تاریخ انتشار
جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۱۰۱۴۸۷

اظهارات این هفته ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد

۰
کبنا ؛امام جمعه یاسوج:
تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مورد حمایت رهبری، دولت و مجلس است
امام جمعه یاسوج گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران مورد حمایت رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی هستند و با قاطعیت و دلگرمی تمام در برابر زیادخواهی غربی‌ها ایستادگی می‌کنند.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس اظهار کرد: ارتش آمریکا با وجود تمام امکانات و تجهیزات در این حمله نظامی شکست خورد که از امدادهای غیبی و الهی بود.
خطیب نماز جمعه شهر یاسوج گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران مورد حمایت رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی هستند و به همین دلیل توانستند با قاطعیت و دلگرمی تمام در برابر زیادخواهی غربی‌ها ایستادگی کنند.
وی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در دفاع از حقوق مشروع و مسلم ایران دفاع کردند و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن کوتاه نیامدند.
امام جمعه یاسوج در بخشی دیگر از سخنان خود به حملات و جنایات آل‌سعود در کشور یمن اشاره کرد و گفت: اقدامات آل‌سعود در کشور اسلامی یمن بدتر از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بوده است.
حسینی با تاکید بر اینکه آل‌سعود با حمایت و دستور آل‌سعود حمله نظامی به یمن را انجام داده است، گفت: با چنین اقداماتی از سوی آل‌سعود می‌توان گفت که آن‌ها بدتر از یهودیان هستند.
وی اذعان کرد: در این حمله نظامی علاوه بر کشتار مردم بی‌دفاع یمن تعداد بسیار زیادی از زیرساخت‌ها و تاسیسات این کشور تخریب شد.
خطیب نماز جمعه یاسوج گفت: ملت یمن با تمام وجود در مقابل جنایات آل‌سعود ایستادگی کردند و به لطف الهی پیروز خواهند شد.
حسینی به ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت‌ماه روز جهانی زمین پاک اشاره کرد و گفت: زمین مادر انسان‌ها و سایر موجودات زنده است که حفاظت و صیانت از آن ضروری است.
امام جمعه یاسوج اذعان کرد: باید زمین را از آلودگی‌ها و تخریب‌ها حفظ کرد و همواره آن را پاک نگه داریم.
امام جمعه باشت:
آل‌سعود به خط پایان رسیده است
امام جمعه باشت با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت: آل‌سعود به خط پایان رسیده و به لطف الهی محور مقاومت روز به روز در خاورمیانه قدرتمندتر می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان باشت، خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و با نقل حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: فرصت‌ها در گذرند و باید آن‌ها را غنیمت شمارد و ماه رجب یکی از این فرصت‌های ارزشمند بوده که زمانی برای طلب مغفرت از درگاه الهی و مقدمه‌ای برای ورود به ماه رمضان است.
امام‌ جمعه باشت در ادامه سخنان خود به تشریح مسئله‌ای که گاهاً در فضای مجازی انتشار شده و برخی را دچار شبهه کرده مبنی بر اینکه «آیا خداوند محتاج عبادت ما است؟» گفت: خداوند متعال غنی و بی‌نیاز است لذا اگر تکلیفی را بر انسان گمارده است بی‌شک نفع خود انسان در آن بوده و انسان در مسیر اطاعت و کسب رضایت الهی می‌تواند زمینه سعادت خود را فراهم کند و از توشه‌ای که در این راه جمع‌آوری کرده بهره‌مند شود.
وی با بیان حکایتی تصریح کرد: کسی که در دنیا مطیع فرمان الهی بوده و برای رضایت خداوند گام بردارد در حقیقت قدم در مسیر سعادت گذاشته است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این‌ هفته باشت در اشاره به مناسبت‌ها به دوم اردیبهشت روز جهانی هوای پاک پرداخت و با تبریک این روز به زحمت‌کشان عرصه محیط زیست بیان کرد: توجه به هوای پاک به عنوان مایه زندگی سالم یک تکلیف شرعی و انسانی است و در راستای قدردانی از این نعمت باید در حفظ آن کوشا باشیم.
امام‌جمعه باشت در ادامه تأکید کرد: حفاظت از محیط زیست باید به عنوان یک فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.
خطیب جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به هفته سلامت از یک تا هفت اردیبهشت اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به تلاش‌گران عرصه سلامت به ویژه حوزه سلامت شهرستان باشت یادآور شد: به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده و چشم‌گیری به ویژه در طی چند سال اخیر در حوزه سلامت صورت گرفته که قابل تحسین و تقدیر است.
