تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۱۰۲۹۲۳

آنچه در همایش تجلیل از معلمان گچساران گذشت

۲۶
۰
کبنا ؛همایش تجلیل از فرهنگیان و معلمین نمونه شهرستان گچساران با حضور مقامات کشوری و استانی و شهرستانی آموزش و پرورش در سالن اجتماعات آزادی این شهرستان برگزار شد.
در این همایش که به مناسبت بزرگداشت روز معلم و از سوی آموزش و پرورش شهرستان گچساران برگزار شد از فرهنگیان برجسته با حضور معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.
اورنگ نارکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بخش فرهنگی کبنا نیوز گفت:در این همایش از تعداد ۱۶۴ نفر برگزیده فرهنگی از خانواده شهدا آزادگان معلمان نمونه و فرهنگیان منتخب جشنواره های فرهنگی هنری و ادبی علمی آموزش و پرورش با حضور معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش کشور آقای دکتر سید محمد بطحایی و مدیر کل آموزش وپرورش استان و معاونین وی و دکتر تاجگردون نماینده محترم شهرستانهای باشت و گچساران و دیگر مدعوین تجلیل به عمل می آید.
نارکی افزود: از این تعداد ۲۵ برگزیده شهرستانی و یک برگزیده استانی هستند همچنین ۵ گروه جشنواره درس پژوهی از شهرستان به استان و از مرحله استانی به کشوری ارتقاء پیدا کرد.
اورنگ نارکی نام برگزیده های کشوری را به ترتیب:
۱-درس علوم تجربی متوسطه دوره اول:
۱-کریم خردمند
۲-ناهید کشکولی
۳-مریم اسماعیلی
درس ریاضی متوسطه دوره اول:
۱-اردشیر ظهرابی
۲-داریوش جلالی
۳-الهام شیخ ممو
۴-مینا کاویانی
درس فرهنگ و هنر متوسطه دوره اول:
۱-عبدالعباد تقوی
۲-فرشته هاشم پور
۳-ثریا پشتدار
درس علوم اجتماعی و متوسطه دوره اول:
۱-شکوه زارع پور
۲-فاطمه حسن پور
۳-رقیه مبارکی
درس کار وفناوری:
۱-رویا روانشادی
۲- معصومه عبدی
۳-فرزانه هاشم پور
بخش هنری کبنا نرگس احمدپور
ایوب مقیمی فرهنگی برگزیده سال ۱۳۹۴ در متنی مفصل مشکلات معیشیتی رفاهی و تحصیلی فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستان گچساران را بصورت تیتر وار به سمع و نظر معاون مالی و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش رساند.
مقیمی فهرست مشکلات فرهنگیان را به صورت زیر عنوان نمود:
الف:مطالبات حقوق و مزایای فرهنگیان:
۱-عدم هماهنگی حقوق فرهنگیان با سایر دستگاههای دولتی
۲-عدم تکافوی افزایش ۱۴ در صدی با امور معیشیتی فرهنگیان
۳-وجود برخی پرداختی ها مثل حق مسکن و عناوینی دیگر در احکام سایر دستگاهها بجز آموزش و پرورش
۴-برقراری مجدد اضافه کار مدیران و معاونان مدارس
۵-برقراری بندی تحت عنوان تفاوت تطبیق هییت های علمی در احکام فرهنگیان فارغ التحصیل از دوره های تحصیلات تکمیلی در جهت جذب و ایجاد انگیزه فرهنگیان با هم ترازی هییت های علمی
۶-با توجه به ماده ۵۱ طرح جامع ایثارگران که می بایست ۲۵ درصد فوق العاده شغل طرح به احکام ایثارگران اضافه گردد که در سایر دستگاهها اعمال شده ولی در آموزش و پرورش معطل مانده است.
ب:مطالبات رفاهی فرهنگیان
۱-تخصیص اعتبار جهت تشویق همکاران تلاشگر
۲-ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان در جهت ارایه خدمات بهتر به همکاران فرهنگی
۳-تامین و تخصیص اعتبار برای برگزاری دوره های ضمن خدمت تخصصی مورد نیاز کلیه کارکنان
۴-کمک یک میلیارد تومانی به صندوق قرض الحسنه فرهنگیان در راستای کاهش زمان انتظار پرداخت تسهیلات از هشت ماه به دو ماه
۵-مجهز کردن درمانگاه فرهنگیان به تجهیزات تخصصی کلینیکی
۶-تحویل یک دستگاه آمبولانس ویژه حمل بیمار با پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات
۷-خواستار پیگیری جدی جهت جایگزینی یکی از فرزندان فرهنگیان به جای والدین آنها باشیم.
