تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۱۰۳۱۴۶

نگرانی خادمی از ضعف آموزشی دانش آموزان

۷
۰
کبنا ؛کاهش آمار قبول‌شدگان کهگیلویه و بویراحمد در کنکور سراسری نگران‌کننده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمار پایین قبول‌شدگان استان در کنکور سراسری انتقاد کرد و گفت: آمار قبول‌شدگان در کنکور سراسری نگران‌کننده است.
سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات معیشتی معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: عدم افزایش حقوق و دریافتی کارمندان دولت متناسب با تورم از دلائل عمده مشکلات کنونی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از مشکلات کنونی ناشی از بزرگ و حجیم شدن دولت است که دولت در جایی که نباید حضور پیدا می‌کرد حضور داشت و همین موضوع باعث مشکلات کنونی و کاهش کیفیت کار شده است.
وی با بیان اینکه در نظام مهم تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش می‌شود کار خصوصی‌سازی انجام داد و با کمک بخشی از جامعه نیازهای معلمان را تأمین و برطرف کرد تا دغدغه‌های کنونی از میان برود گفت: قانون خدمات مدیریت باید مورد اصلاح قرار گیرد که از این طریق برخی از بی‌عدالتی‌ها در سیستم حقوق و دستمزد از بین می‌رود.
خادمی خواستار ایجاد عدالت در توزیع دستمزد و حقوق در بین کارکنان دولت شد و گفت: این عدالت باید متناسب با شغل و با توجه به شایستگی فرد تعریف شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معلمان سرمایه‌گذاری قشر مهمی را بر عهده دارند، افزود: باید به مسائل و دغدغه‌های معلمان رسیدگی شود که اگر از این قشر غفلت شود و آنها دچار فساد شود جامعه متحمل ضربه سنگینی خواهد شد.
وی تصریح کرد: همانگونه که برای جلوگیری از فساد، حقوق و دستمزد کارمندان در برخی از مشاغل افزایش می‌‌یابد حقوق، مسائل و نیازهای معلمان را نیز در اولویت قرار دهیم و از این قشر حمایت ویژه‌ای انجام شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از آمار پایین قبول‌شدگان استان در کنکور سراسری گلایه کرد و گفت: استان در خیلی‌ها از حوزه‌ها از جمله راه، آب و .... به دلیل نبود سرمایه‌گذار وضعیت مناسبی ندارد اما چرا با وجود نیروی انسانی خوب و با استعداد پایین‌ترین آمار قبول شدگان در کنکور را داریم.
خادمی تصریح کرد: دلیلی ندارد استان با وجود این ظرفیت خوب نیروی انسانی عملکرد ضعیفی در کنکور سراسری داشته باشد که باید مسئولان و مدیران آموزش و پرورش در این زمینه برنامه‌ریزی بلند مدت مناسبی داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر نظام آموزش و تعلیم و تربیت ما ارتقاء پیدا نکند، هرگز استانی توسعه یافته نخواهیم داشت، عنوان کرد: طبق آمار دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی درس‌های فیزیک، ریاضی، زبان خارجه و عربی وضعیت خوبی ندارد و فاصله زیادی هم با کشور دارند که باید این موضوع بررسی و حل شود.
ضعف آموزشی دانش آموزان استان در دروس پایه آسیب شناسی شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به ضعف آموزشی دانش آموزان در برخی دروس پایه و درصد محدود قبولی آنها در کنکور سراسری تاکید کرد: این مهم نیازمند بررسی و آسیب شناسی جدی از سوی متولیان امر است.
سید موسی خادمی افزود: آمارهای کشوری نشان می دهد که وضعیت استان در برخی دروس پایه از جمله ریاضی، عربی، فیزیک و زبان خارجه به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: مسوولان آموزش و پرورش استان یکی از اولویت های مهم خود را بررسی وضعیت آموزشی دانش آموزان و تدوین یک برنامه جامع بلند مدت و تحول آفرین در این راستا قرار دهند.
خادمی اظهار کرد: برای استانی که ادعای داشتن نیروی انسانی نخبه می کند و یکی از مصادیق بارز آن نیز رقابت آموزشی کنکور سراسری و حوزه آموزش و پرورش است ناکامی و ضعف دانش آموزان در این زمینه توجیه پذیرو پذیرفتنی نیست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد برخی مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان را نیز یادآور شد و افزود: ساماندهی این وضعیت اکنون به یکی از اولویت ها و برنامه های جدی دولت یازدهم قرار گرفته است.