امام‌ جمعه باشت خدمت به مردم را یک توفیق دانست و از مدیران خواست تا بدون توجه به کارشکنی برخی افراد در رشد شهرستان از ابعاد مختلف به خدمت‌رسانی بپردازند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبودی همچنین به پنج اردیبهشت مصادف با روز تاریخی شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس اشاره کرد و سرنگونی آنان را یکی از عنایات خاص الهی برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد که از تلخ‌ترین حوادث برای آمریکا محسوب می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود به ۹ اردیبهشت ولادت امام جواد (ع) و روز شوراها پرداخت و تأکید کرد: شوراها محور وحدت و همدلی شوند و مردم نیز در راستای توسعه جامعه با شوراها همکاری کنند.
خطیب جمعه باشت در پایان در خصوص مسئله حمله عربستان به یمن یادآور شد: حمله عربستان از ابتدا نیز اشتباهی بزرگ بوده که ضرر آن متوجه خود عربستان شد و حال باید بدانیم آل‌سعود به خط پایان رسیده و این مسئله باعث نابودی آنان خواهد شد.
وی تصریح کرد: به لطف الهی محور مقاومت روز به روز در خاورمیانه قدرتمندتر می‌شود.
امام جمعه قلعه رئیسی:
نیاز اساسی کشور همدلی میان مردم و مسئولان است
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: نیاز اساسی کشور همدلی میان مردم و مسئولان است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست در ادامه بحث گناه گفت: عامل سعادت و خوشبختی انسان نیکی به پدر و مادر و عامل شقاوت و بدبختی انسان آزار و اذیت پدر و مادر است.
وی افزود: آزار و اذیت پدر و مادر این است که فرزندان حرمت و احترام پدر و مادر را رعایت نکنند، نسبت به ساحت مقدس پدر و مادر بی‌ادبی کنند پدر و مادر را به سبب گفتار یا رفتار برنجاند و آنها را اذیت کنند.
صلواتی خاطرنشان کرد: ارتباط نداشتن با مسلمانان و اقوام و آشنایان موجب نزدیکی مرگ انسان و عدم استجابت دعا می‌شود.
خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه دیدار با اقوام و آشنایان و صله رحم سفارش خدا و رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، عنوان کرد: صله رحم موجب طول عمر و به تاخیر افتادن مرگ و عامل دفع بلا، زیادی رزق و روزی و برطرف شدن فقر  می‌شود.
وی تاکید کرد: صله رحم سبب آسان شدن حساب روز قیامت است و از مردن بد یعنی عاقبت به شری جلوگیری می‌کند.
صلواتی تصریح کرد: امام سجاد می‌فرمایند کسی که به دیدار اقوام و آشنایان و ارحام خود حرکت می‌کنند خداوند متعال اجر یکصد شهید را در نامه عملش می‌نویسد و بر هر قدمی که بر می‌دارد ۴۰ هزار حسنه می نویسد.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه دوم با دعوت به تقوا الهی ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
وی اشاره به شعار سال کرد و اذعان داشت: نیاز اساسی کشور ما همدلی است، هم میان مردم و هم میان مسئولان و علاج قطعی بسیاری از مشکلات همدلی همه قوا و همه مردم است.
صلواتی یادآور شد: پیشرفت کشور در گرو همدلی دولت و ملت است و یکی از مصادیق همدلی با مردم مطلع کردن مردم از خدمات نظام است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی به شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اشاره کرد و گفت: ملت ما برای خدا قیام کرد و پشتوانه این قیام قدرت خدا بود.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک موهبت الهی بود که نصیب مردم ایران شد و این انقلاب با لطف و مدد الهی به وقوع پیوست.
امام جمعه دیشموک:
ماه رجب پلی است برای رسیدن به ماه رمضان
امام جمعه دیشموک گفت: ماه رجب، پلی است برای رسیدن به ماه رمضان.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ماه رجب پلی است برای رسیدن به ماه رمضان، اظهار کرد: پرهیزکار آن کسی است که مردم از اذیت و آزار او در امان باشند.
وی ادامه داد: ماه رجب و شعبان گذرگاهی است برای رسیدن به ماه پرفضیلت رمضان، اگر کسی بخواهد از محصولات پربار ماه رمضان استفاده کند باید از فیوضات این دو ماه به خوبی استفاده کند.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با بیان اینکه استفاده از آیات قرآن راه کسب برکت در ماه رجب تقوا است، خاطرنشان کرد: اگر همه انسان‌ها متقی بودند خداوند درهای برکت را از آسمان و زمین  بر آنها می‌گشود.