(چنانچه در بعضی دستگاهها این شیوه کاری مرسوم است)
۸-صدور مجوز دانشگاه فرهنگیان در شهرستان گچساران برای مقاطع مختلف تحصیلی بویژه تحصیلات تکمیلی
۹-نارضایتی کلیه فرهنگیان نسبت به سهم در نظر گرفته شده کارمند برای عضویت در بیمه طلایی.که لازم است سهم دولت حداقل پنجاه در صد در نظر گرفته شود.که در غیر این صورت بخش عمده ای از افزایش ۱۴ درصدی حقوق صرف پرداخت بیمه طلایی کارمند شود.
۱۰-ضمن تشکر از پیگیری های نماینده محترم و عوامل ستادی اداره کل آموزش و پرورش در خصوص پرداخت پاداش مناطق محروم روستاییان خواستار پیگیری پرداخت پاداش فرهنگیان مناطق محروم بخش شهری در سالهای ۷۳-۸۵ هستیم.
۱۱-پرداخت به موقع کمک هزینه ازدواج و فوت به فرهنگیان و فرزندان آنها
۱۲-منازل سازمانی فرهنگیان این شهرستان به معنای واقعی قابل سکونت نیستند لذا خواهان تخصیص اعتبارات لازم جهت تعمیر و تجهیز آنها می باشیم.
۱۳-تخصیص اعتبار لازم جهت تجهیز خانه معلم شهرستان برای رفاه حال فرهنگیان
پ:امکانات و تجهیزات مورد نیاز مدارس
۱-عدم تناسب ساعات درسی با اهداف آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی
(مثلا در دوره متوسطه دوره اول دروسی مثل زبان انگلیسی –علوم تجربی-ادبیات-و در متوسطه دوم دروسی فیزیک و شیمی )
۲-ساماندهی امور مربوط به مدارس غیر انتفاعی و از راه دور در راستای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی با اعمال سیاستهای نظارتی
۳-کیفیت بخشی به ساعات دروسی مثل آمادگی دفاعی و پرورشی و برنامه ریزی و تفکر سبک زندگی
۴-پیگیری در جهت تحقق تعهدات بنیاد شهید در خصوص پرداخت سرانه مدارس شاهد
۵-کمبود تجهیزات کارگاهی مثل کامپیوتر برق فناوری علوم در مقاطع مختلف تحصیلی
۶-پایین بودن سرانه دانش آموزی در مدارس بویژه رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش
۷-تخصیص اعتبار جهت پرداخت بدهی های انباشته شده حامل های انرژی مدارس
۸-رایزنی با سازمان نوسازی مدارس در خصوص تامین منابع جهت تعمیر و تجهیز مدارس
۹-تجهیز آزمایشگاه و کارگاههای مدارس با توجه به تغییر محتوی کتب درسی
۱۰-تخصیص اعتبار ویژه جهت خریداری تجهیزات مورد نیاز مدارس از قبیل دستگاه فتوکپی و اسکنر وسایر وسایل سخت افزاری
۱۱-تامین نیروهای تخصصی مورد نیاز در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از آموزشی اداری پرورشی و خدماتی
۱۲-تخصیص اعتبار خرید وسایل نقلیه جهت مدارس خاص و شبانه روزی و اداره آموزش و پرورش
۱۳-تخصیص اعتبار لازم جهت هوشمند سازی مدارس با توجه به طرح تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور
ت:مطالبات بازنشستگان فرهنگی:
۱-عدم پرداخت همزمان حقوق و عایله مندی بازنشستگان
۲-تعهدات پایین بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ
بطور مثال دارو دندان ویزیت و عینک جزو تعهدات آنان نیست .وسایر خدمات نیز دارای سقف پایین می باشد .
