تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۱۰۱۸۹۳

رتبه برتر کشوری کهگیلویه و بویراحمد در سیب ارگانیک

۴
۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تولید محصولات کشاورزی این استان به صورت ارگانیک خبر داد.
جعفر گوهرگانی در مراسم اختتامیه هفته سلامت و تجلیل از حامیان و دوستداران سلامت در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بر اساس شواهد ۲۰۰ بیماری موجود در جهان از اسهال تا انواع سرطان‌ها همه ناشی از مواد غذایی آلوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این استان بسیاری از روستائیان، عشایر و حاشیه‌‌نشین‌های اطراف شهر با مشکلات تغذیه‌ای مواجه هستند که وظیفه داریم امنیت غذایی و دسترسی مناسب به مواد غذایی را برای این افراد فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین امنیت مواد غذایی وظایفی تعریف کرده، افزود: با توجه به تنوع محصولات کشاورزی و وجود مشکلات در این بخش، تولید محصولات باکیفیت و تأمین امنیت غذایی پایدار نیازمند همکاری همه اقشار جامعه و دستگاه‌های مختلف است.
این مسئول تصریح کرد: لازم است افراد متخصص از دانشگاه علوم پزشکی استان بر روند محصولات کشاورزی از زمان تولید، برداشت و عرضه به مردم نظارت داشته باشند.
گوهرگانی بیان کرد: استفاده از سموم و کود شیمیایی در محصولات کشاورزی تولید استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است اما باید تولید محصولات کشاورزی در تمام زمینه‌ها تحت نظارت دستگاهی خاص استانداردسازی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تولید محصولات ارگانیک مورد تأکید استاندار استان است که در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر سیب کهگیلویه و بویراحمد به صورت ارگانیک تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد رتبه برتر کشور به لحاظ تولید سیب ارگانیک را به خود اختصاص داد، گفت: در تلاش هستیم سایر محصولات مانند انار، پرتقال و ... به همین صورت تولید و به دست مردم برسد.
این مسئول یادآور شد: سالانه بالغ بر ۱۴ هزار تن گوشت قرمز و به همین مقدار گوشت مرغ و ماهی در استان تولید می‌شود که نیاز است این مواد غذایی بیش از گذشته کنترل و عرضه شوند.
گوهرگانی با بیان اینکه رشد پایدار کشاورزی به وضعیت حیات آینده جامعه کمک می‌کند، گفت: در حال حاضر محصولات آبزی‌پروری، دام و طیور، محصولات اساسی (گندم، برنج و دانه‌های روغنی) با کیفیت خوبی در استان تولید می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
کجا گیر میاد سیب ارگانیک بریم بخریم ؟همیشه اطلاعات دادن این مدیران ناقصه
دیل
Iran, Islamic Republic of
تمام میوه های منطقه دیل -مارین - اسپر - آرو - ارگانیک هستند ولی جهاد کشاورزی برنامه حمایتی از آنها ندارد در این مناطق به هیچ عنوان از سم استفاده نمی شود اگر باشد خیلی کم در حد گوگرد برای انگور
همكار
Iran, Islamic Republic of
آقای گوهرگانی تائی اینکه میوه ارگانیک است یا خیر با اداره استاندار است که نوع سم مصرفی و میزان ان را شمخص کند و این در حالی است که آمار سرطان در استان ما بالا رفته و حتی خود افراد باغدار اداعا دارند مه زیاده از حد سم استفاده می کنند بطوری که نگهداری سیب ها برای کدت طولانی مثل قبل نیست.
منصف
Iran, Islamic Republic of
سیب که الان فصلش نیست همشهری عزیز فصل برداشت مراجعه بفرما جهاد کشاورزی تا راهنمایی بشوید برا خرید
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1