تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۱۰۳۹۶۵

آقای زارعی! این نقد است، تخریب نیست

۵۵
۰
کبنا ؛دادمهر
بنا به خبر منشر شده در رسانه‌ها، نماینده محترم جناب آقای زارعی ( البته کلی‌گویانه و عمومی ) به منتقدان خود واکنش نشان داده و ضمن تخریب دانستن نقدها، چنین گفته است؛
( امروز صحبت کردن و تخریب کردن در یک جلسه بدون حضور طرف مقابل هنر نیست.
افتخار این را داشتم که ۴۰ ماه در جبهه جنگ علیه دشمن به عنوان سرباز نظام خدمت می‌کردم. امروز به عنوان نماینده مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که متعلق به مردم است خدمت می‌کنم. باید خدمات نظام اطلاع‌رسانی بشود، نه سربازان نظام تخریب شوند.
وقتی افتخار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را پیدا کردم ۶۰ درصد راه‌های روستایی ما فاقد جاده آسفالت بود. تمام تلاشم را در ۳ سال گذشته برای عمران آبادانی حوزه انتخابیه‌ام انجام دادم و می‌توانم به جرات بگویم این ۶۰ درصد نامساعد بودن جاده ها را تا پایان سال به ۳۰ درصد برسانم. گازرسانی به روستاها به ۸۰ درصد می‌رسد و این اقدامات همینطور میسر نبوده بلکه با رایزنی‌ها، جلسات، تذکرات در مجلس و تعامل با مسئولین دولت ( صورت گرفته) مردم و خدا خودشان بهترین قاضی هستند.
برای سیلاب‌کلوار و زیلایی طوری پیگری کردم که برنامه گاز رسانی به دورترین این مناطق در سال ۹۵ میسر است و این جز خدمت بی‌منت به مردم چیز دیگری نیست.
امروز پروژه‌های راهسازی فعال، فرودگاه فعال، راه‌آهن در حال کلنگ زنی، ورزشگاه افتتاح و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فعال است. آیا این، کار برای مردم نیست؟ چرا ناعادلانه عده‌ای آخرت خود را با تهمت و تخریب خراب می‌کنند.)
از آنرو که اینجانب، نویسندهٔ یادداشت (نگاهی به کارنامهٔ سه نماینده! از مردودی تا قبولی ناپلئونی[کلیک کنید]) نیز در جمع منتقدان و در نتیجه طرف خطاب ایشان قرار می‌گیرم، بد ندیدم تا برای روشن شدن افکار عمومی نکاتی چند را یادآوری کنم تا
هم آقای زارعی بداند که (با وجود احترام به شخص ایشان) این کارنامه و سخنان، پاسخ منتقدانی از جنس من و ما نیست
و هم آن دیگر محترمانی که مشغول زین کردن اسب خود برای تاختن در میدان نمایندگی هستند بدانند که بهتر است حرفی اساسی برای گفتن و کارنامه ای درخور برای به محک گذاشتن داشته باشند. ( و این تذکر بیش از آنکه به راستگرایان تندروی رفوزه شده برگردد، خطابش به دوستان مدعی اصلاح طلبی ست. )
باری!
همهٔ حرف منتقدانی از جنس من و آنها که مانند من می‌اندیشند این است که بررسی کارنامهٔ نمایندهٔ مجلس به عنوان یک شخص حقوقی در جایگاهی با قدرت سیاسی از دو منظر صورت می گیرد؛
نخست اینکه نماینده تا چه حد توانسته به وظایف قانونی خود (یعنی قانونگزاری در چارچوب قانون اساسی/ و تحقیق و تفحص در امور جاری کشور) جامهٔ عمل بپوشاند؟
و دوم اینکه فارغ از وظایف قانونی، نماینده از این قدرتی که به واسطهٔ نمایندگی مردم و (بیشتر از آن) ارادهٔ نظام سیاسی به دست آورده تا چه حد توانسته استفاده کند و منفعتی عمومی (ملی – منطقه ای) را برای مردم رقم بزند؟
بر این اساس اگر از منظر نخست به نمایندگان بویراحمد در همهٔ ادوار مجلس برگردیم و (به صورت کلی) آنچه در یادها مانده را مرور کنیم به قضاوت زیر می رسیم؛
آخوند قائمی؛ چیز درخوری به یاد نمی‌آید.
مرحوم محمودیان؛ چیز درخوری به یاد نمی‌آید. (خدایش بیامرزد)
مسعود حسینی؛ او معروف بود به با ادب ترین و ساکت ترین نماینده مجلس.
باقر موسوی؛ او در میان هوادارنش مشهور بود (و هست) به جسارت و غیرت. با این همه تنها یکی دو بار در رسانه ها و از قول او شنیده شد که خواستار تحقیق و تفحص از یکی دو بنیاد بزرگ مالی در کشور است. چیزی در همین حد.
