تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۱۰۰۰۸۸

توضیحات فرمانده انتظامی و فرماندار کهگیلویه در خصوص اتفاقات دهدشت

۶
۰
کبنا ؛فرمانده انتظامی کهگیلویه با بیان اینکه پرونده مسمومیت شهروندان در حال رسیدگی است گفت: هنوز عامل این حادثه شناسایی نشده است.
نشست هم‌اندیشی فرماندار و اعضای شورای تامین با اصحاب رسانه پیرامون وضعیت شهرستان و کمک به بهبود سلامت روانی جامعه عصر امروز در فرمانداری دهدشت برگزار شد.ketab.dehdasht (14)
جهان دیماز در این نشست با اشاره به رویدادهای اخیر در سطح شهرستان و شبه‌افکنی در این باره اظهار داشت: حادثه مسمومیت تعدادی از شهروندان شایعاتی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در پی داشته که باعث نگرانی مردم شده است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه در تشریح حادثه اخیر مسمومیت با توزیع نذری تصریح کرد: روز ۲۵ فروردین فردی با توزیع آبمیوه در پارک‌ها باعث مسمومیت ۱۰ نفر از شهروندان در دهدشت و چرام شده بود که به گفته افراد مسموم شده عامل توزیع با ادعای نذری به قربانیان تعارف کرده بود.
دیماز با بیان اینکه دو نفر در پارک مرکزی، ۶ نفر در پارک شهید دستغیب و دو نفر از چرام قربانی شربت شدند، افزود: همه مسموم‌شدگان مدعی شدند قبل از بروز علائم به تعارف فردی ناشناس شربت مصرف کرده بودند.
وی با اظهار به اینکه بررسی کارشناسی قضیه از همان روز آغاز شد در دست نبودن مستندات از قبیل فیلم و عکس در محل حادثه را باعث طولانی شدن روند شناسایی عامل حادثه دانست و افزود: به علت کمبود امکانات آزمایشگاهی در استان نمونه‌برداری‌های انجام شده جهت بررسی و شناسایی علت مسمومیت به دیگر مراجع ارسال شده است و تاکنون نتیجه‌ای از آزمایش ارسالی گزارش نشده است.
این مسئول تبلیغات پیشگیرانه از حوادث را خوب دانست و گفت: این موضوع حساسیت مردم نسبت به برخی مسائل را بیشتر کرده است.
دیماز پرونده حادثه مسمومیت را در حال رسیدگی خواند و با بیان اینکه تا زمان انجام اقدام موثر دلیلی برای ارائه آن وجود ندارد شناسایی عامل حادثه در مشخص شدن دیگر جوانب را نیاز ضروری دانست و تصریح کرد: به محض شناسایی عامل یا افراد مرتبط، انگیزه کار مشخص خواهد شد.
دیماز با تاکید بر لزوم همکاری مردم و رسانه‌ها در شناسایی مجرمان، ارائه اطلاعات دریافتی و نظرات سازنده در رسیدگی هر چه بهتر به این موضوع را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: قضیه با حساسیت خاص دنبال می‌شود و تاکنون فرد یا افرادی در این زمینه شناسایی نشده‌اند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه دیگر رویداد شبهه‌انگیز به وقوع پیوسته در دهدشت را یادآور شد و گفت: روز گذشته خانمی به علت نامشخص توسط افرادی مصدوم و روانه اورژانس شده بود که متاسفانه این حادثه با ادعای اسیدپاشی در شبکه‌های اجتماعی به سرعت منتشر شد.
دیماز با بیان اینکه بررسی‌های به عمل آمده و نظر پزشک مربوطه وجود اسید در این باره را رد می‌کند، سم‌پاشی درخت توت در حوالی منزل مصدوم و ارتباط با این قضیه را نامعلوم خواند و افزود: از گمانه‌زنی در این رویدادها تا زمان اعلام نتایج کارشناسی و بررسی‌های لازم پرهیز می‌شود.
در اتفاقاتی مجزا و به فاصله یک روز از هم تعدادی از شهروندان دهدشتی به علت مصرف شربت در پارک‌ها مسموم، درختی در خیابان منتهی به دانشگاه‌ها توسط افرادی ناشناس سم‌پاشی و خانمی توسط همین افراد مصدوم شده است.

