تاریخ انتشار
جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب : ۱۰۱۲۷۴

صحبت‌های معاون رئیس جمهور در یاسوج

۰
کبنا ؛زمینه توسعه صنایع نفتی کهگیلویه و بویراحمد مهیاست
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: توسعه کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در صنایع پایین دست نفت باشد.
محمدباقر نوبخت امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های فراوانی دارد و وظیفه دولت است که ظرفیت‌ها را شناسایی کند و در برنامه ششم بستر را برای توسعه استان فراهم کند تا این استان بتواند بستر خدمت به کشور را فراهم کند.
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: کهگیلویه و بویراحمد استان پرظرفیتی است که دولت توجه خود را به این استان نشان داده به گونه‌ای که دولت طی چند سال اخیر از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های عمرانی به ۲۰۰ میلیارد تومان بعد به ۳۰۰ و سپس به ۶۰۰ میلیارد تومان رسانده است.
نوبخت اظهار کرد: همواره به مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کردم که نقشه راه و توسعه استان را تهیه کنند تا آن را در برنامه ششم قرار دهیم همه چیز برای استان فراهم است تا در توسعه ملی و رشد عادلانه کهگیلویه و بویراحمد را ویژه ببینیم.
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای ساماندهی اشتغال در کشور و کهگیلویه و بویراحمد دارید، گفت: باید سرمایه‌گذاری کنیم و از منابع مختلف زمینه اشتغال دختران و پسران جامعه را فراهم کنیم.
نوبخت با تاکید بر اینکه از سه منبع برای سرمایه‌گذاری و فرصت شغلی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان برخوردار شد، گفت: یک بخش آن اعتبار دولتی است که دولت تامین می‌کند و قرار است ۵۶ هزار میلیارد تومان برای امور عمرانی هزینه کنیم که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز سهمی دارد و سهم آن نسبت به گذشته ۲/۵ برابر افزایش داشته که نه تنها میزان اعتبارات را افزایش دادیم بلکه میزان تخصیص از خزانه این استان را از ۳۰ درصد به ۷۰ رساندیم و با نگاه عادلانه عمل کردیم.
این مسئول ادامه : می‌توان با فعال کردن پیمانکاران و طرح‌های عمرانی زمینه اشتغال را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم کرد.
نوبخت ادامه داد: پنج میلیارد دلار ورودی جدید به صندوق توسعه ملی است که ۲۰ درصد از آن به صورت ریالی تسهیلات به بخش غیردولتی داده می‌شود و یک میلیارد است و بر خود فرض می‌دارم با توجه به نابرابری‌های صورت گرفته درباره این استان نیز پیگیری‌های لازم را برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشم.
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: در برنامه‌ای که برای امر افزایش تولید و رشد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد متصور هستیم این استان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات دارد.
نوبخت تصریح کرد: در بخش صنعت این استان همه رشته‌های مورد نیاز را می‌تواند داشته باشد از این‌رو کهگیلویه و بویراحمد با توجه به سهم قابل توجهی که در تولید نفت دارد باید خود را در صنایع مرتبط با نفت مثل پتروشیمی و صنایع پایین دست نفت برخوردار کند.
وی خاطرنشان کرد: امری که به خدمات و صنعت مرتبط می‎شود گردشگری بوده و می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از استان‌های دیگر است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و بخش غیردولتی را فعال کرد.
نوبخت با تاکید بر اینکه دولت گردشگر نیست و تنها زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند، گفت: باید بخش خصوصی و تعاونی فعال شود و دولت با تسهیلات ارزان‌قیمتی به کشاورزی، صنعت و خدمات ارائه می‌کنیم.
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور اظهار کرد: برنامه توسعه کهگیلویه و بویراحمد تهیه شود و وظیفه دولت حمایت است و تسهیلات ارزان قیمت به نسبت دیگر استان‌ها در اختیار افراد و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.
نوبخت خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادهای کهگیلویه و بویراحمد بسترهای بخش‌های توسعه‌ای استان را فراهم می‌کنیم.
نوبخت:
هر برنامه‌ای که منجر به توسعه کهگیلویه و بویراحمد شود بدون اغماض امضاء می‌کنم
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: هر برنامه‌ای که منجر به توسعه کهگیلویه و بویراحمد شود بدون اغماض امضاء می‌کنم.
محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت نسبت به ارتقای استان کهگیلویه و بویراحمد احساس مسئولیت می‌کند، اظهار کرد: یک فرصت استثنایی در کشور ایجاد شده که باید برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از آن استفاده شود.
معاون رئیس جمهور گفت: استان شما از سرمایه انسانی بالایی برخوردار است که مجمع نمایندگان شما در کشور زبانزد است.
وی گفت: هر برنامه‌ای که موجب توسعه استان شود با کمال میل امضاء می‌کنم و بر همین اساس منتظر طرح‌های خوب از سوی مدیران و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
نوبخت افزود: برای سال ۹۴ با تخصیص‌های مناسب سعی خواهیم کرد، عدالت را در این استان اجرا کنیم و نسبت به سایر استان‌ها کهگیلویه و بویراحمد بهتر دیده شود و این عقب‌ماندگی تاریخی را جبران کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1