تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۱۰۱۶۴۳

چرا استاندار و نمایندگان چشم خود را بر محیط‌ زیست بسته‌اند؟!!

۲۴
۰
کبنا ؛علی‌فتح روزبهان
این رزوها که آتش عزل و نصب‌ها به دوران آرامش خود رسیده، با نزدیکی به انتخابات نگاه به عزل و البته ابقاء برخی بازماندگان دولت قبل هم رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.
دستگاهی مختلفی در استان شاخص کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تغییرات مدیریتی در این یک سال و اندی دچار تحول شدند به گونه‌ای که دامنه این تغییرات به کارشناسان وحتی آبدارچی‌ها هم رسید.
از کم و کیف و ریشه این تحولات مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد که بگذریم، چشم‌پوشی از ضعف مفرط برخی مدیران و دستگاه‌های اجرایی همه را از وجود برخی بی توجهی ها و رانت های پلید در استان آگاه می کند.
از جمله این دستگاه‌ها که وجود آن برای بقای سلامت محیط زیست انسانی و حیات وحش استان بسیار مهم و حیاتی است اداره کل محیط زیست استان است.
اگر کمی به عقب برگردیم به زمانی میرسیم که انتصاب مدیرکل محیط زیست سهم سید قدرت حسینی نماینده اصولگرای مردم گچساران و باشت شد و در مقطع کنونی و با پیروزی غلامرضا تاجگردون در انتخابات، ابقا در اداره کل محیط زیست نیز رنگ انتخاباتی به خود گرفت.
با اتمام دولت دهم دوستداران محیط زیست و کارکنان سخت کوش این دستگاه چشم انتظار تحولات اساسی در مدیریت و نوع نگاه به این دستگاه حساس ولی منعطف شدند.
اکنون اما در حالی که بیش از یک سال از عمر دولت یازدهم گذشته و به رغم همه توقعات بیجا و به جایی که در تغییر مدیریت ها احساس می شود ابقا و حمایت برخی سیاسیون و نمایندگان از ابقای مدیریت محیط زیست استان جای سوال دارد که البته این موضوع در چند بعد قابل بررسی است.
اول اینکه در حال حاضر تصمیم گیر اول و آخر استان نه استاندار و نه نمایندگان شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه که غلامرضا تاجگردون است و با توجه به انتصاب مدیرکل مذبور به ایلی خاص از شهرستان گچساران تاجگردون به هیچ وجه دوست ندارد با عزل وی این قوم را نسبت به خود حساس کند.
دوم اینکه استاندار و نمایندگان دیگر شهرستان ها عملا نشان داده اند که علاوه بر اینکه توان مقابله با تاجگردون را در عزل و نصب ها ندارند در این رابطه نیز از موضع ضعف وارد شده اند و به رغم همه تلاش ها و پیگیری هایی که استاندار و دو نماینده دیگر برای تغییر در مدیریت محیط زیست داشته اند عملا تلاش های آنها بی ثمر ماند.
دلیل سوم را باید در نوع نگاه نمایندگان و مسئولان ارشد استانی جستجو کرد و آن اینکه احتمال دارد که نمایندگان و استاندار آنچنان که باید از عمق فجایعی که در محیط زیست استان و تخریب ها و بی برنامگی‌هایی در این دستگاه وجود دارد، آگاهی ندارد و یا اینکه خبر دارند و خود را به خواب خرگوشی زده اند.
به هر روی علت هرچه که باشد و هر دلیلی برای چشم پوشی از مشکلات زیست محیطی استان وجود داشته باشد، تنها و تنها این استاندار و نمایندگان استان هستند که باید جوابگو در این زمینه جوابگو باشند و این دوران تاریک در محیط زیست استان و همه تعرضات و تخریب های که در محیط زیست استان رخ ‌می‌دهد تنها به پای آنها نوشته می‌شود.
البته نباید فراموش کرد که قرار نیست با رفتن یا آمدن فردی خاص شاهد شق القمر در محیط زیست استان باشیم ولی با توجه به مشکلات حادی که در این زمینه وجود دارد و با وجود نارضایتی های مشهودی که در بدنه کارکنان و معاونان محیط زیست استان و نیز تشکل‌های زیست محیطی وجود دارد باید به دنبال چاره ای برای ایجاد تحول در ساختار دستگاه منعطف و ضعیف محیط زیست استان باشیم.
در یاداشت‌های بعد به صورت موردی در زمینه تخریب ها و مشکلات زیست محیطی استان مطالبی را انتشار خواهیم داد، باشد که چشم و گوش مسئولان و نمایندگان استان باز شود تا شاید کمی هم محیط زیست را ببینند....