۳-بیش از صد نفر از همکاران بازنشسته همه یا تعدادی از افراد تحت تکفل خود را از بیمه تکمیلی حذف نموده اند ولی مدت یکسال است مبلغ کسر شده به حساب آنها برگشت داده نمی شود.
۴-از جانبازان عزیز بازنشسته بیمه مکمل شرکت آینده سازان حافظ کسر شده در حالیکه حق عضویت آنها از طرف بنیاد شهید پرداخت می شود.
۵-با توجه به تورم یکسان برای فرهنگیان اختلاف حقوق و مزایای شاغلین با بازنشستگان دارای فاصله زیادی است.
ایوب مقیمی نماینده فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستان گچساران
متن سخنرانی رییس آموزش و پرورش گچساران سید ظهیر الدین پورالحسینی
آغاز کلام را با نام و یاد اول معلم خداوند تبارک و تعالی و بعد از آن هم انبیا و فرشتگان الهی که معلم همه انسانها و بشر بودند در طول تاریخ و در راس همه آنها پیامبر محمد (ص) عرض تبریک دارم به مناسبت هایی که داشتیم یکی روز کارگر که امام معظم در وصفشان فرمود « خداوند هم کارگر است » از همه حوزویان فرهنگیان و دانشگاهیان که امروز روز معلم و روز آنهاست تشکر ویژه دارم .امیدوارم که در سایه امام زمان و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوان دستگاه تعلیم و تربیتی که در آن بنا به هدف تعریف شده و ساعاتی که در آن نهادینه شده است به ساعاتی مفید برسانیم .روز پدر و روز مرد را تبریک می گویم .جا دارد از استاد شهید مطهری به بزرگی یاد کنیم زیرا الگو ونمونه ای برای همه ی معلمین بود.عرض خیر مقدم ویژه خدمت دکتر بطحابی معاون پشتیبانی و توسعه وزارت آموزش و پرورش که به دعوت نماینده محترم شهرستانهای گچساران وباشت تشریف آوردند و ما مفتخریم میزبان این میهمان عزیز هستیم.
خیر مقدم به دکتر تاجگردون مدیر کل آموزش و پرورش و هییت همراه و ریسای آموزش و پرورش باشت و استثنایی و آقای مهرابی مدیر کل نوسازی همه آنها که از شورای اداری و شورای تامین تشریف آوردند و در راس همه فرماندار محترم آقای عبدالرحیم رحیمی ریاست محترم شورای آموزش و پرورش که در سختی ها یاور ما بودند . از شورای شهر شهردار محترم که همواره یار ویاور آموزش و پرورش بودند مقام معنوی آموزش و پرورش امام جمعه محترم و از خانواده معظم شهدا جامعه ی ایثارگران و صدا و سیما تشکر می کنم.
از همکارانم که تلاش مجدانه در راه تلاش و تربیت سعی و کوشش دارند.اگر معلمی عشق نبود مطهری تا اوج شهادت به قله سعادت نمی رفت.
شهید رجایی :معلمی نباید به سمتی برود که عشق حلقه ی مفقودی آموزش و پرورش شود معلمی عشق است نه شوق .اگر معلمی را به عنوان شغل انتخاب کردی رهایش کن اما اگر عشق توست بر تو مبارکباد.
سخنان مدیر کل آموزش و پرورش هادی زارعپور
خیر مقدم به معلمان وحضاری و همکاران عزیزم که در عرصه آموزش و پرورش آقای پورالحسینی جامع و کامل از مدعوین تشکر نمودند و من هم از حضور همه تشکر می کنم سپاس از حضور برادر فرهنگی و عزیزم دکتر بطحایی قدم رنجه فرمودند و در این همایش شرف حضور دارند. از نماینده عزیز و فهیم و از نماینده محترم شهرستان گچساران و باشت که افتخار دادند و در این همایش که تجلیل از عزیزان بزرگوار فرهنگی است حضور دارند.
از عزیزانی که از استان حضور دارند و پیشکسوتان فرهنگی و یاد وخاطره شهدای رزمنده را گرامی می دارم به ویژه شهید مطهری و سالروز شهادت این عزیز سفر کرده و یاد و خاطره همه عزیزان ۹۸ شهید فرهنگی گچساران از خانواده معظم شهدا و از مقام والای معلم یاد وستایش و تشکر می کنم.
