تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۰۰۱۶۶

کوچ عشایر استان دستخوش تحولات مشکل‌ساز شد

۰
کبنا ؛رئیس امور عشایر گچساران گفت: متأسفانه تغییر و تحولات امسال تقویم کوچ عشایر مشکلات عدیده‌ای را برای این قشر زحمت‌کش ایجاد کرده است.
قربان کرمی در گفت‌و‌گو با کبنا نیوز اظهار کرد: نقش و جایگاه مهم و واقعی عشایر امروزه بر هیچ‌ کس پوشیده و پنهان نیست.karami
وی با بیان اینکه جامعه عشایر یکی از بازیگران اصلی تولید‌کننده مایحتاج و نیازمندی‌های جامعه است، افزود: توجه ویژه به نیازمندی‌های عشایر و فراهم کردن شرایطی برای کاهش مشکلات و موانع پیش روی عشایر گام مهمی در حمایت از این قشر زحمتکش در نتیجه افزایش تولیدات عشایری و رونق اقتصادی جامعه است.
رئیس اداره امور عشایر گچساران در ادامه با اشاره به شرایط کوچ عشایر در این شهرستان بیان کرد:  هر ساله با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه، تاریخ دقیق کوچ عشایر در شورای کوچ استان مشخص می‌شود.
کرمی ادامه داد: متأسفانه امسال تقویم کوچ عشایر دستخوش تحول و تغییراتی شد که این تغییرات مشکلات عدیده‌ای را برای این قشر زحمتکش ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه با توجه به شرایط مطرح شده لازم و ضروری است تا مسئولان مربوطه هرگونه تغییر احتمالی در زمان کوچ را قانونمند و برابر جلسه‌ای رسمی مشخص نمایند خاطرنشان کرد: در این صورت و عملی شدن این پیشنهاد عشایر دچار سردرگمی و بلاتکلیفی نمی‌شوند.
رئیس اداره امور عشایر گچساران شرایط سخت ایل‌راه‌ها را یکی از عوامل مهم تلفات جانی و مالی برای عشایر این شهرستان عنوان کرد و گفت: شرایط سخت ایل‌راه‌ها و نبود فضای مناسب برای کوچ عشایر سبب تلفات زیاد جانی و مالی برای عشایر شده است.
کرمی یادآور شد: در صورت ادامه روند واگذاری ایل‌راه‌ها ناچارا حمل دام  عشایر به صورت مکانیزه صورت گرفته و این امر سبب کوچ زودتر از موعد مقرر  عشایر می‌شود.
وی با بیان اینکه کوچ زودهنگام عشایر نیز سبب از بین رفتن منابع طبیعی و تخریب مراتع می شود اظهار کرد: با توجه به موارد یادآوری شده پیشنهاد می‌گردد در تاریخ کوچ و تمهیدات قرنطینه‌ای همچنین کنترل کوچ نهایت دقت لحاظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1