ستار هدایتخواه؛ او از جمله نمایندگانی بود که حرفی بسیار برای گفتن و فرصتی فراوان برای ابراز نظر در مجلس داشت اما گیر دادن به تار موی زنانی که از روسری بیرون زده بود / ساماندهی روضه خوانان و سلسلهٔ مداحان/ نفی اصلاحات و تخریب اصلاح طلبان/و از این قبیل... آن چیزی ست که از او در یاد مانده است.
و غلام محمد زارعی؟!
( می دانم مخاطبان ریزاندیش خواهند گفت که بر زیربنایی از خشت و پوشال نمی توان برجی از سنگ و فولاد ساخت. می پذیرم اما این را هم می دانم که بر این زیربنا می توان خانه ای کوچک ساخت، باشد که انسان را از گزند باد و سردی و دزد در امان دارد. آیا این نمایندگان چنین کرده اند؟! و حالا که سخن از جناب زارعی ست، آیا او در این زمینه کاری از پیش برده است؟)
و اما از منظر دوم یعنی بررسی کارنامهٔ نماینده با توجه به شاخص های توسعه چه می توان گفت؟
من در اینجا نمی خواهم به صورت آکادمیک از توسعه و انواع آن، همینطور شاخص هایش بگویم که مجال اندک است و سخن به درازا می کشد. اما اشاره وار می گویم که توسعه را می توان به دو بخش مهم تقسیم کرد؛
۱.توسعهٔ کمّی.
۲.توسعهٔ کیفی.
توسعهٔ کمّی همان چیزیست که با آمارگیری و عدد و رقم قابل اندازه گیریست، در همهٔ دنیا با شاخص هایی شناخته می شود و انواعی دارد که شامل توسعهٔ اقتصادی، توسعهٔ فرهنگی، توسعهٔ سیاسی، توسعهٔ اجتماعی، توسعهٔ انسانی و از این قبیل است.
توسعهٔ کیفی اما به حال و روز انسانها برمی گردد و از دریچه ای روانشناختی - انسانگرایانه قابل تخمین و بررسی ست. بگذارید خلاصه وار بگویم این توسعه یعنی ( دلخوشی و احساس شادی از درون! )
به نظر می رسد که توسعهٔ کمّی شرط لازم برای نوع دوم توسعه یعنی ( شاد بودن و دلخوشی ) ست اما کافی نیست.
باری!
هر یک از انواع توسعه اهدافی را دنبال می کنند که شاید بتوان آنها را گزیده وار اینچنین فهرست کرد؛
تلاش برای توزیع عادلانهٔ ثروت در توسعهٔ اقتصادی. ( کاهش فقر و نابرابری / تٲمین نیازهای اساسی / افزایش رفاه و برخورداری / و توسعهٔ نیروی انسانی. )
تلاش برای توزیع عادلانهٔ معرفت در توسعهٔ فرهنگی. ( آزادی بیان / نفی خشونت / و تکثر گرایی. )
تلاش برای توزیع عادلانهٔ منزلت در توسعهٔ اجتماعی. ( حقوق بشر / و تٲمین اجتماعی. )
تلاش برای توزیع عادلانهٔ قدرت در توسعهٔ سیاسی. ( دموکراسی. )
حالا به همهٔ اینها اضافه کنیم؛
حفظ محیط زیست. ( به عنوان یک شاخص مهم در توسعهٔ پایدار. )
جلوگیری از تبعیض جنسیتی با افزایش مشارکت زنان در همهٔ عرصه های توسعه.
و تٲمین سلامت.
" سلامتی یعنی تندرستی یک انسان؛ انسانی که از نظر فرهنگی ( آگاه و پیگیر)، از نظر سیاسی ( فعال و مشارکت جو )، از نظر اقتصادی ( پاک و مولد ) و از نظر اجتماعی ( شاد و خرسند) باشد. و همهٔ اینها باید در یک اکوسیستم پایدار اتفاق بیفتد. "
در هر حال همهٔ انواع توسعه شاخص هایی دارند که بر اساس بررسی و محاسبهٔ آنها ( پیش و پس از یک برههٔ زمانی مشخص ) می توان ادعای مدعیان توسعه ساز را ( در هر دو سطح ملی و منطقه ای ) به محک گذاشت و بر این اساس به آنها نمره داد.
