تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۱۰۱۸۱۷

جوابیه‌ی آب منطقه‌ای استان به خبر «سد تنگ سرخ یک فاجعه»

۱۲
۰
کبنا ؛مطلبی با عنوان «سد تنگ سرخ یک فاجعه» در پایگاه خبری کبنا نیوز منتشر گردید که شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در جوابیه‌ای به این مطلب واکنش نشان داد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، متن کامل این پیام بدین شرح است؛

مدیر مسئول محترم سایت کبنا نیوز
با سلام
احتراماً؛ عطف به خبر مندرج در مورخه پنجشنبه ۲۷/۱/ ۱۳۹۴ با کدخبری:۹۹۹۲۸ با تیتر  خطاب به رئیس جمهور ایران
«سد تنگ سرخ یک فاجعه/ آیا هدف نابودی یاسوج است[کلیک کنید]» در سایت کبنا نیوز، خواهشمند است جوابیه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی و انعکاس حقیقت، در سایت یادشده درج شود.
جوابیه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی و همچنین ماده ۱ قانون توزیع عادلانه آب، آب جزء انفال بوده و مالکیت آن عمومی است و مدیریت منابع آب کشور در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است و وزارت نیرو به نمایندگی از حکومت، وظیفه مدیریت آن را با لحاظ نمودن حق آب بران سنتی، منابع و مصارف و با رعایت ضوابط و مقررات بر عهده دارد.
۱- مطالب عنوان شده توسط آقای خدابخش پناهی کردلاغری، مربوط به سد تفریحی و توریستی تنگ سرخ شیراز می باشد، بطوریکه حجم سد مذکور ۱۷ میلیون متر مکعب بوده و کارفرمای طرح شرکت آب منطقه ای فارس با مشارکت شهرداری شیراز بوده و تصادفاً پیمانکار طرح، شرکت پیماب می باشد.
۲- مطالب قید شده توسط آقای خدابخش پناهی کردلاغری، کاملاً غیر فنی و دسته بندی نشده است. بطوری که برخی مطالب مربوط به سد مخزنی تنگ سرخ یاسوج و برخی دیگر مربوط به سد تفریحی و توریستی تنگ سرخ شیراز می باشد و مطالب مذکور، قابل نتیجه و فهم برای خوانندگان فنی و غیر فنی نیست.
۳- سد مخزنی تنگ سرخ یاسوج یکی از طرح‌های آبی مهم کشور و همینطور استان می باشد که توسط شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد بر روی رودخانه بشار در منطقه تنگ سرخ در جاده قدیم یاسوج به شیراز در محل جغرافیایی استان در حال احداث می باشد که از نوع خاکی با هسته رسی و به ارتفاع ۶۵ متر از پی با حجم نرمال ۱۲۵ میلیون متر مکعب و حجم تنظیم سالیانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب می باشد.
۴- اهداف سد مخزنی تنگ سرخ یاسوج که بسیار مهم و حیاتی است به شرح ذیل می باشد که تخصیص آب آن به میزان ۱۹۰ میلیون متر مکعب از وزارت نیرو اخذ گردیده است.
الف- تامین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای حاشیه به میزان ۵/ ۲۵ میلیون متر مکعب برای افق دراز مدت
ب- تامین آب صنعت یاسوج به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب
ج- تامین آب کشاورزی دشتهای سروک - شاه قاسم - سرآبتاوه - چنارستان - موردراز - شاه مختار - کالوس ، فیروزآباد به میزان ۴/۴۲ میلیون متر مکعب
د- نیاز زیست محیطی پایین دست سد به میزان ۳۳ میلیون متر مکعب در سال
ن- تامین آب شرب بخشی از شهر شیراز به میزان ۷۲ میلیون متر مکعب
و- کنترل سیلاب و مسائل تفریحی و توریستی و گردشگری منطقه
در نهایت، با عنایت به موارد فوق، انتظار می رود کارشناسان محترم از جمله آقای خدابخش پناهی کردلاغری، در انتشار مطالب تخصصی، ابتدا اطلاعات خود را با رجوع به ادارات و دستگاههای تخصصی کامل نمایند، تا با انتشار مطالب غیر واقعی، موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم نسازند و همچنین حیثیت کاری و کارشناسی خود را نزد افکار عمومی تخریب نکنند.
روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

