تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۱۰۱۰۴۱

پروژه‌ای که بعد از ۵ بار مناقصه در لنده کلنگ‌زنی شد/تصاویر

۱
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: احداث پل ارتباطی جاده لنده به پاتاوه - دهدشت شهرستان لنده را از بن بست راه‌ها خارج می‌کند.
پروژه پل تراب لنده بعد از ۵ بار مناقصه کلنگ‌زنی شد
به گزارش کبنا نیوز از لنده، پژمان نیک‌اقبالی در آئین کلنگ‌زنی پل تراب در شهرستان لنده افزود: با بهره‌برداری از این طرح روند توسعه شهرستان محروم لنده شدت خواهد گرفت.
وی اعتبار اولیه این پروژه را ۴۳ میلیارد ریال دانست و اظهارکرد: در صورت تامین اعتبار، این پروژه در طول ۱۸ ماه به بهره برداری می رسد.
نیک‌اقبالی طول این مسیر از جاده پاتاوه - دهدشت تا شهرستان لنده را بیش از ۱۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: همکاری مردم در روند اجرایی این پروژه ضروری است.
معاون استاندار گفت: سال ۹۲ و ۹۳ به لحاظ اقتصادی و تخصیص اعتبارات بسیار بد بوده و کار اساسی و پروژه بزرگی را در سطح شهرستان به همراه نداشته است.
وی افزود: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و در دیدار با آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و میر احمد تقوی از بزرگان سادات در کهگیلویه و دیگر اندیشمندان استان، همه به یک اتفاق نظر و آن هم اختصاص آن اعتبارات محدود به اجرای مطالعات طرح‌ها و پروژه‌ها در سطح استان اقدام شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبارات با توجه به شاخص‌ها و مطالبات مردم توزیع شده و شهرستان لنده هم دارای اولویت‌هایی از جمله توسعه راه‌های ارتباطی، تأمین آب شرب مناسب و بحث کشاورزی و آبیاری مزارع بوده است.
نیک‌اقبالی به افزایش اعتبارات ماده ۱۸۰ از  دو درصد به سه درصد اشاره و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد اولین استان در سطح کشور بوده که با همراهی نمایندگان توانست موافقت‌نامه‌های ماده ۱۸۰ را تکمیل و به امضاء برساند.
وی بیان داشت: در توزیع اعتبارات از خورد شدن و تکه تکه شدن اعتبارات تا حد قابل توجهی جلوگیری شده و اعتبارات به پروژه‌های مهم و دارای اولویت اختصاص یافته است.
معاون عمرانی و امور هماهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: حوزه آبرسانی به دهدشت غربی و پروژه دشت آبلش با مشکل برق رو‌به رو هستند که با رایزنی‌های انجام گرفته برق ۲ مگاواتی مورد نیان این دو پروژه تأمین و شاهد راه‌اندازی و بهره‌برداری از این دو پروژه در آینده نزدیک خواهیم بود.
نیک‌اقبالی با اشاره به تعداد مناقصه‌های برگزار شده در خصوص پل تراب یادآور شد: بیش از پنج مرحله مناقصه برای این پروژه برگزار شد ولی بنا به دلایل مختلف پیمانکاری برای آن مشخص نشده است.
وی به شرایط پدافندی و استراتژیک کشور اشاره کرد و افزود: کشور و به خصوص استان ما به لحاظ پدافندی باید به طور ویژه دیده شود و راه ارتباطی که از اولویت‌های پدافند در کشور بوده مد نظر قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نیروی انسانی مستعد در شهرستان لنده گفت: استفاده از نیروی انسانی نخبه و مستعد شهرستان لنده یکی از مواردی است که به جد باید پیگیری شود.
نیک اقبالی در ادامه با اشاره به هوشیاری مردم شهرستان لنده در اولویت‌بندی پروژه راه برای توسعه افزود: با همدلی و مشارکت نمایندگان و مسئولان استانی اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد رشد ۱۰۰ درصدی در بودجه ۹۴ خواهد داشت.
اختصاص ۵۰۰ میلیارد اعتبار به پروژه پاتاوه دهدشت
نماینده‌ مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای فعال کردن پروژه محور پاتاوه به دهدشت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری بعد از ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی پل تراب در این شهرستان با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) و پدر بزرگوارشان بعد از شهادت نیز مظلوم واقع شده‌اند و امروز نیز با توجه به حضور گروه‌های تکفیری شیعیان نیز نمی‌توانند به زیارت مرقد و بارگاه آن امام بروند.
وی ادامه داد: در مکتب شیعه جشن و سرور و مصیبت و غم در کنار هم بوده، چراکه امروز ما از طرفی به دلیل شهادت ائمه رخت عزا بر تن داریم و از طرف دیگر جشن ولایت فرزندان آن‌ها را باید در نظر بگیریم.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مطالبات مردم شهرستان لنده اشاره و تصریح کرد: مردم  محروم، مظلوم، ولایتمدار، با فرهنگ و دین‌دار شهرستان لنده در سنوات گذشته مطالبات به حقی داشته که بنا به شرایط مختلف موفق به دریافت این مطالبات نبودند .
بزرگواری یادآور شد: مطالبات آن‌ها در سه حوزه راه، آب و کشاورزی خلاصه می‌شد که با همت مسئولان در بخش کشاورزی و راه توانستیم برنامه‌های خوبی را اجرایی کنیم.
وی عنوان داشت: با توجه به اختیارات نمایندگان در توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ در سطح استان‌ها اعتبارات خوبی بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در حوزه راه‌اندازی پروژه کشاورزی آبلش و احداث پل تراب به شهرستان لنده اختصاص یافته است.
نماینده دوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعه‌پراکنی‌های مختلف در خصوص نحوه توزیع اعتبارات در استان گفت: اعتبارات در حوزه‌های مختلف با توجه به نرم و شاخص‌های مختلفی که در سراسر کشور لحاظ می‌شود توزیع شده ولی تنها کاری که نمایندگان و مسئولان انجام می‌دهند بعد از اختصاص اعتبار اولویت‌بندی اعتبارات و پروژه‌ها می‌باشد.