خادمی تصریح کرد: البته بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی در این زمینه ساختاری است و نیازمند توجه و برنامه ریزی جامع ، مدون و بلند مدت است.
وی ابراز داشت: به نظر می رسد یکی از دغدغه های جدی معلمان برخی بی عدالتی ها در نظام پرداختی ، بودجه ای و خدمات مدیریتی است.
خادمی اظهار کرد: با وجود برخی قوانین و لوایح که از سال های اخیر تاکنون وارد چرخه نظام مدیریتی و خدمات کشوری شده ولی در حوزه عمل توفیق چندانی حاصل نشده است.
وی ابراز داشت: با وجود همه این قوانین و طرح های جامع اما همچنان بی عدالتی ها و فاصله ها در نظام پرداخت حقوق و مزایا و نظام خدماتی مشهود و قابل محسوس است.
خادمی تاکید کرد: یکی از مهمترین کارکردها و اولویت های اساسی در این راستا که دولت تدبیر و امید نیز بر روی آن تاکید دارد عملیاتی کردن و بازنگری در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت از جمله فرهنگیان است.
وی ابراز داشت: پرداخت حقوق و دستمزد تا زمانی که بر اساس شغل و ماهیت کار و حرفه نباشد منجر بی عدالتی ها و بروز فاصله ها در این زمینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: نباید بین حسابدار و مهندس یک سازمان که به مراتب ظرافت و حتی سختی کار بیشتری دارد با حسابدار و مهندس یک شرکت و یا دستگاه دیگری تفاوت قایل شد.
خادمی تصریح کرد: البته اکنون یکی از دغدغه های جدی کارکنان دولت و نه تنها معلمان این است که پرداخت حقوق آنها متناسب با افزایش تورم نیست و بی شک آنچه که یک کارمند دولت دریافت می کند با نیازمندی های اولیه زندگی اش فاصله فراوان وجود دارد.
وی ابراز داشت یکی از چالش های جدی در این راستا نیز گسترده شدن دولت است.
خادمی افزود: برخی بی نظمی های ساختاری و مشارکت محدود بخش خصوصی از جمله عوامل مهم در بروز این چالش اساسی شده است.
وی گفت: جایی که بخش خصوصی می تواند وارد عمل شود و سرمایه گذاری انجام دهد دولت خود پیش قدم شده و همین امر موجب شد تا از بسیاری وظایف و رسالت های مهم خود فاصله گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دردمند
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت سایت پرمخاطب کبنا نیوز. خواهش میکنم به اورژانس اجتماعی که زیر نظر بهزیستی هستش یه سری بزنید و ببینید که وضعیت حقوق ما چطوریه. نیروهای کلنیکی حقوق عید رو هنوز نگرفتن و اوضاع خیلی بده
Iran, Islamic Republic of
باید معلمین و قشر زحمت کش و دانش آموزان نخبه مورد تشویق قرار گیرند
چ----------------------------رام
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت اقای خادمی دلیل پایین بودن آمار قبولیدر دانشگاههارا هم تومیدانی وهم بقیه افراد از روزی که در آموزش وپرورش کمیت جای کیفیت را گرفت -درصد قبولی های کاذب که مدیران آموزش وپرورش به آن افتخا رمیکنند -دانش آموزی که دیپلم مگیرد از انجام ضرب های یک رقمی ودورقمی عاجز است چگونه انتظار داری در کنکور قبول شود شاید عده ای بگویند در همه جای کشور همین طور است قبول دارم میگویم نه با این کیفت به عنوان نمونه در طرح حفظ سراسری قران استان قم که مرکز قران ومعارف کشوراست در رده آخر از نظر ثبت نام ونتایج داشت اما استان ما وچها ر محال و....در رده بالا قرار میگرفتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ورود سیاسیون به بدنه آموزش و پرورش و عدم لحاظ صلاحیت در چیدمان نیروها از راس تا مدیر مدرسه همه دست به دست هم دادند ... لطفا دست از سر آموزش و پرورش بردارند عده ای و بنگاه جمع آوری رای به جای دیگر انتقال دهند /۱