در سطح ملی؛ بر این اساس و به طور مثال اگر کسی بخواهد بی طرف و بدون جانبداری دربارهٔ ادعاهای توسعه گرایانهٔ یک نظام سیاسی یا دولت خاص قضاوت کند باید برود سراغ این شاخص ها ( قبل و بعد از دورهٔ حکومت آن نظام یا دولت! ). بر اساس این ملاک و معیار می توان سه دورهٔ تاریخی پهلوی اول ( رضا شاه )، پهلوی دوم و جمهوری اسلامی را با هم مقایسه کرد و به نتایجی رسید که این نتایج می تواند در جای خود راهگشا باشد. یا در دورهٔ معاصر یعنی جمهوری اسلامی می توان به مقایسهٔ دو برههٔ زمانی پیش از ۶٨ ( از ۵۷ تا ۶٨ ) با پس از آن ( ۶٨ تا کنون ) یا مقایسهٔ دولت های مختلف ( یعنی دولت میرحسین موسوی / هاشمی رفسنجانی / محمد خاتمی / محمود احمدی نژاد / و حسن روحانی ) با هم پرداخت. یک چنین مقایسه هایی اگر بر مبنای آمار و ارقام به نسبت قابل اعتمادی باشند می توانند همچون چراغی باشند که به راه آینده روشنی می دهند.
در سطح منطقه ای اما به عنوان نمونه ( و در این یادداشت ) می رسیم به سخنان جناب زارعی و بررسی کارنامهٔ ادعایی او از منظر توسعه؛
پیش از هر چیز بگذارید بگویم که همهٔ ادعاهای ایشان ( یعنی راهسازی / گازرسانی / آسفالت کردن جاده های روستایی / کلنگ زنی راه آهن / افتتاح ورزشگاه / و فعال بودن پروژه های فرودگاه و بیمارستان ) درست است. این هم درست است که این پروژه ها خدمت به مردم است و برای بسیاری از اینها بارها رایزنی شده و در مجلس تذکر داده شده و از این قبیل پیگیری ها صورت گرفته است؛ و البته این هم درست است که بخشی از این خدمات به دور دست ترین مناطق استان ( همچون سیلاب کلوار و زیلایی ) اختصاص یافته است.
( البته نباید از یاد ببریم که بخش عمده ای از این خدمات را می توان در کارنامهٔ کاری مدیران اجرایی نیز دید و بررسی کرد.)
با اینهمه اگر ما همهٔ این خدمات و بسیاری دیگر از این قبیل را دربست بپذیریم ( که می پذیریم )، باز هم در کارنامه آقای زارعی و نمراتش تغییر قابل ملاحظه ای در آن حد که او را از ( مردودی ) برهاند، ایجاد نمی شود.
چرا؟
چون این خدمات تنها به بخش هایی از دو نوع توسعهٔ کمّی ( یعنی توسعهٔ اقتصادی و سلامت ) برمی گردند و در عمل، همهٔ دیگر انواع توسعه نزد آقای نماینده، ( نه در سخن و نظر ) و ( نه در کارنامه و عمل ) جایگاهی نداشته و ندارند.
... و اما کلام آخر اینکه
جناب آقای زارعی!
من نیز همانند بسیاری از ایرانیان ( اگرچه منتقد جنگم و هوادار دفاع! )، نه تنها برای شما بلکه برای همه آنهایی که در دفاع از این سرزمین به جنگ با دشمن رفتند، احترام ویژه ای قائلم. همینطور از شما به خاطراینکه هم اکنون در کسوت نمایندگی همهٔ تلاشتان را صرف رفع بدبختی ها از سر این دیار می کنید، سپاسگزارم. حاشا و کلّا اگر راضی به تضعیف شما باشم. اما این احترام، سپاس و ادعا سبب نمی شود تا از نقد کارنامهٔ شما ( حتی درهمین قالب تنگ و بستهٔ موجود در عرصهٔ سیاسی کشور ) بپرهیزم و نظرم را به عنوان یکان از موکلانتان در معرض دید نگذارم.
آقای زارعی!
همانطور که گفته اید من نیز باور دارم که مردم دربارهٔ شما قضاوت خواهند کرد. امیدوارم در این دادگاه روسفید باشید. اما از یاد نبرید من و آدمهایی که مانند من می اندیشند، ممکن است اندک و در اقلیت باشیم، باز هم بخشی از همین مردمیم. اگر مردم نزد شما اصالت دارند و خود را نماینده واقعی مردم ( نه دولت یا نظام سیاسی ) می دانید ( که لابد همینطور است )، این نقد را جدی بگیرید.
جناب نماینده!
امیدوارم که در صحبت تان، آنجا که به تخریب اشاره کرده اید، منظورتان من و امثال من نباشد. باور کنید که این تخریب نیست، نقد است. از دل این نقد، فرصتی ببینید که در اختیارتان قرار گرفته تا با ارائه سند و مدرک همینطور انجام کارهای بیشتر، از راه و مرامتان در نزد موکلان سختگیری همانند من دفاع کرده، خود را اثبات کنید.