اگر تنها یک عرصه از عرصه های حیات بشری نیازمند توجه به بشر باشد عرصه آموزش و پرورش است باید تجلیل از معلم منحصر به یک هفته نباشد و یک فرهنگ باشد.
بان کیمون در سال ۲۰۱۲ در یونسکو سندی آماده کرد ومنتشر نمود که در ۸ برنامه توسعه هزاره که یکی از آنها برنامه دانش آموزان ابتدایی است که تا سال ۲۰۱۵ پوشش یابی آن باید صد در صد باشد و شعارش آموزش در جای نخست است.
در آن سند آوردند آموزش و پرورش یک توصیه اخلاقی نیست یک انتخاب هوشمندانه است اگر کشوری بخواهد ترقی را در خود ببیند قطعا باید آموزش و پرورش داشته باشد.به گفته یک فیلسوف برای ازبین بردن یک جامعه هیچ راهی بهتر از ، از بین بردن نظام آموزشی آن کشور نیست. امیدواریم برنامه ریزی های ما در برنامه دولت تدبیر وامید برنامه ریزی منظبت و خاصی باشد.
ما شاهد دغدغه های دکتر تاجگردون و وزیر آموزش و پرورش در بستن بدجه ۹۴ بودیم و احکام خوبی در آن گنجانده شد ایشان نسبت به حوزه انتخابیه از سایر مناطق کمک‌های خوبی به گچساران داشتند جای تشکر از قسمت نفت و تلاش مهندس محمدی و همکارانش در همه ی کمکهایشان در برگزاری همایش و موارد مختلف در آموزش و پرورش را دارم.
مدیرکل آموزش و پرورش تهران در نشستی عنوان نمود ۴۰ میلیارد تومان به عنوان ۵ در صد سهم آموزشی لحاظ شده و استان فارس ۶ میلیبارد تومان و این در استان ما ۶۰ تا ۵۰ میلیون تومان است. که امید است با حضور شما و لمس مشکلات تلاش دیگری شکل بگیرد.
برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید.
--------------------------------
نرگس احمدپور
---------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

مهران
Iran, Islamic Republic of
باسلام چرا گزینشی انتخاب کردید مثال... گچساران است
20
Iran, Islamic Republic of
دکتر خردمند عشقه
طایفه بامیشیخی
Iran, Islamic Republic of
در جواب آقای مهران باید عرض کنم که اولا: آقای دکتر کریم خردمند همسر خانم قنواتیان نیستن و ایشون مجرد هستن.
دوما: این انتخاب استانی و توسط داواران خارج از استان انجام گرفته و هیچ ربطی به گچساران نداشته که ایشون دخالت کنن یا خیر.
سوما: شایستگی و لیاقت استاد عزیزمان جناب خردمند را باید از شاگردان و اولیا آنها جویا شد نه از زبان شما که حتی شناخت جزئی هم از ایشون ندارین.
گچسارانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
مهران جان اطلاعاتت ناقصه . شوهر خانم قنواتی پسر عموی کریم خردمند هستند.