این مسئول یادآور شد: آنچه ماه رجب و شعبان را پربرکت می‌کند دو مطلب است و آن دو مطلب اگر در هر جایی باشد معجزه می‌کند، اعتقاد قوی به خدا و دیگری تقوا، یعنی خدا را باور کردن و اینکه بدانیم خدا در همه جا هست.
محمودی‌اصل تصریح کرد: اگر کسی تقوا پیشه کند راه نجات از تمام بن‌بست‌ها برای او گشوده و درهای رحمت به روی او باز خواهد شد.
وی، مشکلات مادی و معنوی هر فرد را در گروی استغفار کردن دانست و گفت: کلید حل همه مشکلات و معماهای زندگی فرد در جامعه استغفار کردن است.
امام جمعه موقت گچساران مطرح کرد
نارضایتی مردم گچساران از برگزاری جلسات ادارات در وقت اداری
امام جمعه موقت گچساران گفت: مردم این شهرستان از برگزاری جلسات ادارات در وقت اداری ناراضی هستند.
حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری دو خصلت بزرگ مردان خدا و مؤمنان بوده که سبب خیر در دنیا و آخرت می شود.
وی در ادامه با اشاره به سخنان امام علی(ع) به کمیل در خصوص دام‌های شیطان تصریح کرد: انسان‌ها از روش‌های مختلف در دام شیطان افتاده و گرفتار نافرمانی‌های خداوند می‌شوند.
امام جمعه موقت گچساران وسوسه را نخستین دام شیطان برای منحرف کردن انسان‌ها عنوان کرد و گفت: وسوسه به سه بخش وسوسه فکری، عملی و اجتماعی تقسیم می‌شود.
خواجه‌زاده عنوان کرد: گاهی شیطان از طریق اندیشه و فکر انسان وارد می شود و وی را به انحراف می‌کشاند که این امر بسیار اتفاق افتاده است.
خواجه‌زاده بیان کرد: این خصلت به دور از حوزه اخلاق اسلامی بوده و اسلام چنین برداشتی را قبول ندارد.
امام جمعه گچساران با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف و لزوم ترویج و گسترش این فرهنگ و آموزه دینی به فرزندان گفت: در جلسه‌ای مطرح شد که دولت مایحتاج معتکفان در زمینه تهیه تدارکات را بر عهده بگیرد که بنده با این موضوع مخالفت کردم.
خواجه‌زاده ادامه داد: به اعتقاد ما رساندن مواد غذایی مورد نیاز معتکفان توسط فرزندان و اعضای خانواده به مسجد می‌تواند، نقشی مهم در آشنایی، ترویج و تبیین اعتکاف برای فرزندان باشد.
وی در خطبه دوم نماز جمعه گچساران با اشاره به نارضایتی مردم گچساران از وضعیت تشکیل جلسات ادارات و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: به عنوان امام جمعه موقت گچساران بر حسب اهمیت موضوع‌ها به بیان مشکاتی می‌پردازم که بسیار مطرح شده باشد و تشکیل جلسات در اوقات اداری که سبب نارضایتی مردم شده یکی از این مسائل است.
امام جمعه موقت گچساران یادآور شد: بسیاری از مردم گچساران از عدم پاسخگویی مسئولان به دلیل برگزاری جلسات در وقت اداری گله‌مند هستند.
خواجه‌زاده گفت: به اعتقاد بنده مسئولان و مدیران ادارات جلسات خود را در وقتی خارج از وقت اداری برگزار کنند تا مردم نیز به شکل بهتری به امورات اداری خود بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تبریک به پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران مدافع مستحکم و اصلی دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی انقلاب اسلامی است.
 
امام جمعه چرام:
بیان جزئیات مذاکرات فرصت خوبی برای نشان‌دادن صداقت از طرف دولت است
امام جمعه چرام گفت: بیان جزئیات مذاکرات فرصت خوبی برای نشان‌‌ دادن صداقت از طرف دولت است و این صداقت یقیناً زمینه همدلی را به وجود خواهد آورد.
حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت، اظهار کرد: این همدلی و همزبانی دستوری نیست و با بخشنامه صورت نمی‌گیرد بلکه ملازماتی را در پی دارد که تا این ملازمات حاصل نشود همدلی صورت نمی‌گیرد.