در ضمن نویسندهٔ این یادداشت حاضر است تا نه تنها با شما بلکه با هر آن کسی که مدعی تلاش در راستای توسعه این دیار است ( به شرط آزادی بیان و تٲمین امنیت فضا ) به مناظره بنشیند.
این گوی و این میدان!
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
United States
هر نقدی که بتونه منجر به رشد و توسعه و بالندگی استان بشه قابل پذیرش و تقدیر ولی با توجه به یادداشت قبلی و عدم ذکر نام واقعی خود و دسترس نبودن ثبت نظرات نه تنها حامیان اقای زارعی بلکه سایر شهروندان دیگر هم برداشت خوبی از مطاب گفته شده نداشتند
سید
Iran, Islamic Republic of
احسنت به دادمهر عزیز بسیار زیبا گفتی . بد.ن هیچ طرفداری بیان کردی حرفاتو . بازم احسنت همچنین حاجی اگه باهوش باشند که هستند از مطالی شما به نحو احسنت برای اثبات خود و ماندگاری در تاریخ بویراحمد انجام خواهد داد.
مارگون
United Kingdom
اخ سی گپ مفت... ککا ایشا بریت پرونده قضاییتون حل کنید
شهرخ پور
United Kingdom
اتفاقا زارعی از محبوب ترین و توانمند ترین نمایندگانیست که تاکنون بویراحمد و دنا به خود دیده است
ثبت احوال
United Kingdom
انشاله کارهای زارع و خدماتش همیشه ماندگار میماند و همه به وجود با ارزش زارع مهر تایید میزنند.
یا حق
United Kingdom
درود خدا بر تو حاج زارع فهیم و کوچک نفس که شان و بزرگیت را امروز بار دیگر ثابت نمودی و نشان دادی اهله در راه خیر اهله معاماه و بده بستان های دنیوی نیستی. از اینکه اینچنین نماینده فهیم و و خدا شناس و فعالی را در دیار خود داریم افتخار میکنیم. خدا یار و یاورت باشد ای مرد
سید مسعود وحدتی
United Kingdom
خدا هر کسی که قصد تخریب افراد زحمت کشو داره روسیاه میکنه
م-ج
Iran, Islamic Republic of
معلوم نشد که نویسنده چه هدفی داشته برداشت خوبی نشد با نظر مردم کاملا موافقم
سلطان
United Kingdom
جا دارد از تلاشهای بی شائبه جناب حاج آقای زارعی تقدیر و تشکر کرد. خداوکیلی گرچه کشور در این مدت تحت فشارها و تحریمهای سنگین اقتصادی و سیاسی بوده است که این بر هیچکس نادیده نیست و کسی هم منکر آن نیست ولی گاهاً مشاهده میشود عده ای قلیل این تلاشها و حرکات را نمی بینندو باید از حاج زارع تشکر فراوان کرد دستمریزاد حاجی خدا قوت
سرابتاوه
United Kingdom
جناب شهردار اسبق یاسوج هیچگاه رنگ مجلس رو نخواهن دید. فکر کنم با یه اتفاق در این ایام دیگه نباید فکر کاندیدایی هم تو سرداشته باشه
تفکر
United Kingdom
گروهک تخریب چی خیلی جالب بود، خدایش برازندشون هستو، اگر عاقل باشند دیگه سر به سر حاجی نمیذارند چون یه چیزهایی هست که اگه گفته بشه باعث رسوایی یه نفر میشه
ضیا
United Kingdom
درود بر همه بزرگان و خدمتگزاران بویراحمد از سید بزرگوار جناب اقای موسوی تا جناب اقای زارعی این دو انسان شریف به واسطه عملکرد خود هیچ گاه یادشان از ذهن مردم پاک نمی شوند و این چنین برنامه ریزی مهندسی برای تخریب اقای زارعی نتیجه ای جز بزرگی و محبوبیت هر چه بیشتر ایشان نخواهد داشت.اگر نقدی هست باید در راستای کمک به زادگاهمان باشد و نه در جهت تخریب.
