تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۸
کد مطلب : ۱۰۳۲۵۹

تبعیض، پارتی بازی، بی توجهی؛ سهم کارگران گچسارانی و باشتی

۳۳
۰
کبنا ؛ بهنام عکاشه- کارگر سابق شرکت نفت گچساران
وقتی اسم صندوق مهر امام رضا(ع) به صندوق کارآفرینی و امید تغییر داده شد امیدها به تغییر در فضای کسب و کار کشور افزایش یافت ولی انگار قرار بود فقط تابلوهائی برچیده شوند تا دیدن شان آدم را یاد آمد های قبلی نیندازد.
فضای کار و کارگری در گچساران و باشت هم مانند کل کشور تغییر محسوسی نداشته است و اگرچه اعتماد به بهبود آمارهای ارائه شده از سوی دولت بیشتر شده ولی احساس پیشرفت در مردم کمتر بوجود آمده است.
گچساران هم مانند کشور این روزها در حوزه کسب و کار روزهای خوبی را نمی گذراند.
انتظارها از نماینده فعلی گچساران و باشت به دلیل موقعیت خاص در سامانه برنامه ریزی کشور در این بخش برآورده نشده است و ناکامی او در این زمینه یکی از فازهای منتقدینش برای رقابت با اوست.
حمایت تاجگردون از ایمان محمدپور به عنوان یکی از کارآفرینان برتر در جشن کارآفرینی، در کنار افزایش تسهیلات طرح های پشتیبان، نشان از تمایل او به کار در این حوزه ها می دهد ولی فضای کل کشور انگار او را هم ناتوان از پاسخگوئی به نیازهای خیل جوانان جویای کار نموده است.
انتقادات غیرمستند از همین جشن کارآفرینی نیز بی پاسخ مانده است. اگرچه حسن پور مدیرکل صندوق در استان، پاسخم را شفاها به ارائه مستندات موکول نمود ولی برخی کارآفرینان هنوز نسبت به خیلی مسائل از جمله انتخاب کارآفرین برتر و سخنرانان این مراسم قانع نشده اند.
در هفته کارگر اقدامات دیگری هم صورت گرفت که شرکت اعضای فعال حوزه کارگری و پرسنل اداره کار در نمازجمعه با لباس کاگری بهترین آنها بود. البته این می توانست با همراهی دیگر مدیران چهره بهتری داشته باشد که نداشت.
مدیرانی که در حوزه کارگری فعالند ولی در حوزه آموزش و پرورش بیانیه دادند و این موجی از انتقاد از سوی کارگران را به دنبال داشت.
البته برگزاری چند نشست با کارگران نفتی و بررسی های اخیر مشکلات کارگران نشانی قابل تحسین از عزم جدی مدیرعامل جدید نفت برای برقراری ارتباط با بدنه کارگر نفت دارد ولی کم دقتی او در روز کارگر بیشتر به چشم آمد که امید است در اینده شاهد نباشیم.
برغم تجربه و حسن رفتار کاری و اخلاقی و داشتن مدارک تحصیلی که بعضا بیشتز از همکاران رسمی می باشد، مشکلات کارکنان نفت گچساران و سایر ادارات که بصورت قراردادی یا پیمانی استخدام شده اند و هنوز برخی درگیر سهل انگاری یا بعضا احجاف پیمانکاران در پرداخت حقوق ناتمام و بیمه های حرف و حدیث دار به همین جاها ختم نمی شود.
برخی نگاه های ابزاری و آزار دهنده مدیران و پرسنل رسمی به نیروهای غیررسمی در کنار احساس تبعیض و فقدان امنیت شغلی و نومیدی نسبت به تبدیل وضعیت شغلی و... بخشی از مشکلات این طبقه هستند.
عدم استفاده از حوزه رفاه اجتماعی و خدماتی نفت مانند ورزش، استخر، بیمارستان، پاداش ها، عدم همراهی بانک ها در ارائه تسهیلات با ضمانت و... نیز مشکلاتی هستند که ای بخش را به شدت می آزارد.
