تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۱۰۱۰۲۵

سندی از تشکیل سپاه در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳
۰
کبنا ؛وبگاه رسمی رییس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه روز چهارشنبه به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامه ای از شهید عبدالله مسگر از بخش تحقیقات و اطلاعات سپاه منتشر کرده که با این روحانی کهگیلویه و بویراحمد پیرامون تشکیل این نهاد انقلابی مکاتبه شده است.

جناب حجه الاسلام و المسلیمن تقوی دام توفیقاته
پس از عرض سلام و ارادت و آرزوی سلامتی آن حضرت پیرو تحقیقاتی که به عمل آمده و هم چنین گزارش نمایندۀ آن حضرت، در فکر تشکیل سپاه در آن منطقه هستیم و امیدواریم که هرچه زودتر استاندار انقلابی به استان فرستاده شود و ما هم با توجه به کلیۀ جوانب توأم با صبر انقلابی اقدام خواهیم نمود.
امیدواریم که بیش از پیش آن حضرت به خدمات عالیۀ خود در راه پیشبرد اسلام عزیز و در حفظ آرامش و امنیت منطقه بکوشند.
از خداوند متعال تأیید و نصرت مسلیمن را خواهانیم.
مخلص – عبدالله مسگر
بخش تحقیقات و اطلاعات سپاه
۱۳۵۸/۴/۲۰
شهید عبدالله مسگر از نیروهای پیشتاز و برجسته در بدو تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.
وی اولین شهید ستاد مشترک سپاه پاسداران است که در جبهه ی غرب به مقام رفیع شهادت رسید.
نامه ی حاضر اولین نامه ی این شهید بزرگوار به آمیراحمد تقوی و در خصوص پیگیری های ایشان جهت تأسیس سپاه پاسداران در استان کهگیلویه و بویر احمد است.
حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی تأسیس این نهاد انقلابی را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را برای سازماندهی این نهاد برداشت.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا حفظ کنه این سید مومن و باخدا را.
ارادتمند
United States
درود بر آمبر احمد، کهگیلویه ....
علی
Iran, Islamic Republic of
به دلایل زیر این نامه جعلی است :
۱- نامه فاقد شماره هست و تاریخ آن هم خط خوردگی دارد .
۲- نامه سربرگ سپاه هست و فاقد " بسم الله الرحمن و الرحیم ؟
۳- اخبرا هم پایداریها یک سخنرانی از آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۴۵ را منتشر کرده اند که مدعی شده اند در آن تاریخ آقای رفسنجانی منکر هولوکاست شده .
۴- این روزها هرکسی برای معرفی ، خودش را به طناب دروغ آویزان میکنه .
علی
Iran, Islamic Republic of
به مطالب قبلی اضافه کنم : این نامه با خودکار روان نویس نوشته شده که در آن سالها این نوع خودکار وجود نداشت .
تلی
United States
ای علی خالی بند. چقدر کم عقلی. فقط چند ماه از انقلاب گذشته. هنوز نظام اداری کشور درهم وبرهمه. و حدود دو ماه از فرمان تاسیس سپاه توسط امام میگذره. هنوز خود سپاه تهران شکل نگرفته که بخواد سر و سامون درست و دفتر و دبیرخونه و ... داشته باشه که شماره بزنه و .... یه عده جوون انقلابی بعد از فرمان امام دور هم جمع شدن و دارن کارهای تشکیل سپاه رو سر رو سامون میدن که هنوز خودشون هم جا و دفتر درست و حسابی هم ندارن. اون هم با اون جو اول انقلاب که اصلا ملت کاری به نظامات اداری معمول نداشتن و تقریبا همه چی انقلابی و درهم برهم اداره میشد. برای اونکه گفتی این نامه با روان نویس نوشته شده هم برو به چشم پزشکی مراجعه بکن
Iran, Islamic Republic of
جعل شده که چی بشه. به فکر آخرتت باش
Iran, Islamic Republic of
خدایا تو آمیر احمد را ازدست حسودان حفظ کردی آبروش را بیشتر کن ونگذار حسودانی همچون علی(کامنت نویس محترم) بتوانند عقده گشایی کنن.
علی
Iran, Islamic Republic of
پاسح به تلی
تلی جان درست میفرمایید من کم عقلم هیچ عیب نداره هر طور خواستی مرا خطاب کن چون فرهنگ و اصل و نسب و سلامت روح و روان هرکس در گفتارش نهفته است .
اما شما میفرمایید : سپاه تازه تاسیس شده بود و سر و سامونی نداشت . از شما سوال میکنم این آرم تر و تمیز و شیک سپاه مال چه زمانی است ؟ مگه میشه سپاهی که هنوز شکل نگرفته ، دارای آرم و سربرگ باشه ؟
دوست عاقلم برای تشخیص خط نیاز به چشم پزشک نیست بلکه باید به کارشناس خط مراجعه کرد . شمای منتشر کننده این سند بهتر است کمتر دروغ پراکنی و جعل اسناد کنید . اگر چه اگه این سند صحیح باشه هیچ موفیری برا مردم نداره و صرفا منتشر کننده میخواهد با این وسیله امتیاز بگیره .
آیا یادت رفته زمان تظاهرات علیه حکومت پهلوی در دهدشت ، همین حاج آقای شما تظاهرکنندگان را مشتی جوان جاهل خطاب میکرد ؟ همین حاج آقا وقتی دید انقلاب داره به ثمر مینشینه خودش را مثل کنه چسباند به انقلاب و ...
پسر جون برو عاقلانه تر حرف بزن
اهواز
United States
سلام به حضرت آیت الله تقوی
زاهد شب و شیر روز
خدا سایه تان را کم نکند
سید فاطمی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد میراحمد ، بزرگ مردی که از دنیا چیزی نخواست و عمرش را وقف مردم و اسلام ناب کردو بس، حال عده ای سفی با وقاهت تمام ایمان نداشته خود را میفروشند و مکاتبات با وی را جعلی میپندارند و ادعای کارشناسی و عالمی میکنند! اف بر شما که اگر بخواهید به میراحمد کوچکترین بی حرمتی و... را داشته باشید. میراحمد بزرگ ، فدای خواستی فقط امر کن.
قیامت هم هست....
Iran, Islamic Republic of
عزیزی که می گویی این نامه جعلی است. نمی دانم سن شما چقدر است.. اگر جوانی ، بهتر است از بزرگترت بپرسی، اوایل انقلاب در این شهرستان از دشمک و قلعه رییسی گرفته تا بهمئی گرمسیر ، همه ی امور آن زیر نظر آمیر احمد تقوی اداره می شد از درخواست تشکیل سپاه گرفته تا بنیاد شهید و کمیته امداد و .... می دانی چرا؟ چون امام خمینی و مسئولین نظام ، غیر از آمیر احمد تقوی ،کس دیگری را اینجا نمی شناختند و اصولا کسی نبود که با مقامات کشور تازه انقلاب شده آشنا باشند. و بهتر است که بدانید در آن ایام هر فردی را برای هر پستی ، حتما باید آمیر احمد تقوی معرفی می نمود ، ایشان هم ملاکش برای دادن پست ، فقط مومن و انقلابی بودن، بود ، همین ، باز هم به بزرگترت مراجعه کن...
در حرفمان خدا را هم ناظر بدانیم
Iran, Islamic Republic of
آقای که می گویی نامه جعلی است، آیا از نزدیک آمیر احمد تقوی را می شناسی ؟ آیا می دانی ایشان در طول عمر نزدیک به یک قرنشان هیچوقت ، هیچ کاری را برای تعریف از خود انجام ندادند؟ اگر ایشان اهل اینطور حرفها بودند ، وقتی حدود ۴۰ سال پیش از نجف بر گشتند ، در یکی از شهر های بزرگ ساکن میشدند و امروز صاحب ده ها عنوان سیاسی ، دولتی و اجتماعی بودند، او فقط به فکر خدا ومردم این خطه بودند.
از تلی به علی
United States
علی آقا فکر میکردم فقط کم عقلی ولی ظاهرا علاوه بر کم عقلی، مغرض هم هستی. ببین عقده های شما تا چه حده که برای راست وانمود کردن دروغهات به چه جزئیاتی توجه میکنی تا شاید اندکی در نفاقت موفق بشی. والا برای من مهم نبود که جوابت رو بدم ولی از روی کنجکاوی یه جستجویی در مورد تاریخ آرم سپاه انجام دادم.
این مطلب رو توی خبرگزاری فارس که مال سپاهه پیدا کردم:

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930129000632

صراحتا داخلش نوشته از اسفند ۵۷ که بحث اساسنامه ی سپاه شد، بعد از "یک و نیم ماه" از بین سه طرح موجود، این طرح حاضر بعنوان آرم سپاه انتخاب شد . در حالی که این نامه حدود ۵ ماه پس از اسفند ۵۷ نوشته شده.
در خصوص انقلاب و تاثیر آمیراحمد هم باید بدونی که نور خورشید با یک مشت خاکی که به سمتش پرتاب میشه از بین نمیره!
من بخاطر علاقه ای که به حضرت آقا دارم، سایتشون رو مرتب چک میکنم. میزان و گستره ی بزرگ تاثیرگذاری ایشون بر روند انقلاب در کهگیلویه انکار ناپذیره. (البته این برای انسانهای بی غرض هست. بحث شما فرق میکنه). این دو مطلب رو در سایت حاج آقا پیدا کردم برات میذارم شاید خجالت بکشی:

این سندی از ساواک هست که علیه اقدامات انقلابی ایشون ایشون شده

http://mirahmadtaghavi.com/?p=2366

این هم متن اطلاعیه بسیار شجاعانه و جسورانه ای هست که ایشون قبل از انقلاب و در زمان حضور شاه در کشور با دستخط خودشون منتشر کردن.

http://mirahmadtaghavi.com/?p=500

وَیْلٌ لِّکُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ
وای بر هر تهمت زننده ی گناهکار
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1