دانشجوی ارشد روانشناسی
United Kingdom
معمولا تخریب چی ها. در درون خودشون ضعفهایی دارن که باید با تخریب دیگران تخلیه بشن من که تا الان نفهمیدم …جز چه گروه و طیفی هست اما این افراد نسبت به جامعه خود نوعی بدبینی دارند و بدلیل سوابق و تربیت خود دچار نوعی عدم پایبندی به اصول اعتقادی ، مذهبی و عدم تعادل شخصیتی خود به تخریب و خرابکاری دست میزنند این گروه که دارن ضعف خودشون رو به گردن دیگران که نه فقط زارع میندازند به فکر انتقام گیری هستند و تو این چند مدت هم از هر ابزاری برای کم کردن محبوبیت حاج زارع استفاده کردن ولی عموم عملکرد رو میبنند نه فعالیتهای تخریبی دوستان . رو. اقای .. نیاز به مشاوره داری و اگر هم میدونی لازم هست اطرافیانتون رو به یه مشاور خبره معرفی کن
اخ سی روزل خش
United Kingdom
قربون خدا برم که تخریب کننده گان زارعی داره روشون سیاه میشه. خدا نمیذاره خورشید تا همیشه پشت ابر بمونه. زارعی خدمت گذار صدیق
اصلاحات
United Kingdom
اتفاقا زارعی بهترین نماینده برای بویراحمد و دنا خواهد بود
کسی که چتر وسیعی برای اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل نظام گذشته و دوباره انها رو به قدرت در جهت خدمت به مردم قرار داده است.
زارعی روز به روز به ایجاد قطب سومی در عرصه سیاسی استان چنان مقتدر گشته که از هماکنون دولت تدبیر و امید که به اعتدال بودن زارعی از ۱۲ اسفند ۹۰ پی برده است او را گزینه نهایی خود برای انتخابات مجلس دهم کرده است.
لودابی
United Kingdom
جناب حاج زارعی نماینده محترم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با فعالیتهای شبانه روزیشون واقعا دارن ما رو شرمنده ی خودشون میکنن.انشاءالله که خداوند یه عمر با عزت به شما بده که اینقدر به فکر مشکلات مردم هستید.کاش بقیه جای بازی های سیاسیشون به فکر حل مشکلات مردم باشن
روستا زاده
United Kingdom
زارعی کاراش فقط عملیه نه شعار فکر کنم دیگه همه متوجه شدن چهره بویراحمد ودنا عوض شده.. پس بهتره این تخریب چی های ورشکسته ساکت بشینن والا ملت به حسابشون خواهد رسید
روستا زاده
United Kingdom
زارعی کاراش فقط عملیه نه شعار فکر کنم دیگه همه متوجه شدن چهره بویراحمد ودنا عوض شده.. پس بهتره این تخریب چی های ورشکسته ساکت بشینن والا ملت به حسابشون خواهد رسید/
خیراندیش
United Kingdom
به جرأت میتونم بگم که مردم بویراحمد و دنا تا به حال نماینده ای به فعالی و مردم داری حاج زارع ندیده و نخواهد دید، درود بر زارعی با غیرت
بلهزار
United Kingdom
با توجه به تامل زارعی با مردم و مردمداری ایشان و همچنین خدمات زیر بنایی ایشون از جمله اوردن پروزه عظیم قطار به استان و تکمیل ورشگاه بزرگ یاسوج و گاز رسانی به لوداب و مارگون و… وجودش بیشتر از هر فرد دیگری می تواند آرامش را در جامعه سیاست زده بویراحمد حاکم کند. و انتخاب زارعی با وجود این دولت حاضر انتخابی عقلانی خواهد بود
قاید گیوی
United Kingdom
درود بر دو نماینده درود بر موسوی و درود بر حاج زارع. این دو نماینده دلسوز مردم بودنو هستند همانگونه که همیشه سید باقر از. زارع حمایت کرده دوره بعد هم همینگونه خواهد شد خوشحالم ازینکه زارع و سید باقر پیمان برادری بسته اند و هدفشان سربلندی بویر احمد قهرمانه… ..
سلیم
United Kingdom
همیشه جریان های شکست خورده وافراد منزوی به دنبال این هستند که ضمن آلوده کردن آب زلال از آن ماهی بگیرند. اما نمیدانند دیگر جوانان بویراحمد و دنا تحمل این بی احترامی و بی اخلاقی ها رو نخواهند داشت… به ورشکستگان سیاسی هشدار میدیم از این به بعد توپخانه مردم شریف بویراحمد و دنا اتشش کوبنده تر خواهد بود
یک پرسش
United Kingdom
چه غمناک است شکست خوردن .
آقای .شکست و بعد شکست و پیروزی(بین بد و بدتر) و شکست فعلی را تسلیت عرض می نمایم.