پارتی بازی ها و استخدام های غیرقانونی در شرکت ها و ادارات که این روزها داد همه را درآورده است و سوء استفاده مدیران شهرستانی و استانی اهل گچساران و باشت در خصوص اعطای امتیازات استخدامی و مدیریتی به نزدیکان از نکات دیگر در این حوزه است که توجه و تذکر ویژه ای را می طلبد.
این اتفاق در حوزه های بیمارستانی شهری و نفتی گچساران نیز مشاهده می شود و جای سوال از روسای این بیمارستان ها دارد.
در حوزه زنان نیز مشکلات خاصی را مشاهده می کنیم.
علیرغم نجابت و متانت اکثر زنان کارگر ولی دیدگاه بیمارگونه جامعه به زنان کارگر، نگاه ابزاری و احتمال سوء استفاده از نیازهای مالی این بخش بویژه زنان خودسرپرست و بدسرپرست، حقوق بسیار پائین در کنار قراردادهای صوری برخی منشی های پزشکان، فقدان بیمه تامین اجتماعی، نبود صندوق های حمایتی، دفاتر بیمه، وکلا، دفاتر مهندسی، استخدام های مدارس غیرانتفاعی و... بخش هائی از مشکلات زنان ایرانی بوده که احتمالا زنان شاغل در گچساران و باشت نیز از این موضوع مستثنی نیستند.
عدم صدور فیش حقوقی و قراردادهای صوری در شرکت های نامدار بزرگ، که اخیرا در گچساران رواج یافته که به زودی در مطلبی ویژه به بررسی این مشکل در گچساران خواهیم پرداخت.
روز کارگر با تمام حرف و حدیث های خود تمام شد و راقم مطمئن است که سال آینده در همین روزها هم اگر این مطلب را به روز نمایم تازگی خود را خواهد داشت!! ولی باز هم؛
دوست دارد دوست این آشفتگی
کوشش بیهوده به از خفتگی
۴۵۴۵۴ (۳) ۴۵۴۵۴ (۶) ۴۵۴۵۴ (۵) ۴۵۴۵۴ (۴) ۴۵۴۵۴ (۲) DSC09407 DSC09410 DSC09411
نام شما

آدرس ايميل شما

همسایه
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه تحلیل خوبی بود
پینوکیو
Iran, Islamic Republic of
بهنام عزیز منون از توجه شما به این مسائل مهم
آنچه به وضوح آشکار و حتمی است دخالت مستقیم آقای تاجگردون در استخدامهای غیر قانونی است
خانواده هایی هستند که از نزدیکان اقای تاجگردون حتی دختران زیر ۲۰سالشان استخدام شده اند . خانواده هایی با ۵کارمند زیر ۲۸سال
اشکانی
Iran, Islamic Republic of
پینوکیو جان چرا مستند حرف نمیزنی البته این هم از اون خالی بندهای گذشته ات که خیلی زیاد شده بنازم اصل فکرت که ریشه اصول گرایی محض هست مشخصه برادرجان
فقط خدا
Iran, Islamic Republic of
کدام گزینه دغدغه اصلی نماینده گچساران بشمار میرود ؟

الف. پوشیدن کت و شلوارهای گرانقیمت در هر بازدید از منطقه
ب. برگزار کردن همایش های طایفه ای و نصب رنگارنگ ترین بنرها
ج. لحظه شماری برای روی آنتن رفتن مجدد و قشنگ حرف زدن در تلویزیون
د. تمامی موارد
سید
Iran, Islamic Republic of
البته انتخاب آقای افراشته بعنوان رییس صندوق مهر امام رضا گچساران مشکل زیادی را برای ایجاد نارضایتی مردم در واگذاری تسحیلات مربوطه بوجود آورده که این موضوع را هم عهده دار نمیشود ومشکل را گردن حاج عادل امینی میندازد که اینجا دو ضربه از یک ناحیه وارد میکند این وظیفه ما بود که بگویم تصمیم با خودتان یا از روی ندانم کاری هست یا عمدا
مطلع
Iran, Islamic Republic of
باسلام.،بیکاری وفقر دوبال بدبختی هستند.،تورو خدابه داد جوانان وبیکاران که عمدتا تحصیل کرده هم هستند برسید.جوانان به دلیل بیکاری سراغ ازدواج نمیتونند بروند ودنبال فساد واعتیاد میرن..