بار حقوقی و امنیتی کلمات در اخبار رسانه‌ها حفظ شود
فرماندار کهگیلویه حفظ بار معنایی حقوقی و امنیتی در خبرها را ضروری خواند و گفت: خبرنگاران اخبار را از کانال‌های رسمی و مکانیزم‌های تعریف شده دریافت کنند.
سید کرامت کریمی امشب در نشست اعضای شورای تامین با خبرنگاران همکاری مسئولان و رسانه را مستلزم امنیت شهرستان خواند و اظهار داشت: حوادث ناگواری در روزهای گذشته به وقوع پیوسته که همه ما را نگران کرده است.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: حادثه مسمومیت شهروندان از روز نخست با حضور نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شهرستان در کنار مصدومان با حساسیت دنبال شده و در حال پیگیری است.
کریمی افزود: آخرین تلاش‌ها جهت شناسایی عوامل حادثه در دست انجام بوده و امیدواریم هر چه سریع تر نتیجه بررسی‌ها مشخص شود.
مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه با بیان اینکه نمونه‌برداری ماده سمی شربت مسمومیت‌زا به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است، افزود: نتایج کارشناسی این آزمایش هنوز اعلام نشده است.
این مسئول بار معنایی الفاظ و جملات به کار رفته در اخبار منتشره در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نیازمند تامل و دقت‌نظر خواند و گفت: القا شدن اسیدپاشی در حادثه مصدوم شدن خانمی که به دلایل نامعلوم و با ماده غیر اسید به وقوع پیوسته، ترس و نگرانی در مردم به وجود آورده است.
کریمی اظهارنظر کارشناسی در این رویداد و صحت نداشتن شایعه اسید را مورد اشاره قرار داد و افزود: رسانه‌ها در انتخاب کلمات بار معنایی، حقوقی و امنیتی را مد نظر قرار دهند تا آشفتگی در ذهن مردم ایجاد نشود.
فرماندار کهگیلویه خواستار اطلاع‌رسانی بر اساس نهادهای مرجع و مرتبط با مکانیزم اصلی در شهرستان شد و با تاکید بر اینکه مسئولان و خبرنگاران نسبت به همدیگر معتمد باشند، تصریح کرد: اخبار و رویدادها از کانال‌های رسمی و جایگاه‌های تعریف شده تعقیب و صداقت در گفتار و نوشتار را بر اساس آخرین اطلاعات درج کنند تا نیاز به تکذیبیه بعد از انتشار خبر ایجاد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
جناب فرموندار باز هم چند تا حرف قلمبه زدید : بار معنایی و...! شما نمی خواد به رسانه ها توصیه کنید بروید کار خودتونو انجام بدید و عاملین را شناسایی کنید.
دهدشت سیتی
Iran, Islamic Republic of
فرماندار جدید دهدشت چیشد؟ خیلیا منتظر رضایی هستن
Iran, Islamic Republic of
مثلا جواب آزمایش بیاد آلوده به میکروب یا ویروس یا موادرنگی صنعتی یا روانگردان چه تاثیری در دستگیری عامل توزیع کننده آبمیوه داره؟ اون طرف رو زودتربگیرید خیال مردم راحت بشه
هموطن
Iran, Islamic Republic of
برای هربررسی این چنینی پزشکی قانونی یا بیمارستان باید نمونه را به آزمایشگاه مرجع در استانهای بزرگ بفرستند تانتیجه کاملا مشخص شودامیدواریم نتیجه زودترمعلوم شود بیماران هم مرخص شوند وبخیربگذردلطفا خاطیان را دستگیرکنید ممنون
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱⃣فرمانده انتظامی کهگیلویه دیگر رویداد شبهه‌انگیز به وقوع پیوسته در دهدشت را یادآور شد و گفت: روز گذشته خانمی به علت نامشخص!!!! توسط افرادی مصدوم و روانه اورژانس شد!!!
۲⃣فرماندار کهگیلویه:درج خبر مصدوم شدن خانمی که با القای اسید پاشی و به دلایل نامشخص!!!! صورت گرفته است بار حقوقی دارد
❗قابل توجه مسئولین امنیتی و انتظامی شهر دهدشت :
✅پویش کاربران شبکه های اجتماعی در شهر دهدشت ضمن درخواست مجدد از مسئولیت پذیری و بالابردن تجیهیزات فنی از جمله دوربین های نظارتی امنیتی و وسایل آزمایشگاهی جهت نمونه برداری هایی که در آینده صورت میدهد ؛ توهین به خانم و شهروند محترمی که مسبب نقش بر آب شدن نقشه مسمومیت دوم به واسطه سم زدایی درخت توت شده است را نمیپذیرد و القای بب ارتباطی و یا استفاده از واژگان دلایل نامشخص را دورشدن از وظایف و کوتاهی در وظایف ذاتی این دستگاه ها جهت بررسی پرونده میداند
✅با توجه به سوابق قبلی صورت گرفته و حادثه روز قبل آن و حادثه امروز گچساران زنجیره ای بودن این اقدام هویدا و آشکار بوده و طبیعی است خانمی که اقدام به نجات شهروندان و سم زدایی از درخت توت نموده است پس از حمله را هر نوع مایعی احتمال اسید پاشی را به خود داده باشد. هرچند اسید پاشی مورد تایید قرار نگرفته ولی چشم پوشی از علل مراجعه این خانم به اورژانس یا ترس از برملاکردن نقشه شوم اقدام کنندگان حتما دلیل بارز و روشنی برای عدم استفاده از واژگان دلایل نامعلوم یا بیمار روانی خواندن این شهروند محترم و شریف میباشد
✅ تکذیب شایعه اسید پاشی در حالی صورت میگیرد که استفاده یا عدم استفاده از اسید مساله اصلی نبوده و مساله مسمومیت زنجیره ای و اقدام به مسمومیت درخت توت را تحت شعاع قرار داده است در حالی که مساله اصلی حتی در صورت عدم استفاده از اسید مساله اقدام مجدد به مسمومیت بوده است که قابل کتمان نیست
✅ با توجه به درخواست ائمه جمعه دهدشت و گچساران و نمایندگان رهبر معظم انقلاب انتظار برای ورود ویژه دستگاه های سطوح بالای امنیتی و ارتقای زیر ساخت های امنیتی و نیروی انسانی کارآمدتر جهت تسریع در بررسی چنین حوادثی مطالبه عمومی می باشد
Iran, Islamic Republic of
در این دولت به امنیت هیچ توجهی نمی شود متاسفانه فقط حرف مفت می زنند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1