بزرگواری متذکر شد: در سال گذشته اعتبارات تخصیص یافته به چهار حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۳۲۰ میلیارد ریال بوده در حالی که شهرستان‌های باشت و گچساران ۲۱۰ میلیارد، دنا و بویراحمد ۲۹۰ میلیارد بوده است.

وی توضیح داد: در شهرستان لنده با توجه به اولویت‌هایی که در مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان مشاهده شده دو پروژه آبیاری دشت آبلش و خروج از بن بست که احداث پل جاده ارتباطی لنده تراب و دهدشت بوده را به عنوان اولویت‌های این شهرستان لحاظ و اعتبار لازم جهت اجرا و بهره برداری از این دو پروژه نیز لحاظ شده است.
نماینده‌ مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس در ادامه به اهمیت پل تراب اشاره و بیان کرد: با توجه به اتصال جاده لنده به محور اصلی پاتاوه دهدشت این شهرستان از بن بست خارج می‌شود و مسیر توسعه آن هموار می‌گردد.
این مسئول در پایان عنوان کرد: با توجه به راکد شدن پروژه پاتاوه دهدشت در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق می‌شود تا در آینده نزدیک شاهد فعالیت این پروژه باشیم.
ابراز نگرانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت راه‌ ارتباطی شهرستان لنده
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت راه ارتباطی شهرستان لنده با توجه به قدمت تاریخی و شهرنشینی این شهرستان بسیار اسف‌بار و تأثرانگیز است.

