را دور زده اند؟ و خودشان هر هفته دنبال کارهای شخصی خود پاشنه مجلس را رها نمی کنند ولی حضرتعالی ...؟؟؟
کمی حرفها با هم جمع نمی شود . حاصل تفریق از جبهه اصلاحات جه کسانی است ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای جعفری محل کارش مجلس هست و شاید هرروز هم آقای تاج گردون را ببیند ولی ایشان محکم تر از این حرف های آبکی شما هاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کمی به گذشته افراد دقت کنید وهمین حالا سفرهای خارجی
محروم
Iran, Islamic Republic of
مردم کارکن وکاربلد می خوان که داریم خدار روشکر
مظفرآباد لیشتر
United States
شیر مادرم من طیفی خوت هم صدتا رای نداری...انجیرسیاه و آبتوت و آبچیرک و چهاربیشه به هیچ وجه بهت رای نمیدن چونکه ایام عید نشان دادند که بطور جد طرفدار تاجگردون هستن...خودتو بیشتر از این منفور نکن»»حرف ما یک کلام حاج غلام والسلام
جمع بندی
Iran, Islamic Republic of
تقدیرو تشکر از دوستان و رقبا محترم
۱- جواب حرف منطقی باید با منطق و استدلال باشد. نه بد و بیرا گفتن
۲-آیا قوم گرایی بد هست یانه که برای دوستان استدلال قرآنی آورده شده که امر ناپسندی است. وبا شناختی که از مخاطبین داریم قبول دارند.
۳- حالا که قبول دارید آیا اگر دیگران قبلا این خطا را کرده اند آیا مجوزی است که ما هم این خطا را انجام داده ایم.
۴-آیا جریان حاکم فعلی در این شهرستان این کار را می کند یانه .
۵- قبول دارید هر طایفه ای سهم بیشتری را دریافت کرده جلسه ای که چند روز پیش تحت این نام تشکیل دادند مجلل تر و باشکوهتر بود یانه.
۶- قبول دارید که آقای رمضانی باز نشسته است یانه.
۷ - قبول دارید که ایشان در گذشته باکسی نبوده یا نه
۸ - قبول دارید ایشان تحصیلکرده دانشگاه است و مورد احترام جوانهاست یانه.
۹- با همه این وجود قبول دارید که خیلی از اصلاح طلبا با ایشان رابطه دوستی دارند یانه.
۱۰- باور بفرمایید ایشان زادگاهش در روستای خوب آبچیرک نیست .
با همه این توصیه یک جوری که دیگران را ساکت کردید ساکتش کنید تا مانع اهداف شما نباشد که تجربه دارید همانطور که دیگران را دیدید.او را هم ببینید .
اما توهین و افترا زیبنده شما دفتر نشینان نیست فردای قیامت در دادگاه عدل الهی باید جاب دهید .ماه رجب می دانید ماه استغفار است نه ماه افزایش گناه آنهم حق الناسی که جبران آن بسی سختتر است
بويراحمد گرمسير
Iran, Islamic Republic of
بیشین بینیم بابا
Iran, Islamic Republic of
شما که مردم را با آیات قرآن پند می دهید خود نیز کمی از یاران خود عبرت گیرید، لازم است نخست خود را اندرز داده وانگهی دیگران را، استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به نتیجه، هدف نهایی هر کاندیداست، شما نیز فرصت بیابید .. خواهید کرد، پس لطفن یه سوزن به خود بعد یک جوالدوز به دیگران!۷
دشت مور
Iran, Islamic Republic of
اقای مظفر اباد لیشتر تو از کجا میدونی بهش رای نمیدیم تاجگردون برای ما چ کرده که بخوایم بهش رای بدیم شک نکن ما نه به تاجگردون رای داده ایم تا به حال و نه رای میدیم
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1