فرهنگی گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام .همسر خانم قنواتی آقای محمد باقر خردمند است .لطفا در قضاوتهایمان عدالت و انصاف را رعایت کنیم.دکتر کریم خردمند مدرس دانشگاه ،مدرس دبیرستانهای شاهد میباشند و حدود شش ماه بر پروژه درس پژوهی همراه با اعضای گروه علوم تجربی مجدانه فعالیت داشتند .آنهم با کمبود امکانات شهرستان گچساران .داوران هم از پنج استان به غیر از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.و محل داوری هم شهر یاسوج بوده است .با تبریک به دبیران و همکاران شایسته و زحمتکشمان .سپاس
محسن زارع پور
Iran, Islamic Republic of
درود بر کریم خردمند وشکوه زارع پور دبیران نمونه کشوری از سعادت آباد
سهراب
Iran, Islamic Republic of
در جواب مهران
احمق تو که نمی دونی کی به کیه چرا اظهار نظر می کنی
کریم خردمند هنوز مجرده
اون کسی که اسم ازش بردی محمد باقر خردمند است که شوهر خانم قنواتیان است نه کریم خردمند
در ضمن کریم خردمند انسان بسیار شریفی می باشد و دکترای فیزیولوژی دارد و عمو زاده محمد باقر خردمند است
هر موقع که خواستی اظهار نظر کنی ببین در مورد چه کسی می خوای حرف بزنی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اقا مهران ببخشید جناب اقای باقر خردمند همسر سرکار خانم قنواتی معاون اموزش و پرورش شهرستان گچساران است در ثانی وقتی اطلاعات جنابعالی کافی نیست بهتر است به دیگران توهین نکنی و حرمت نگه داری .ثالثا از خانم قنواتی با سوادتر و پاکتر در ان مجموعه وجود ندارد که اگر از تراوش ذهنی ایشان و همچنین رسایی و بلاغت و شیوایی سخن خانم قنواتی خبر داشتی چنین حرفی را نمی زدی .پس تا دیر نشده چنانکه شهامت داری و فرد درست و لایقی هستی از طریق همین سایت معذرت خواهی کن.در غیر این صورت از طریق مراجع قانونی در این خصوص پیگیری می شود و باید پاسخگو باشی و ضمنا اقای کریم خردمکند در حور داوران استانی در این جشنواره حائز رتبه ی برتر گردیده است
همدلی
برادر خردمند زن ندارد شوهر خانم قنواتیان با قر خردمند است منگ .
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام ..یک کلم دکتر خردمند تکه بی نظیره انشالله که همیشه موفق باشه در همه زمینه ها واقعا مرده مرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام ..یک کلام دکتر خردمند تکه بی نظیره انشالله که همیشه موفق باشه در همه زمینه ها واقعا مرده مرد
رضا زمانزاده
Iran, Islamic Republic of
با سلام ..دکتر خردمند بی نظیره ایشون یک معلم خوب و فداکارند اقا مهران هم دکتر رو با کسی دیگه ای اشتباه گرفتندو در مورد دکترخردمند عرض کنم که ایشون لایق این مقام بودند و همکاراشون هم زحمت زیادی کشیده اند آقای خردمند واقعا تکه و انشالله که همیشه موفق باشند (( من هم از جانب خودم این موفقیت رو به ایشان و خانواده محترمشون تبریک عرض میکنم))
من الله توفیق
مریم تیموری
Iran, Islamic Republic of
من دانش اموز خانم کشکولی هستم ودر یک کلمه میگم خانم کشکولی بی نظیره
مریم التیامی
Iran, Islamic Republic of
من حدود ۱۵ سال پیس ساگرد دکتر کریم خردمند بودم ایشون واقعا زحمتکش بودن و دلسوز
مریم تیموری از شاهد
Iran, Islamic Republic of
من دانش اموز خ کشکولی هستم واقعا عالین ایشون
مریم تیموری از شاهد
Iran, Islamic Republic of
من دانش اموز خ کشکولی هستم واقعا این خانم فداکار و با جون و دل درس میدن
جعفری دیل
Iran, Islamic Republic of
.....احسنت بر معلمان عزیز دیلی....اقای داریوش جلالی...
سرکار خانم مبارکی و حسن پور ....وخواهران هاشم پور .... همچنین سرکار خانم کشکولی دبیر علوم مدرسه شاهد ...
هانیه مکاری
Iran, Islamic Republic of
کشکولی و خردمند خوبن
....
Iran, Islamic Republic of
من به دکتر خردمند ایمان دارم ، پاک تر از اون ندیدم ...k
ع
Iran, Islamic Republic of
دکتر خردمند عااااالیه
saeideh_ba80
Iran, Islamic Republic of
خانم کشکولی عشقهههههه بهتر از ایشون هیچ جای دنیا نیست.
نیره السادات
Iran, Islamic Republic of
من شاگردش بودم بیست سال پیش ایا کسی ازش خبرداره کجاس خیلی خانم خوبی بود خانم کشکولی
Pari
Romania
بله امسال شاهدن و سال اخر تدریسشونه
نیره السادات
Iran, Islamic Republic of
سلام ایا کسی میدونه که خانم فرزانه کشکولی کجاهستندمنم شاگردشون بودم؟
Romania
خانم کشکولی معلم چیه
Pari k
Romania
خانم کشکولی واقعا محشرا
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1