تاریخ انتشار
جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۰۱۳۲۰

دیدار معاون رئیس جمهور با آیت‌الله ملک‌حسینی

۱
۰
کبنا ؛محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در دومین روز از سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز نوبخت معاون رئیس جمهور با همراهی تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، زارعی نماینده بویراحمد و دنا و بزرگواری نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.
 
دیدار نوبخت با آیت‌الله ملک‌حسینی
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار معاون رئیس جمهور، گفت: در گذشته سیاست‌بازی باعث خروج منابع انسانی از استان شد که باید با همدلی و همزبانی این منابع ارزشمند را به استان بازگردانیم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این استان با پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت خوبی پیدا کرده و به سطح محرومیت‌ها رسیده است ولی از محرومیت‌ها عبور نکرده، گفت: مهمترین سرمایه این استان منابع انسانی آن است.
ملک‌حسینی که منابع انسانی را از مهمترین سرمایه‎های کهگیلویه و بویراحمد دانست، گفت: متاسفانه این سرمایه از استان خارج شده و در استان‌های دیگر از ظرفیت بالای فرزندان این استان استفاده می‌کنند و استان کهگیلویه و بویراحمد خود از وجود این سرمایه‌ها بی‌بهره است.
وی تصریح کرد: در گذشته سیاست‌بازی باعث خروج منابع انسانی از کهگیلویه و بویراحمد شد که باید با همدلی و همزبانی این منابع ارزشمند را به استان بازگردانیم تا بتوان از توان و ظرفیت آن‌ها در توسعه استان کمک گرفت.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: محور بهبهان به شهرضا که قطعه پاتاوه به دهدشت در دل آن قرار دارد از پروژه‌هایی مهمی بوده که هنوز به نتیجه نرسیده است.
ملک‌حسینی سد شیو و کوثر را از دیگر پروژه‌های مهم در این استان بیان کرد و ادامه داد: این سدها که بسیاری از زمین‌های باشت و دهدشت را آباد می‌کند هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری در حوزه آب، کوه، جنگل و مناظر طبیعی عنوان کرد و گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌ها و حمایت دولت می‌توان گردشگری در این استان را رونق بخشید.
حمایت دولت از برنامه جامع توسعه کهگیلویه و بویراحمد
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور بر لزوم تهیه برنامه جامع توسعه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: دولت حمایت‌های لازم از این استان را خواهد داشت.
محمدباقر نوبخت صبح امروز در دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های خوب این استان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در بخش صنعت و کشاورزی موقعیت خوبی دارد جز استان خوزستان این استان نیز در صنعت نفت بی‌بدیل است.
nobakht-yasuj (2)
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه الان در حال توزیع منابع برای برنامه پنجم هستیم، گفت: وضعیت کنونی کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست باید حرکتی صورت گیرد و برنامه‌ای تهیه شود تا وضعیت از حال حاضر بهتر شود.
نوبخت اذعان کرد: اگر مذاکرات با عزتمندی صورت گیرد و اعتبارات آزاد شوند اعتبارات خوبی به کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌شود و در صورت عدم نتیجه خوب در مذاکرات با همین منابع محدود استان‌های محروم را خواهیم دید.
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات جهش خوبی داشته است، اذعان کرد: در سال ۹۱ اعتبارات از ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که الان رشد ۲/۵ برابری داشته است.
وی بیان کرد: الان در مرحله خاصی برای تدوین برنامه ششم هستیم و هر تحولی نیاز به برنامه‌ریزی اصولی دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد باید یک برنامه جامع بنویسد تا دولت از آن حمایت و تسهیلات مورد نیاز را به این استان ارائه کند، گفت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های خوب در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات می‌تواند توسعه یابد که با تهیه برنامه جامع کهگیلویه و بویراحمد دولت نیز حمایت‌های لازم از این استان را دارد.
نوبخت اظهار کرد: به مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید می‌کنم که نقشه راه و توسعه استان را تهیه کنند تا آن را در برنامه ششم قرار دهیم همه چیز برای استان فراهم است تا در توسعه ملی و رشد عادلانه، کهگیلویه و بویراحمد را ویژه ببینیم.
به گزارش کبنا نیوز، معاون رئیس جمهور در ادامه سفر خود از پروژه های پارک جنگلی وبیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج بازدید کرد و با حضور ایشان طرح گسترش خدمات سلامت در حاشیه شهرها با بیست پایگاه  آغاز شد.
نوبخت هچنین با همراهی استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان استان و خبرنگاران از بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری کشور در یاسوج بازدید کرد.
nobakht-yasuj (1)
نام شما

آدرس ايميل شما

س
Iran, Islamic Republic of
بدرود
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1