حرفای گنده
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کنید بساتتونو ...اداره آب منطقه ای چطوری روشون میشه جوابیه بدن... همه آبهای استان را جلوی چشم شماها بردن بدون اینکه کوچکترین اعتراضی داشته باشید..وقتی نوبت کشاورزای ما میرسه دیگه توجیه فنی و اقتصادی نداره که از آبهای استان استفاده شده... آب رودخانه بشار را باسد تنگ سرخ هدیه دادین به شیراز، آب رودخانه مارون را با سد خرسان ۳ هدیه دادین به شهرکرد، آب سد کوثر و ..را هدیه دادین به خوزستان و بوشهر و آب رودخانه مارون در کهگیلویه را دادین به خوزستان...اون وقت این آقای ... میگرده و کشاورزا را براشون مشکل درست میکنه، شما ها چطور روتون میشه از تخصیص آب و این حرفای گنده بگین.برین خودتونو توی یکی از همین سدها چال کیند...باید درب اب منطقه ای و امور آب شهرستان ها تخته شده......
حرفای گنده نزنیدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
باز هم شیرار بیشترشو برده
سجاد
Iran, Islamic Republic of
سازمان آب چرا نیروهای شاغل در پروژه سد غیر بومی هستن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
در اصل تامین آب شهر شیراز هست، حالا در کنارش چندتا بند در حد تئوری نه عملی برای استان بهش اضافه میکنند و سالها کلنگ مربوط به احداث در زمین گیر خواهد کرد و خدا میداند آخروعاقبتش چه شود...؟؟؟؟؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به استناد جوابیه خودتان از حجم ۱۲۵میلیون متر مکعب تقریبا۴۲میلیون متر مکعب به یاسوج و ۷۲میلیون متر مکعب به شیراز تعلق دارد حجم سد تا ۲۰۰میلیون متر مکعب قابل تنظیم می باشد یعنی حجم اضافی چطور توزیع میگردد. برابر ارقام ارائه شده سدی که در شهر ما از اعتبارات ملی این استان ساخته میشود منافع بیشتر ان به همسایه تعلق دارد در ثانی ایا به جزاب سایر منافع به همه کشور تعلق ندارد.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تامل وتاسف دارد مدیریت منطقه ای آب استان که آب یاسوجوباید فارس ببره وآب گچسارانو دهدشتو بوشهر.!!!!!!!!
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز سلام.اوج این تبعیض جایی هست که ۸۰ درصد این آب سد قراره برا شیراز باشه.بعد هی مسولین آب منطقه ای میگن مهار آب های استان آخه اگه راست میگین چرا باید برا استان فارس استفاده بشه.زمین های بسیار مرغوب و کشاورزی استان ما میره زیر آب استفادش برا بقیه استانهاست الحق و النصاف که استان بی صحابی داریم
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
جدول جهاد سروک قرار بودهمه سرودرامشروب سازد ولی درعمل دشت سروک راهم نتوانست بخوبی سیراب کند.روستاهایی که نام برده اید اغلب امروزه درمح وده شهر قرار دارند واستعدادوموقعیت زراعی خود را ازرست میدهند وروستاهای مختاروفیروزآباداولااراضیزراعی قابل توجهی ندارند ثانیا تاپایان پروژه درحومه شهر قرارمیگیرند گرچه م
هم اکنون هم محلی شده اند برای طرحهای صنعتی.مضافابراینکه روستاهای پایین دست رودخانه بشار که صدها سال است دراراضی حاشیه ان شالیکارند درخطر کم آبی قرار می گیرند.درگزارش خوشبینانه سازمان اآب اعلام شده از۱۲۵٫٫٫٫٫٫حجم۷۲٫٫٫٫ان یعنی بیش از۵۰درصدان به شیراز اختصاص داده شده آینده قصاوت خواهد کرد که دربهترین حللت فقط اب اشامیدن شهر تامین شود.ولاغیر
حالا
Iran, Islamic Republic of
متاسنننن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جوابیه نداده بودید سنگینتر بودید
arp
Netherlands
جمع کنید بساطتونو با این .بی .ها جوابیه میدن ..ها
arp
Japan
بی غرضه ها
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1