نام شما

آدرس ايميل شما

محیط بان دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقای پورشیرزاد مدیر کل محیط زیست فردی شایسته و قانونمند است.من تعجب میکنم آقایان که بطور سریالی دست به تخریب پورشیرزاد زده اند.دلشان برای طبیعت میسوزد یا دنبال پست و مقام هستند.صد البته برای افکار عمومی مشخص شده.این مقاله ها و مطالب سازماندهی شده از طرف گروه خاصی است.برای گرفتن پست مدیر کلی محیط زیست نه دلسوزی برای طبیعت برای آیندگان
تارا
Iran, Islamic Republic of
افرین بر این مطالب خدا وکیلی محیط زیست استان نابود شد هر کس بتونه محیط زیست از این مدیریت ضعیف نجات بده خدا وکیلی ثواب بزرگی کرده
علی
Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا شانس پورشیرزاد بلند محیط زیست الان پنج سال که نابود شده
ترکاشوند
Iran, Islamic Republic of
ازدرگیری های روزانه کار ......گزارش تهیه فرمایید
کارمند محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
افرین بر روزبهان که عین واقعیت را نوشته بالاخره یکی پیدا شد که عمق فاجعه تخریب محیط زیست را به گوش مردم (نه مسئولین )برساند چون بارها این موضوع به گوش مسئولین منعکس گردیده و لی دریغ از گوش شنوا
کوهنورد
Iran, Islamic Republic of
با سللم...اقای روزبهان کی دلش برا محیط زیست میسوزه..اقای مدیرکل یکی از اقوام تاجگردون گذاشه معاون اداره ..به همین دلیل نگهش داشتن .من شنیدم کارمنداش به هر دری میزنن و اعلام نارضایتی میکنن فایده نداره ..خدا به داده محیط ریست برسه..من خودم کوهنوردی زیاد میکنم وبیشتر موقع شاهد جنایت شکارچیان در این طبیعت بکر هستم ولی فریاد رسی نیس..خدا عاقبتمون بخیر کنه
همیار
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون محیط زیست استان نابود شده چرا از چنینن مدیر ضعیفی حمایت می کنید.
حامد
Iran, Islamic Republic of
مطالب را کاملا تایید میکنم اما هرکس در بر داشتن مدیر کل محیط زیست کوتاهی کند در قیامت باید جوابگوی این حیات وحش بی زبون را پس بده
محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
اگه کار به جایی کشید که چاره ای نبود همه چیز را محیط بانان خواهند گفت این مطلب واقعیت دارد و مورد تایید محیط بانان استان
دوستدار محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
مطالب بسیار خوبی بود ولی کو گوش شنوا.
بسیاری از پرسنل خدوم و دوستدار محیط زیست ،که در این راه خسارتهای فراوانی متحولی شده اند کنار گذاشته شده اند،ولی متاسفانه درراس هرم این اداره همچنان شاهد ابقاء این مدیر ناتوان وضعیف هستیم ،مدیری که همسو باجریان باد حرکت نموده وفقط به فکر حفظ میز خود می باشند
مدیری که با تفرقه افکنی بین پرسنل جو بسیار مسمومی را در سطح اداره ایجادنموده ،
دوستان دراین اداره به تنها چیزی که فکر نمی شود محیط زیسته
شکارچی
Iran, Islamic Republic of
بابا پورشیرزاد بزارید بمونه تا ما کارمون انجام بدیم وگر نه در امدی نداریم
محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
اگه کار به جایی کشید که چاره ای نبود همه چیز را محیط بانان خواهند گفت
دوستدار محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
مسئولین استان دیگه کارد به استخوان رسیده محیط زیست نابود شده چرا دست رو دست میذارید و کاری انجام نمیدین .
دنا
Iran, Islamic Republic of
مسئولین همه ی مسایل را می دانند ولی نمی دانم چرا هیچگونه عکس العملی نشان نمی دهند.این را بدانید که نحمل هم حدی دارد و از حد که رد شد دیگر کسی توان جلوگیری از آن را ندارد.
علي
Iran, Islamic Republic of
مسئولین همه ی مسایل را می دانند ولی نمی دانم چرا هیچگونه عکس العملی نشان نمی دهند.این را بدانید که نحمل هم حدی دارد و از حد که رد شد دیگر کسی توان جلوگیری از آن را ندارد.
طبیعت دوست
Iran, Islamic Republic of
ای بابا کجای کارید پورشیزاد داره شایسته سالاری مدیریت میکنه مثال ٰمسول حراستش با درگیری مسلحانه در جلوی اداره باغث ایجاد رعب و وحشت کارکنان محیط زیست میشه یا مسول بازرسیش تخریب میکند یا معاون اداری مالیش قلمبه قلمبه خودش و اطرافیانش پاداش کارکنان ومحیطبانان را می خورند انگار ارث اوناست .اینه دم از عدالت زدن پور شیرزاد.