حسن فدایی امروز در آئین کلنگ‌زنی پروژه پل تراب در لنده به جاده‌های ارتباطی این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان لنده به لحاظ جاده ارتباطی هیچ‌گونه راه اصلی ندارد و این برای شهرستانی به قدمت لنده بسیار نگران‌کننده است.
وی افزود: در طی مسیر شهرستان کهگیلویه به لنده وضعیت راه ارتباطی این شهرستان بسیار نامطلوب بوده و همین امر موجب عدم پیشرفت شهرستان در دهه‌های گذشته شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از آنجایی که تمام جوانب توسعه به راه ارتباطی وابسته بوده می‌طلبد مسیرهای ارتباطی شهرستان لنده توسعه یافته و زیربنای توسعه شهرستان با جدیت پیگیری شود.
فدایی عنوان داشت: با بهره‌برداری از پل ارتباطی تراب و رفع معارضات آن مسیر ارتباطی ۳۵ کیلومتری لنده به ۱۱٫۷ کیلو.متر کاهش خواهد یافت.
وی توضیح داد: شهرستان لنده دارای بیش از ۳۱۷ کیلومتر راه روستایی و فرعی بوده که از این مقدار بیش از ۲۷۶ کیلومتر راه روستایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: درصد آسفالت راه روستایی در این شهرستان بالغ بر ۳۳ درصد بوده که با توجه به آمار استانی آن یعنی ۳۴ درصد نشان از عمق محرومیت در استان و شهرستان می‌باشد.
فدایی تأکید کرد: همانطور که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان  گفتند همه استان‌ها به دنبال بزرگراه هستند ولی ما هنوز اند خم جاده‌های روستایی مانده‌ایم که این محرومیت استان را نشان می‌دهد.
وی در پایان بیان داشت: پل تراب با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال با دو دهانه ۱۸ متری و یک دهانه ۵۰ متری و ارتفاع بیش از ۱۷ متر و طول ۹۹ متر کلنگ‌زنی و احداث می شود.
کاهش ۳۰۰ کیلومتری مسیر خوزستان به پایتخت

فرماندار شهرستان لنده از کاهش ۳۰۰ کیلومتری مسیر خوزستان به پایتخت خبر داد.


محمد مرادی امروز در مراسم کلنگ‌زنی پل ارتباطی جاده تراب به پاتاوه در شهرستان لنده، بیان داشت: شهرستان لنده دارای قدمت تاریخی، فرهنگی و سیاسی خاصی در سطح استان بوده که روزگاری آن را به عنوان مرکز بخش ثلاث می‌نامیدند.
وی افزود: سال‌ها چشم‌ انتظاری مردم این شهرستان برای خروج از بن‌بست باهمت دولت تدبیر و امید در آینده نزدیک به ثمر خواهد نشست.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: همانگونه که از اهمیت و جایگاه راه ارتباطی در توسعه آگاه هستیم، باید بدانیم سال‌ها عقب ماندگی و عدم پیشرفت شهرستان لنده به دلیل نداشتن راه ارتباطی مناسب و بن‌بست بودن این شهرستان بوده است.

 


 
مرادی افزود: تأثیر بسزای راه ارتباطی در توسعه فرهنگ، اقتصاد و غیره از طریق افزایش حمل و نقل و کاهش مسیرهای تردد می‌تواند چشمگیر باشد و این مهم در شهرستان لنده با کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از جاده‌های ارتباطی میسر خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: دو مطالبه اصلی مردم  شهرستان لنده در خصوص راه‌ ارتباطی این شهرستان به جاده پاتاوه از طریق جاده تراب و دیگری اتصال به شهرستان بهمئی بوده که مسیر خوزستان تا پایتخت (تهران) را بیش از ۳۰۰ کیلومتر (رفت و برگشتی) کاهش خواهد داد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده گفت: مکاتبات اصلی در خصوص طرح مطالعاتی جاده لنده به بهمئی انجام گرفت و امیدواریم با همت مسئولان استان از جمله استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این خواسته به حق مردم نیز تحقق یابد.

 


 


 


 


 


 



 


 


 
کلنگ پل تراب در لنده را چند تن از مسئولان استانی و شهرستان از جمله نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه لنده، فرماندار لنده، پیمانکار پروژه و مدیرکل راه و شهرسازی استان به زمین زدند و این قول را به مردم شهرستان لنده دادند که پروژه‌ای که قرار بود ظرف ۲۳ ماه به اتمام برسد را در ۱۸ ماه به سرانجام رسانده و مردم را از این نعمت بهره‌مند سازند.
پیمانکار پروژه به معارضات اجتماعی سد راه اجرایی شدن پروژه اشاره کرد که مسئولان شهرستان لنده و استان قول مساعد جهت مرتفع ساختن این معارضات را دادند

امید است حال که همه مسئولان کمر همت به کلنگ‌زنی این پروژه بستند شاهد بهره‌برداری از این پروژه در آینده نزدیک باشیم. شاید این کلنگ‌زنی توسط مسئولان قول مساعدی از سوی آن‌ها بوده که این پروژه هر چه سریعتر اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد.


نام شما

آدرس ايميل شما

ایمان خان
Iran, Islamic Republic of
رفت برای ده سال دیگه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1