دوست
United Kingdom
نو میدونم آدم ضعیف وقتی نمیتونه تو رو بجنگه از پشت خنجر میزنه البته خنجرشون بر میگرده طرف خودشون…
موج
United Kingdom
معلومه او تخریب چی ضعیف کیه همه میدونن
ورزشکار
United Kingdom
حاجی خدمات حضرتعالی در تکمیل نهایی ورزشگاه دولت اباد و توجه ویزه به زیر ساخت های ورزشی در حوزه انتخابیت بی نظیر و قابل ستایش است... درود بر تو...باز هم یاری گر تو خواهیم بود و فریب این دروغ پردزای ها را نخواهیم خورد
قلم
United Kingdom
بنده نوعی به عنوان یک فرد عادی در جامعه به کسی اعتماد میکنم و رای به کسی میدهم که عملکردشو دیده باشم ، نه تنها من بلکه همه مردم امروزه با همین تفکر زندگی میکنند و انصافا از همین الان میگم کسی به جز زارعی لیاقت همراهی نداره چون واقعا تلاش کرده. ما نباید ناحقی کنیم . کسی که تلاش کرده و زحمت کشیده و همه ما نتیجه کارهای خوبی که کرده دیده ایم پس نباید ناحق حرف بزنیم و یا خدای نکرده دست به حرف های بیهود و بی محتوا بزنیم.
ساده
United Kingdom
ما نماینده ای میخواستیم بدون غلو بدون شعار بیهوده بدون سوء سابقه بدون حاشیه و انصافا الان چنین مردی در شهرستان های بویراحمد و دنا برخواسته و تا آخرین نفس داره همه تلاششو برای برآورده کردن اهداف این مرز و بوم انجام میده و همه مردم هم از این نماینده عزیز راضی و خشنود هستند و اینکه عده ای به دنبال دروغگویی و انتشار اخبار غیر واقع هستند اگاه باشند که دیگر مردم گول سیاه بازی و سیاست زدی انان را نخواهند خورد
صنعت گر
United Kingdom
ماهیت و روحیه مردم دوستی و تلاشگری حاج زارعی برای همه مشخص شده است . انصافا نمیشه انکارش کرد .خدا حفظ کنه حاج زارعی رو
مردم
United Kingdom
واقعا در سنوات گذشته کم کاری هایه زیادی شده فقط هدف حفظ صندلی بوده و انجام کارهایی که فقط در جهت منافع افراد خاص بوده و عموم مردم هم کشک. ان شالله که زارع روندی رو‌که تا الان داشته ادامه بده و خدمت به مردم هدف اصلی باشه//کار نماینده مجلس عوض کردن چهره حوزه انتخابیه خود می باشد، وظیفه اش این است که به داد مردم محروم برسه که انصافا آقای زارعی انسان خوب و بزرگی هست و تاکنون به این عهد خود جامه عمل پوشانده است. گاز کشی بعد از ۳۶ سال به کاکان بهسازی جاده های زبلایی سادات محمودی و لوداب گاز رسانی به گراب لوداب بعد از ۳ دهه تکمیل نهایی سیمان مارگون در هالی که ۵ سال به کما رفته بو
راه روشن
United Kingdom
دوستان بنده در خارج از استان شما مشغول زندگی هستم ولی گه گاهی وضعیت استان ک.ب را رصد می کنم، از شما توقع می رود با آگاهی بشتر و به دور از احساسات کاذب به تحلیل اوضاع بپردازید. به نظر بنده از بین نمایندگان شما عملکرد زارعی بهتر از بقیه بوده از سفر مسئولین کشوری تا جذب اعتبارات برای حوزه خود و راه اندازی پروژه های راکد، انتخاب مسئولان ، سرکشی و تلاش برای رفع محرومیت ونیاز روستاها، ارتباط با مردم، و … ایشان بسیار پرتلاش و باتدبیر عمل می کند.به ایشان در خدمت بهتر به مردم کمک کنید.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
اقای به اصطلاح منتقد هم خودت میدونی هم تمام خوانندگان کبنا ، که تنها هدف شما تخریب اقای زارع هست نه چیز دیگه ای خودتون و پشت این اسم پنهان کردین و راحت دارین تخریب میکنید ما که میدونیم کی پشت این یادداشتا پنهان شده چطور اون موقع که بودجه استان رو برگشت میدادن دلسوزی نمیکردین چطور اون موقع که تو شهرداری دزدی میشد خودتون رو نشون ندادین بلطف خدا زارع همیشه سربلنده چون برا شخص کار نمیکنه بلکه طرف معاملش خداست
دانشجو تهران
United States
نقد بسیار زیبا و صحیحی بود ولی شاید جناب داد مهر به این نکته توجه نکرده اند که تعداد زیادی از این کارها در زمان خیلی خیلی قبل دیگری شروع شده و پایان بخششون جناب زارعی بودن و بعضی که شروع شدن در خیلی خیلی سال بعد نماینده دیگری به اسم خودش تمام میکند !!! آب و جاده رسانی بخدا منت نداره !!!!!
خدا هیچ ادمی نیازمند نکنه که یه نفر برای دادن حقش رو دوشش منت بذاره!!!
مهمان
Iran, Islamic Republic of
نویسنده بخوبی بخشی از مشکلات را بیان کرده است. بیانات ایشان بطور کامل مورد پذیرش است.