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده . منصفانه و واقعبینانه بود
مهتر
United States
وجی ای گپل بره زن بسو
امیر
Iran, Islamic Republic of
مدرک با پول و رشوه وبیسواد بالا امدن به چه دردی می خورد وطفره از کار کردن
بازاری
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر تاجگردون تورو خدا مسیول صندوق گچساران رو بردار خیلی مردم ازش ناراحتن تورو امام حسین تحقیق کنید
تلخاب شیرین
Iran, Islamic Republic of
برچه اساس آقای تاجگردون این آقا رو گذاشته ریس صندوق مهر رضا " لیسانس الهیات کجا و ریس بانک کجا
بیکار
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر تاجگردون شما دوبار مدیرعامل صندوق مهر امید به گچساران اوردین .ایا تا حالا سئوال کردی این اعتباراتچه کسی در شهرستان واستان مدیریت میکند .مدیریت صندوق استان وشهرستان بسیار ضعیف میباشد.بخصوص اقای افروشته که بسیار ضعیف عمل کرده واکثرا متقاضی ها ازایشان ناراضی هستند .لطفا تحقیق نمایید.
تل چگاه
Iran, Islamic Republic of
همه استخدام ها غیر قا نونی زیر سر ح.. است از شبکه گرفته تا نفت ...رابدبختکرده
مجری
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت جناب عکاشه

تاجایی که من اطلاع دارم لیست کارآفرینان ازبین متقاضیان صندوق کارآفرینی بوده که تحویل فرمانداری شده وتغییراتی که صورت گرفته ازناحیه فرمانداری بود ولی واقعا کسانیکه رفتن سخنرانی کردن به جز مرادی پشتیبان زنبورداری مابقی مستحق نبودند بلکه کارآفرینان باید میرفت بالا وواقعا اجحاف کردند./
باوی
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده آیا تاکنون برسی کرده اید ببینید ریس صن...چقد وام به برادر و اقوام خودش داده است . همه مردم از دستش ناراضیندفقط برای شما ضرر دارد. وسلام
لیسانس بیکار
Iran, Islamic Republic of
قحط الرجال بود تا این آدم رو گذاشتن سرپرست صندوق مهر گچساران -واقعا که ؟؟؟؟؟؟
ع.ک
Iran, Islamic Republic of
سلام مرسی آقای عکاشه انصافا متن جالبی بود ودقیقا" مصداق واقعیت است جو ادارات اصلا برای خانم ها ی مراجعه کننده مناسب نیست.درخصوص حضور مسئولان در مراسمات به خصوص هفته کارگر باید گفت جای تاسف داره که اینقدر نسبت به زیر دستاشون وقشر کارگر زحمت کش بی تفاوت هستن به خصوص نهادی مثل شرکت نفت بااین همه وسعت ونیروی کاری از اداره تعاون وکار به دلیل فعالیت درهفته کارگر وتدارک برنامه های متنوع متشکریم به خصوص از حضور مسئولین استانی درمراسم نماز جمعه نیز همینطور.