امام جمعه چرام یکی از این ملازمات را صداقت ذکر کرد و عنوان داشت: یعنی ملت و دولت خصوصا دولت باید با ملت خود صادق باشد و اگر ملت احساس کند دولت در برنامه‌ها و اهداف و نیازهای ملت صادق است حتما دولت را در برنامه‌ریزی‌های کلان و تصمیمات مهم یاری خواهد کرد.
وی، افزود: به عنوان مثال ما در حال مذاکره با گروه ۱+۵ هستیم و در این بین گفتگوهای مهمی صورت گرفت که قرار است تا اواخر تیر ماه توافق جامع صورت گیرد، وقتی از گروه مذاکره‌کننده در قبال مطالب مذاکره و جزئیات آن پرسیده می‌شود اظهار می‌دارند محرمانه است در حالی که طرف مقابل تمام جزئیات مذاکره را بیان می‌کند و به اصطلاح فکت‌شیت آن را هم بلافاصله بعد از مذاکرات منتشر می‌کند.
حجت‌الاسلام طزری، خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم که مسائل محرمانه نظام را منتشر کنید و ملت را از مسائل امنیتی کشور مطلع کنید، این کاری غیر‌عقلایی است اما وقتی مسئله‌ای را دشمنان درجه یک نظام خبر دارند چگونه ملت که حامیان و یاوران انقلاب و دولت هستند باید از آن امر بی‌اطلاع باشند و برای ملت محرمانه تلقی شود.
طزری، گفت: بیان جزئیات مذاکرات فرصت خوبی برای نشان دادن صداقت از طرف دولت است و این صداقت یقیناً زمینه همدلی را به وجود خواهد آورد.
خطیب جمعه چرام در ادامه با اشاره به این مطلب که بعد از ۲۷ روز حملات وحشیانه رژیم آل‌سعود به مردم بی‌پناه یمن، آتش‌بس یکطرفه از سوی آل‌سعود اعلام شد و اعلام کردند که به همه اهداف خود در یمن رسیده‌اند، گفت: برای صحت و سقم این اظهارات  خوب است نگاهی به اهداف تعیین شده از سوی آل‌سعود در ابتدای حملات بیندازیم، برگشتن رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، از بین بردن تسلیحات کامل انصارالله، تسلط مجدد هواداران منصور هادی و کاستن از حملات انصارالله به عربستان و حامیان مرتجع آن و به طور کلی باز گرداندن تسلط کامل آل‌سعود بر یمن از اهداف آل‌سعود بود.
وی افزود: بعد از ۲۷ روز از حملات آل‌سعود که بی‌شباهت به جنایات رژیم غاصب صهیونیست به غزه نیست هیچ کدام از اهداف آل‌سعود محقق نشد بلکه بر توان دفاعی انصارالله افزوده شد، تنگه باب‌المندب در اختیار انصارالله قرار دارد و ۱۸ استان از ۲۰ استان در اختیار انصارالله است و طرفداران منصور هادی در یمن نیز در حال نابودی قرار دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با بیان اینکه مقاومت مردم یمن در مقابل این تجاوزات بار دیگر این وعده الهی را محقق کرد که پیروزی ثمره استقامت است، تصریح کرد: مردم یمن از ثمره مقاومت بهره‌مند شدند و فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود «بینی آل‌سعود به خاک مالیده خواهد شد» محقق شد.
امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به هفته سلامت، عنوان داشت: یکی از برنامه‌های خوب دولت یازدهم که کلید خورد و با همت وزیر بهداشت به ثمر نشست بحث سلامت و بهداشت بود.
حجت‌الاسلام طزری اضافه کرد: اگر نگاهی به خدمات یک سال بهداشت بیندازیم شاهد برکات و خدمات بسیاری هستیم که این امر نتیجه سیاسی نکردن کار بود، عملکرد وزیر و وزارت بهداشت برای سایر وزرا باید الگو باشد چراکه جایی که انجام وظیفه هدف باشد و از سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی به دور باشد، مردم خدمات را به راحتی لمس خواهند کرد.
امام جمعه چرام با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت، بیمه همگانی سلامت برای کسانی که از هیچ بیمه‌ای استفاده نمی‌کردند، پایین آمدن محسوس تعرفه‌های بخش بستری، وجود پزشکان متخصص در مناطق محروم، رایگان شدن عمل زایمان طبیعی، حذف زیر‌میزی و فراهم کردن داروهای مود نیاز را از خدمات طرح تحول سلامت ذکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1