گرمسیری ساکن بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بیسواد دست نشانده تو این یاداشتت (نگاهی به کارنامهٔ سه نماینده! از مردودی تا قبولی ناپلئونی) به جز اسم حاج زارع اسم کدوم نماینده رو آوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به این میگن تخریب
Iran, Islamic Republic of
دادمهر ................. معلومه این کار فقط تخریب
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
جناب دادمهر گرامی؛
متن حضرتعالی را خواندم البته به اجبار چرا که از لحاظ ادبی بسیار خسته کننده بود و منیت در آن موج می زد!
به قول خودتان؛ باری!
۱ - آنان که همچون حضرتعالی می اندیشند ای کاش همچون همان تندرویان محدود باشند چرا که امثال حضرتعالی حافظه ضعیفی دارید چرا که از مرحوم محمودیان نوشته اید؛ چیز درخوری به یاد نمی‌آید. (خدایش بیامرزد)! و چون شما اطلاع ندارید دال بر بودن نیست کافیست سری به آرشیو مرکز پژوهش های مجلس بزنید به اطلاعات جالبی دست خواهید یافت.
۲ - آقای زارعی در دفاع از نجفی اصلاح طلب تندرو سخن گفت! و البته ثمره ان را هم در زمان تصدی وی بر میراث فرهنگی چید.
هر چند زاعری تریبون داری چون هدایت خواه نیست و نخواهد بود اما شاخ اصلاحاتیتان یعنی سیدباقر هم در این باب تحفه ای نبود و جز امضای نامه معروف مجلس ششمی ها که شاید آنهم از وری جو انروزها بوده کاریزمایی در میان مجلسی ها نداشت.
سخن گفتن های مکرر هدایت خواه را بیهوده می دانید و نگفتن زارعی و موسوی و محمودیان را هم بیهوده!
هم استانی عزیزم، تریبون مجلس را هر دقیقه که نمی دهند تا فریاد بزنی ما محرومیم! می گویند به درک که محروم هستی و باید در هر جا و هر نطقی سخن مربوط به بحث را بگویی...
پس اطلاعاتت ا بیشتر کن و خودت و آنان که چون تو می اندیشند!!! خودشان را عقل کل فرض نکنند لطفا... (وای به حال ما)
۳ - آقای زارعی من دیگر به شما رای نمی دهم نه نقد است و نه ارتباطی به تاج گردون و بزرگواری داشت حرف دلت را اول می زدی و اسمان و ریسمان نمی بافتی دوست گرامی
۴ - در نقدهایت حدال کمی اوضاع کل را ببین بعد جز را نقد کن تا مخاطبت باور کند که می خواهی ندای حقخواهی سر دهی نه در دل شخصی و متهم به غرض ورزی نشوی و حتی خودت هم به خودت شک نکنی چون می دانم زارعی به مطالب سایت ها و روزنامه ها دسترسی کافی ندارد پس فکر نکن وی به یادداشت شما واکنش نشان داده دوست عزیز
۵ - در پایان عرض کنم شاید زارعی دیگر رای نیاورد اما امیدوارم هر شخصی وارد مجلس شود همچو ایشان بی غرور و به فکر مردم باشد. اما برای توسعه استان و رشد کمی و کیفی این دیار محروم اول باید فرهنگ خودمان را اصلاح کنیم و هر کس از خودش شروع کند و وتی که طاقت مان از پیشرفت یکدیگر طاق می شود امیدی نباید داشته باشیم.
ما مردمی شعارگرا و جوگیر هستیم همه ما ...
جنتر من
Iran, Islamic Republic of
جناب دادمهر عزیز جدا خودت بنشین ومطالبی که نوشته ای را دوباره بخوان ببین چ نوشته ای ای کاش آقای حاج زارع در زمان مسود حسینی یا هدایتخواه نماینده بود نه الانی که هیچی توی کشور نیست ومردم دارند از گرسنگی جان میدن اون موقع معلوم میشد که نماینده بهتر از زارعی در ایران نیست بنده از جناب زارع انتقاد شدید دارم که چرا طرفدارانش را فراموش کرده ومخالفان را بغل کرده ولی خدایی نماینده در بویراحمد بهتر از زارعی نیامده ونخواهد آمد
مردی از بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
عاقلان دانند - اولا طبق ساعت که نظرات گذاشتن مشخصه که همه این کامنت ها را یکی از طرفداران جناب حاج زارعی گذاشته و باز هم می گویم عاقلان دانند - روز موعود زود می رسه جناب سراب تاوه و .....
ساعی
Iran, Islamic Republic of
همه مردم حق نقد کردن دارن.این چه کاریه هر کی زارعی رو نقد میکنه مورد حمله اطرافیانش قرار بگیره.
وضعیت چینش نیرو ها همه چیز رو نشون میده.