نفتی
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیر عامل نفت گچساران که شرکت نفت دارای ۵۰۰۰ هزار کارگر میباشد در روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر هیچ اقدام عینی و عملی و نمادین در جهت حمایت از قشر کارگر انجام نداد ؟
آشنا
Iran, Islamic Republic of
ای کاش می دیدید که نیروی قراردادی چگونه کار میکند وکسی حقشونو نمیده اداراتی مثل ف_ مجبورم اسم نبرم وگر نه اخراج
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا که راست گفتین .تبعیض بین نیروهای قردادی ورسمی در شرکت نفت بیداد میکنه.نیروهایی که بعضا سواد و مدارکشون وحتی سابقشون ‌ و زحمتشون از یه نیروی رسن بیشتره.کو عدالت...؟
عموجان
Iran, Islamic Republic of
امروزه وقتی به ادار سر میزنی مردم را سرمی دونند درانجام کارشان پارتی بازی می کنند تکریم ارباب رجوع تعطیله امروز برو فردا بیو بی داد می کنه از همدلی وهمزبانی هم خبری نیست من یک کارشناس خبره ام علت این بی مسئولیتی علاوه برضعف فرهنگی منطقه که هرکار مندی فکر میکنه حالا با هر بدبختی یه کار ی پیدا کرده باید حکومت کنه دلایل بعدی هم ۱ - چون اغلب با پارتی وبعضا از روستاهااستخدام شده اند وهیچگونه آزمون و گزینش ومصاحبه ای در استخدامشون نبوده وخاله خورزویی واردشدن حتی آداب معاشرت هم بلد نیستند و...اینه که فقط بفکر خودشون هستند باور نمی کنید سرزده ودرقالب ارباب رجوع مولی به ادارات ثبت املاک و شهرداری دادگاه پاسگاه و. ..سربزنید. !!
شهردار
Iran, Islamic Republic of
برید شهرداریگچساران تا بفهمید ظلم و بی عدالتی وسهل انگاری یعنی چه برای هر پرونده ویا پروانه ساخت ویا پایان کار باید ۵گونی اسکناس و ۴چفغت کفش بگیری و ۷سال بیایی و بری در ضمن نباید زن....
/
Iran, Islamic Republic of
...و......///
واقعیت گرا
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم سوگند یاد کنم،که چون صادقم واقعیت رابگویم،بردرانی که کامنت گذاشتین،این فردی که مطلب گذاشته برای دلسوزی شما نگذاشته،بلکه بخاطر اینکه می خواسته باپارتی بازی وام بگیره و اشتغال ایجاد نکنه این مطلبو گذاشته،چون نتونست وام بگیره داده خودشو می زنه،این صندوق پارتی بازی تو کارش نیست،وام الکی نمیده پول بیت الماله باید به کسی که بیکاره ،ومی خواهد شغل ایجاد کنه برسه،بدون تحقیق غیبت کسی را نگویید،این گونه افراد فقط با یک گروه خاصی برنامه دارند که عده ای از مدیران را که پارتی بازی نمی کنند را تخریب کنند،بخدا من باچشم خودم دیدم که کارکنان این صندوق شب وروز ندارند،دارند زحمت می کشند تا جوانان از این وامهای اشتغال بهره کافی راببرند،،،،از من گفتن بود باورش با خودتون،،،،خدا هست!!!