طبیعت دوست
Iran, Islamic Republic of
ای بابا پور شیرزاد داره شایسته سالاری مدیریت میکنه مثال حراست اداره اش با در گیری مسلحانه باعث ایجاد رعب و وحشت در میان کارکنان میشه یا رییس بازرسیش خودش تخریب انجام میده یا معاون اداری مالیش قلمبه قلمبه پاداش وحق کارکنان ومحیطبانان را بین خودش واطرافیانش تقسیم میکنه انگار ارث خودشه.بعدش پور شیرزاد دم از عدالت میزنه
طبیعت دوست
Iran, Islamic Republic of
فقط همین را بگم حیف دنا که مدیری لایق جهت حفاظت از محیط زیست نداره
طبیعت دوست
Iran, Islamic Republic of
پورشیزاد بدرد محیط زیست نمیخورد
محیط بان
Iran, Islamic Republic of
به حول قوه الهی وکوری چشم دشمنان محیط زیست کماکان با اقتدار به وظیفه خطیرخود ادامه میدهد وهمچنان در راستای حفاظت از انفال محکم وثابت قدم ایستاده واین اراجیفی که درمورد نابودی محیط زیست گفته میشود همش دروغ محضه وبیانات مغرضانه چندتا مهره سوخته درخود محیط زیست می باشد .تخلف درهمه زمینه توسط افراد سودجو همیشه بوده ومحیط زیست هم از دست سودجویان ومتخلفین شکاروصیدباتوجه به کمبودهایی چون محیط بان مصون نمانده ودرآینده باهرمدیریتی هم مصون نخواهد ماند امامغرضین ودلواپسان محیط زیست چرا به تخلفات وخرابیهای مدیریت قبلی محیط زیست که خودش شکارمیکرد ویا اطرافیانش راواداربه شکارکشی وهدیه دادن گوشت شکار به دوستانش میکردوابائئ نداشت چیزی نمی گویندپس اگرخواهان بدست آوردن اطلاعات درست هستید به محیط زیست استان رجوع کنید تا اسناد ومدارک موردنیاز درخصوص راستی آزمایی ونحوه انجام وظایف محوله را به شما ارائه نمایند چرا دم از سیاسی کاری می زنید ونمایندگان محترم را در شیوه مدیریت دخالت میدهید مدیر بسیار توانمند است .ودرمقایسه با مدیریت قبلی فردی سالم وبی حاشیه وفارغ از اخطلاس وباند بازی است.......
Iran, Islamic Republic of
باسلام . اقای سعید مهریان . ..تا کی ؟ تورا بخدا که اسم سید بدنبال خودت,, . قرار نیست با ,گفتن و ,,و ,نوشتن تو آقای ...... مدیرکل محیط زیست شود برو از سادات مهریان که همه فامیل خودت هستند بپرس که در چرا محیط زیست شماره به دادگاه کشانده و محکوم نموده ؟ مگر نه بخاطر همین اراضی جوزار مستی شکایت شده و محکوم هم شدند . شما هرروز با پرسه زدن در اداره کل حفاظت محیط زیست از افرادی ,که خود روزی در محیط زیست قدرت دزدی داشتند و امروز دستشان از ,,و از ,,,سر خط میگیری بدون اینکه انصاف و واقع نگر ی داشته باشی . برو از فامیل خودت نظیر فضل اله و حمداله عبدی پور ، ابوالحسن حسن پور مندنی التیامی مرحوم علی اکبر نوروزی ، سید محمد نوروزی واقعیت را بپرس نه از ,,,محیط زیست و نه از ,محیط زیست . شما اگر دوستدار طبیعت بودی فامیل خودتو از تخریب م تصرف محیط زیست برحذر دار .
سجاد
Iran, Islamic Republic of
استاندار نمایندگان منفعت بعضیها در خطره کاری براشون کنین
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار ونمایندگان محترم ؛محیط زیست به ویرانه تبدیل شده و هر روز درگیری در ان صورت می گیرد لطفا به یاری محیط زیست بشتابید.کارکنان نگران وضع موجود هستند میتونین نظرسنجی کنید.
در جواب محیط بان
Iran, Islamic Republic of
اری به حول قوه الهی محیط زیست با وجود پورشیرزاد دارد رمقهای اخر را می کشد متاسفم برات اقای راننده پورشیرزاد خودت وخانواده ات خودتان را به اب اتش می زنی برای چی اخه با سقوط پورشیزاد زندگیتان از هم می پاشه تو شدی راننده خانم مدیر وسرویس مدرسه فرزند مدیر انهم با ماشین دولتی اخه تاکی میخواهین ادامه بدین بعد از این دوره شرمساری میخواهی چکار کنی عابروی تمام بویر احمدی را بردین
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1