هر مدیری هم که به زارعی نزدیکه توزرد از آب در اومده.
یا اینکه بعضیا میگردن تو این سایتا مینویسن درود بر زارعی.
اگر مشک خالص نداری مگوی..... ورت هست خود فاش گردد به بوی
دادمهر
United States
سلام بر خوانندگان محترم. مجددا تاکید می شود که این نقد است و نه تخریب! البته این بار مخاطب کلام، هواداران نماینده محترم مجلس هستند و نه خود ایشان. اکثریت کامنت های ارسال شده در ذیل این نوشته حکایت از بی توجهی ناشی از نا آگاهی و بعضا عامدانه ی نویسندگان آن کامنت ها دارد. به گونه ای که ماهیت نقد نادیده گرفته است و هواداران پیشاپیش وارد رینگ مبارزات انتخاباتی شده اند. البته فرهنگ انتقادی به منتقد اجازه نمی دهد که ناخواسته وارد چنین رینگ باخت ، باختی بشود.
م
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم بجای نقد، آقای زارع وی را ستایش نموده و نمایندگان سابق را در یکی دو جمله بصورت فله ای تخریب کرده اند .البته به نظر می رسد بخش عمده ای از این نوشته را نیز از منابعی ( بدون ذکر منبع) ..کرده اند که اخلاقا کاری. و نادرست است.
سهراب
Iran, Islamic Republic of
احساس بر آن است که بسیاری از کامنت‌ها، توسط یکی دو نفر نوشته شده‌اند؛ دست‌نشاندگانی که نمی‌دانند منتخب مردم از کامنت و لایک، انتخاب نمی‌شود.
منتظر ۷ اسفند باشید، جماعت لایکی
دانشجو تهران
United Kingdom
دوستی که به فاصله هر یک دقیقه یک نظر داده و به اسم های متفاوت از جناب زارعی حمایت نموده ازش خواهش میشه حداقل یا فقط به یه اسم نظر بده یا کمی استعداد خرج کنه و فاصله زمانی بذاره برای نظراتش!!
حداقل خجالت بکش خوت تنها به اسم هر قوم و قبیله ای نظر نده
تو فاصله دو و سی دقیقه تا دو چهلو هشت دقیقه ۲۲ نظر دادی در حمایت زارعی !!!!
سجاد
Iran, Islamic Republic of
چوب خدا صدا نداره آقایان تخریبی و نویسنده محترم همه فهمیدن که حرفات پوچه درود بر حاج زارعی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ساعت ها رو دقت فرمایید
دادمهر
United Kingdom
دوستی اینجا گفته اند : «همه مردم حق نقد کردن دارن.این چه کاریه هر کی زارعی رو نقد میکنه مورد حمله اطرافیانش قرار بگیره» بحث بر سر جناب زارعی یا فرد دیگری نیست بلکه ویژگی زبان انتقادی حکم می کند که افراد بهره مند از قدرت عمومی مورد سوال و پرسش قرار بگیرند و هر شهروندی به صورت شناخته شده یا ناشناس حق دارد وکیل خود را مورد پرسش قرار دهد. چرا شما هواداران اینچنین با تساهل و رواداری میانه ی تخلی دارید؟
.....
دوست
Iran, Islamic Republic of
چکارش دارین.بذارین خ......به معاملات وپیمان ..برسن
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
منم فکر میکنم همه نظراتو یک نفر داده.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
منم فکر میکنم همه نظراتو فقط یک نفر نوشته.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز عزیز بخدا من تازه از خواب بلند شدم .این اولین نظر منه .چطور اون همه نظر تکراری رو ثبت میکنی ولی مال منو مینویسی تکراری!!!!
Iran, Islamic Republic of
ضعیفترین نماینده ای که تاکنون بویراحمد و دنا داشته زارعی بوده /به خدا قسم ایشون فقط دنبال زد وبند و گرفتن امتیاز برا خود و خانواده اش می باشد
ایمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع. این نماینده دلسوز مردم هستند
.....دنا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زارعی نماینده پر تلاش. کوشا و توانمند می باشند. درپناه حق موفق وسربلند باشند. دنا نشینان قدر میدانندو ارج می نهند.وافتخار به این. نماینده دارند.
بئاتریس
Iran, Islamic Republic of
احسنت . هر چند میشد این مطالب را با حجم کمتر و ادبیات نرمتری نوشت . اما نقد منصفانه و استخوانداری بود. ما متاسفانه هر نوع نقد و آنالیزی را توهین و تخریب تلقی میکنیم. سیاستمداران را در هاله ای از تقدس و معصومیت قرار داده ایم که بقول ایرج میرزا : مقدس زاده اند از مادر خویش -- نباید گفت هم بر مرغشان کیش !!
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1