تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۱۰۱۹۰۴

اسکان عشایر در چشمه‌مشی دنا خلاف است/ تخریب منابع طبیعی بواسطه عشایر

۱۰
۰
کبنا ؛عضو شورای اسلامی شهر سی‌سخت از کوچ زود هنگام عشایر انتقاد کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رضا خلیلی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه کوچ زود هنگام عشایر مشکلات عدیده‌ای را برای منابع طبیعی ایجاد کرده، اظهار کرد: کوچ زود هنگام عشایر در این موقع از سال موجب تخریب منابع طبیعی و از بین بردن گیاهان کوهی شهر سی‌سخت می‌شود.ASHAIR (33)
عضو شورای اسلامی شهر سی‌سخت ادامه داد: کوچ عشایر در این روزها علاوه بر از بین بردن منابع طبیعی در شرایطی که هنوز گیاهان تخم‌ریزی نکرده و در حال رشد هستند، باعث ریشه‌کن کردن گیاهان کوهی می‌شوند.
خلیلی افزود: همچنین درختانی که در حال گرده‌افشانی قرار دارند، در معرض خطر می‌افتند و این مسئله سبب نابودی گیاهان و عرصه منابع طبیعی می‌شوند.
این عضو شورای اسلامی شهر سی‌سخت با بیان اینکه گیاهان و درختان منطقه چشمه‌مشی با مشکلات جدی‌تری روبرو هستند، خواستار چاره‌اندیشی در این خصوص شد و گفت: منابع طبیعی از سرمایه‌های ملی است و حیات بشر به این عرصه‌های خدادادی بستگی دارد.
خلیلی افزود: منطقه‌ چشمه‌مشی محل تأمین آب شرب شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف است، لذا ورود احشام و اسکان عشایر در این منطقه خلاف قانون است.
وی یادآور شد: نباید فقط مسئولان مربوطه بلکه همه مدیران دستگاه‌های اجرائی باید در حفظ منابع طبیعی و سلامت مردم کوشا و نگران باشند و زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی نکنند.
خلیلی با بیان اینکه دشت بازار برای اسکان موقت عشایر در شهرستان دنا در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: اسکان عشایر در منطقه چشمه‌‌مشی به دلیل اینکه محل تأمین آب شهر سی‌سخت است، برخلاف قانون می‌باشد و به هیچ‌وجه نباید عشایر در این مکان اسکان پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه عشایر از رفتن به منطقه دشت بازار محل مشخص شده برای اسکان موقت آنها، خودداری می‌کردند، خاطر نشان کرد: این عشایر  قصد اسکان در منطقه چشمه‌مشی را داشتند و بر اساس قانون و با همکاری دادستان و نیروی انتظامی مانع اسکان موقت آنها شدیم.
عضو شورای اسلامی شهر سی‌سخت با قدردانی از اداره محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان دنا، گفت: عشایر به دلیل کم بارشی و خشکسالی در مناطق گرمسیری زودتر از همیشه کوچ کردند و این مسئله باعث تخریب مراتع و جنگل‌های شهر سی‌سخت دارند.
بنابر این گزارش، عشایر قصد کوچ به منطقه برف کرمو پادنا را دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سى سخت
Iran, Islamic Republic of
درووود بر سایت بى غرض و منظور و خبرهاى صادقانه کبنا نیوز
مهمان
Iran, Islamic Republic of
به هرجا که نگاه می کنی مسابقه نابودی منابع طبیعی است.کجایند مدیران پرمدعا که دم از تلاش برای توسعه استان می زنند. توسعه ارزانی شان باد. فقط بیش از این این طبیعت خدادادی را نابود نکنید.
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
شورای محترم بویژه شما جناب بفرمایید عملکردتان چه بود؟ شماهم مثل شورای قبل دیگه رأی نمی آورید و از همین الآن به فکر خداحافظی باشید.
کپیری
Iran, Islamic Republic of
یکی به فکر استخر و یکی به فکر حرف الکی و یکی به فکر سنگ اندازی و یکی هم با خلقی و دیگر هیچ.
ممممم
Iran, Islamic Republic of
په هر شو خو گلیل ترکل سر چشمه ایخوسن اگر راس ایگین خوتو بقیه اعضای شورا برین جلوشونه بگرین ایسو که کسی گوشتو نیگره شاید ترکل گوشتو دان
اسدزاده
United States
احسن اقای خلیلی کاش همه ماها قدردان طبیعت باشیم واقعا طبیعت استان دارد نفس های اخر را میکشد تشکرویژه دارد اقدام شما
سی سخت2
Iran, Islamic Republic of
آقای محنترم عضو شورا نمیخواد حرفایی که از دیگران شنیدی بیاین تکرار کنید اینم حتما مث روز انتخابات گذشته هست که خانوادتون قران به دست مردم رو جلو در قسم میدادن که رای به شما بدن آخر شب هم که بعضی از دوستانتان سر صندوق برگه های سفید رو برا شما مینوشتن که با دخالت مامورین محترم نیروی انتظامی از حوزه انتخاباتی بیرون انداختنشون
چه جوری رای اوردین و حالا ادعا تون میشه حتی....
بى غرض
Iran, Islamic Republic of
اقاى محترم اونى که قسم داد خلیلى نبود برو تحقیق کنببین کى بود در خدمات کشاورزى اون خانم بنام م ..... قسم میداد شنا حتما یا خبر ندارى یا از بستگان همون عضو محترم هستى و میخواى خرابکارى خودت و فامیلتو سر پوش بزنى اطلاعات ندارى الکى اخرت خودتو خراب نکن
حق
Iran, Islamic Republic of
اونى که قسم میداد م. منصورى بود واسه اقاى .ن پسر خالش قسم میداد عاغاااااا نمیدونى الکى حرف نزن
نام شما
United States
به نظرشما عشایربایدنابودبشه تایکی به دادش برسه
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1