گچساران
United States
با سلام. یک امر مشهودی هست که هم استاندار و هم دیگر مسئولین متاسفانه سرشان زیر برف کردند. ۱- وقتی نظام آموزشی و در راس آن مدیرکل و معاونان و مدیران شهرستانی و به تبع آن مدیر مدارس جهت اینکه آمار قبولی مدرسه. شهرستان . منطقه را در دید همگان خوب جلوه بدهند از معلمان نمرات ناپلئونی میخواهند و باید دست دانش اموزان توی کنکور رو بشه
۲- من معلم در قبال آشی که میخورم پول میدم نه بیشتر. چندرغازی که میدن انتظار نداشته باشند که برای فرزندان شرکت نفتی ادارات برق مخابرات نیروهای مسلح پزشگان و دیگر.... گلو پاره کنم و شبانه روزمو فک بزنم. مطمئن هستم که به همون اندازه هم خدا راضیه و هم وجدانم

۳-متاسفانه در این دوره آموزشی دانش اموزان عادت کردند به نمرات مفت و سفارشی و در طول سال تحصیلی یک معلم در کلاس درس با بی احترامی هایی مواجه میشه که در شان هیچکس نیست. از یک طرف هم اولیا دانش آموزان به طرفداری فرزندانشان میپردازند که باعث از بین رفتن منزلت معلم میشود. و در پایان سال هم انتظار سواری دولادولا را از معلم میخوان.
به عنوان یک معلم به اولیا توصیه میکنم که مواظبت از فرزندانتان و تربیت آنهارا در مهمترین امر زندگیتان قرار دهید تا شاهد خیابانی شدنشان نباشید. و از این هم جوان مرگی و دگر اتفاقاتی که در شهرمان می افتد عبرت بگیرید.
معلمی از گچساران
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از سایت وزین کبنا نیوز .می خواستم نظرم را درمورد نگرانی استاندار محترم بنویسم.جناب اقای استاندار بنده دبیرستانی رو سراغ دارم که چندین ساله دل ااولیا دانش اموزان معلمان از دست خانم مدیر مدرسه خونه وهیچ گونه بازدهی تربیتی ؛علمی وغیره نداره ولی به دلیل اقوام بودن با فلان نماینده باید اجبارا بماند وکسی حتی حق انتقاد از او را ندارد ...بعد شما برادر محترم چه انتظاری از این دانش اموز دارید.تازه مدیر مربوطه امسال نمونه معرفی شدن .خیلی جالبه حتی نمیتونه دکمه کامپیوترو بزنه روشنش کنه.اگه دفتر دارش مریض بشه اولیای بیچاره دهها بار برای گرفتن یه کارنامه ساده باید بیادو بره .شما این مسایلو درست کنید بعد برید سراغ قبولی دانشگاهها .میخام بگم مدیر در مدرسه حرف اولو میزنه .مدیر که دلسوز نباشه نتیجه خوبی برای مردم نداره.با تشکر از استاندار دلسوز
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از سایت وزین کبنا نیوز .می خواستم نظرم را درمورد نگرانی استاندار محترم بنویسم.جناب اقای استاندار بنده دبیرستانی رو سراغ دارم که چندین ساله دل ااولیا دانش اموزان معلمان از دست خانم مدیر مدرسه خونه وهیچ گونه بازدهی تربیتی ؛علمی وغیره نداره ولی به دلیل اقوام بودن با فلان ....باید اجبارا بماند وکسی حتی حق انتقاد از او را ندارد ...بعد شما برادر محترم چه انتظاری از این دانش اموز دارید.تازه مدیر مربوطه امسال نمونه معرفی شدن .خیلی جالبه حتی نمیتونه دکمه کامپیوترو بزنه روشنش کنه.اگه دفتر دارش مریض بشه اولیای بیچاره دهها بار برای گرفتن یه کارنامه ساده باید بیادو بره .شما این مسایلو درست کنید بعد برید سراغ قبولی دانشگاهها .میخام بگم مدیر در مدرسه حرف اولو میزنه .مدیر که دلسوز نباشه نتیجه خوبی برای مردم نداره.با تشکر از استاندار دلسوز
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1