وام گیرنده
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز ،من خودم از این صندوق وام گرفتم،بخدا کارکناش دارن باجون ودل کار می کنن،حاظرم قسم بخورم تا بحال هیچ نهادی را ندیده ام مثل صندوق مهر امام رضا هوای مردمو داشته باشه،بخدا قسم اون موقع که ما داشتیم جشن نوروز می گرفتیم ،اونا داشتن برای کار من وشما تا ساعت دوازده شب کار کنند،تا پول به حساب وام گیرنده ها واریز بشه،ساعت دو نصف شب برای وام گیرنده ها کندو خالی می کردند ،کدام رییس میره برای مردم ،کندو عسل خالی کنه،بخدا بی انصافیه،شما تا چیزی را ندیده اید به قاضی نرید،بعضی ها شاید خودشون با این آقا مشکل داشته باشه،
ترک،
Iran, Islamic Republic of
شما لرها در حق خودتون بی انصاف هستید ،ما این صندوق و کارکناشو کمک کار مردم می دونیم،تازه این که از اون رییس قبلی خیلی بهتره، اون رییس قبلی فقط به .... وام میداد ،ولی این رییس جدید به کسی که مستحقه وام میده،البته شاید اون عرب زاده مردمو اذیت کنه ولی بخدا رییسش آدم خوبیه
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای عکاشه،قصد تهدید ندارم ،میدانم که طرفای مقابل با انتقاد موافقند ،ولی شما فکر نمی کنید با این حاشیه سازی ها،باعث میشوید که جو کینه توزی ایجاد بشه ،وافراد ی باشند که انتقادات شما را منفعت طلبی خودخواهانه بدانند وبا شما طور دیگری برخورد نمایند،این فقط یک پیام برادرانه بود ،بجای این کار سعی کنزیبایی های شهرتو ،مشکلات شهرتو،مشکلات زندگی خودتو بهش برس ،صندوق مهر رضا و تعین وتکلیف کردن در کار آقای دکتر تاجگردون در حد تو نیست،پس کارای بزرگ را به اهلش بسپار،از همه مهمتر اینکه تنها جایی که به مشکلات بیکاران رسیدگی می کنه،وبه مردم وام اشتغال ۴درصد میده صندوق مهر رضا است،پس چوب لای چرخ اینا نکن،بجای اینکه بهشون انگیزه بدی ،داری اونا را تخریب می کنی،این را بدان اگه وضعیت این صندوق خوب نبود ۲بار مدیر عامل اینجا نمی اومدازشون تشکر کنه،شما سعی کنید انسانیت را فراموش نکنید،چون هرکس فراموشش کرده زمین خورده
باوی واقعی
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اون کسی که به نام باوی کامنت گذاشته،تو اگه مرد باوی بودی از مردان باوی به نیکی یاد می کردی،همین کافیست که به تو بگویم لیاقت باوی بودن را نداری
باوی واقعی
Iran, Islamic Republic of
لیسانس بیکار ،تواگه لیاقت داشتی ،لااقل یک خلاقیت از خودت نشان میدادی تا صندوق مهر رضا تورا حمایت میکرد ویک کارآفرین برتر می شدی ،پس لیاقت تو چیزی جز این نیست،
برادر
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه کامنت تلخاب شیرین،میدونم تو که اطلاع داری مدرک طرف الهیاته،ولی تو نمیدانی همین آقااون سالها که نام این صندوق،صندوق فرصتهای شغلی بود،بایک کیف دستی به مردم خدمت می کرد وبه آنها وا م اشتغال میداد ،وحق او بالاتر از اینه،چرا آخرت خودت را خراب می کنی،این آقا هر جا باشه براش فرقی نداره حقوقش را می گیره ،ولی مطمئنم بهتر از بقیه کارکنانشونه
Iran, Islamic Republic of
سلام. خواهشمند هستم وقتی کسی صادقانه کاری را دارد انجام می دهد تهمت کم کاری وبی لیا قتی به ایشان نزنید بنده نه نسبتی با آقای افراشته دارم نه اینکه باشتی هستم ولی همین قدر میدانم فردی وظیفه شناس است لطفا پارتی بازی نخواهید که انجام ندهد وبعد از روی ناراحتی بگوید لیاقت پستش را ندارد
باوی
Iran, Islamic Republic of
سلام. خواهشمند هستم وقتی کسی صادقانه کاری را دارد انجام می دهد تهمت کم کاری وبی لیا قتی به ایشان نزنید بنده نه نسبتی با آقای افراشته دارم نه اینکه باشتی هستم ولی همین قدر میدانم فردی وظیفه شناس است لطفا پارتی بازی نخواهید که انجام ندهد وبعد از روی ناراحتی بگوید لیاقت پستش را ندارد
باوی
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید انصاف داشته باشید تهمت نزنید وقتی فردی صادقانه کار میکند متاسفانه ما انتظار داریم کارمان به. هر نحوی اجرا شود نحوی انجام شود واگر نشد هر تهمتی به آن فرد بزنیم. لطفا انصاف داشته باشید
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1