تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۱۰۱۷۹۰

تراز گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مثبت است

۷
۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات قطره‌چکانی کمکی به گردشگری این استان نمی‌کند.
baghri
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری امشب در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران سال ۹۴ با اشاره به شعار سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، گفت: هرچه همدلی بیشتر باشد و دولت و ملت همراه هم باشند با اعتمادسازی می‌توان از بحران‌ها عبور کرد که این اعتماد سازی را رسانه‌ها می‌توانند ایجاد کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه رسانه‌ها با بیان حقایق و ضروریات می‌توان اعتمادسازی ایجاد کرد، بیان داشت: عنصر اعتمادسازی بین دولت و ملت رسانه‌ها هستند که انتظار می‌رود رسانه‌ها به این مهم توجه داشته باشند.
باقری با بیان اینکه رسانه‌ها نه تنها خوراک برای مردم ایجاد می‌کنند بلکه بر افکار مردم تاثیر می‌گذارند، اظهار کرد: رسانه‌ها با بیان حقایق و نقد منصفانه نمی‌توانند در آنچه پیرامون خود می‌گذرد بی‌تأثیر باشند.
وی اخلاق رسانه‌ای در عرصه رسانه را مهم خواند و گفت: اگر رسانه‌ها بدون هیچ گونه حب و بغضی وارد شوند هم اعتماد بین مردم و دولت ایجاد می‌شود و هم می‌توان حقایق را بیان کرد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همواره در تمام جلسات گردشگری یکی از سه محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح می‌شود، گفت: رئیس جمهور در جلسه‌ای که در جمع مجمع نمایندگان استان و استاندار داشتند گردشگری را محور توسعه مطرح کردند و نقش گردشگری در توسعه استان را ابلاغ کردند.
باقری ادامه داد: در سفر دو روزه معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد بحث گردشگری بود که به سرمایه‌گذاری در استان تاکید شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با طرح این سئوال که برای اینکه گردشگری جایگاه خود را پیدا کند و رونق یابد چه کار باید کرد، گفت: اولین اقدامی که باید در حوزه گردشگر ایجاد کرد ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است.
وی با بیان اینکه ۱۴ منطقه نمونه گردشگری و ۱۱ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد داریم ولی زیرساخت‌ در هیچ کدام از این مناطق ایجاد نکردیم، گفت: استانی که ۳۰۰ جاذبه گردشگری دارد می‌توان زیرساخت‌های آن را فراهم کرد و تاکنون توانستیم تنها زیرساخت ۲۰ نقطه را فراهم کنیم.
باقری در ادامه به جمع اعتبارات عمرانی استانی کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه اشاره کرد و گفت: جمع اعتبارات عمرانی استان دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.
این مسئول با بیان اینکه در سنوات گذشته میزان اعتبارات به نسبت ناچیز تر بودند، گفت: با اعتبارات قطره چکانی تحولی در گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد نمی‌شود که باید به سمت اعتبارات ملی رفت و همواره استاندار استان بر این امر تاکید داشته و دارند.
باقری اذعان کرد: برای توسعه گردشگری باید بخش خصوصی را کمک کنیم از سال ۹۱ تاکنون بخش خصوصی یک تومان تسهیلات نکرده و پروژه‌های بسیاری در این حوزه نیز راکد ماندند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ایام نوروز امسال یک میلیون و ۵۰۰ نفر گردشگر وارد استان شدند، گفت: متاسفانه از این تعداد گردشگر درآمد رضایت‌بخشی برای استان ایجاد نشد و اکثر این افراد مواد غذایی مورد نیاز خود را به همراه داشتند.
باقری تصریح کرد: برای اولین بار در سال گذشته تراز گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مثبت شد و این ظرفیت وجود دارد که با اعتمادسازی و آگاهی‌بخشی از سوی رسانه‌ها گردشگران زیادی به استان ورود پیدا کنند.
این مسئول با تأکید بر اینکه پیگیر مشخص شدن محورهای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد هستیم، گفت: امیدواریم بتوان با همکاری و همراهی هرچه بیشتر مسئولان ارشد استانی و کشوری شاهد توسعه گردشگری در استان باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه صنایع‌دستی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: آموزش رشته‌های منسوخ شده را در دستور کار قرار دادیم.
باقری بیان کرد: همواره شاهد هستیم که گلیم، گبه و جاجیم کهگیلویه و بویراحمد با برند دیگر استان‌ها به فروش می‌رسد؛ در این زمینه دستبافت‌های استان را با برند مشخصی به همگان معرفی می‌کنیم.
این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه در بحث آئین‌ها، سنت‌ها، موسیقی، آداب و رسوم، غذاها و لباس‌های محلی و جشنواره‌ها برنامه داریم، گفت: امیدواریم بتوان در سال آینده بخشی از این موارد ذکر شده که مختص کهگیلویه و بویراحمد است را به ثبت رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ن
United States
تبلیغات مفت
واقعبین
Iran, Islamic Republic of
گردشگری و میراث را نابود کردی ، خودت و معاونین احمدی نژادی ات
فاتحه فاتحه مع الصلوات
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مهندس باقری مدیر موفق، پیش به سوی جهانی کردن استان
مردم
Iran, Islamic Republic of
شما تنها کارتون ایجاد فروشگاه آش دوغ وآش کارده است وهیچ گونه خدمات دیگری هم ندارید معیار شما از این سخنان چیه به فکر منطقه گردش گری زیلایی وآبشار شهنیز باشید راستی اصلا میدانید زیلایی کجاست ................
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی مهندس باقری
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
محمود باقری امشب در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران سال ۹۴ با اشاره به شعار سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، این یعنی چی؟؟؟؟؟؟ آقاd ........تو که بلد نیستی حتی یه خبر رو تنظیم کنی چطور اسم خودتو گذاشتی خبرنگار ؟؟؟؟سر تا پای این خبر پر از اشکالات املایی و انشایی هست . پیشنهاد میدم یه دوره کامل خبر نویسی حتمآ برو.
علی
Iran, Islamic Republic of
نام پایتخت طبیعت را از یاسوج از بین بردی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1