تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۰۰۰۸۴

وورد سربازان گمنام و مسئولان به مسمومیت‌های اخیر استان/سپاه نماد اقتدار امت اسلام است/رجب ماه استغفار امت اسلام

۰
کبنا ؛امام جمعه لنده تأکید کرد
به خطر افتادن امنیت منطقه با سکوت مجامع جهانی دربرابر فاجعه یمن
امام جمعه لنده گفت: سکوت مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت در خصوص ائتلاف سعودی و فاجعه انسانی یمن امنیت منطقه و جامعه جهانی را به خطر می‌اندازد.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به آثار و عواقب غیبت در زندگی فردی و اجتماعی اشاره و بیان داشت: تفرقه و اختلاف، فتنه و آشوب، کینه و دشمنی، تجاوز به احترام و از همه مهمتر از بین رفتن اعتماد عمومی از آثار شومی است که در اثر رواج غیبت در جامعه به وجود می‌آید.
وی با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی و سالروز تأسیس سپاه پاسداران، افزود: امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور وابسته به اقتدار نیروهای مسلح است.
* مهمترین وظایف نیروهای مسلح، حفظ توان دفاعی و مقابله با دشمن است
امام جمعه لنده تصریح کرد: همه می‌دانیم که اقتدار نیروهای مسلح پایه و اساس اقتدار و امنیت خارجی بوده و باید در این زمینه توان دفاعی و امنیتی کشور تقویت شود.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل ادامه داد: اگر بخواهیم جایگاه و نقش اقتدار نیروهای مسلح را در کشورها بیان کنیم، باید بگوییم که اقتدار نیروی مسلح به مانند آب حیات برای هر کشور محسوب می‌شود.
وی خاطر نشان ساخت: حفظ توان دفاعی و مقابله با دشمنان از مهمترین وظایف نیروهای مسلح بوده که در عرصه‌های مرزداری، تهاجم فرهنگی و غیره باید تقویت شود.
خطیب نماز جمعه لنده به اهداف تشکیل سپاه اشاره و گفت: نگهبانی‌ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و حضور در عرصه‌های دفاعی، سازندگی و فرهنگی از مهمتری اهداف تشکیل سپاه بوده که آثار و نتایج و دستاوردهای آن را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.
وی به آغاز ماه رجب اشاره و یادآور شد: در آیات قرآن چهار ماه حرام اعلام شده که در آن‌ها جنگ با کفار هم حرام بوده؛ ماه رجب یکی از چهار ماه حرام بوده که فضیلت و برتری آن نسبت به سایر ماه‌ها در بیان ائمه و پیامبر اکرم (ص) آمده و این ماه را ماه خدا نیز می‌نامند.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: ولادت امام علی(ع) و بعث رسول خدا (ص) در این ماه محقق شده و مردم را به استغفار در این ماه سفارش فرمودند چراکه ماه رجب و شعبان مقدمه ورود به میهمانی خداوند خوانده شده است.
* سکوت نامفهوم مجامع بین‌المللی در برابر اتفاقات اخیر در یمن
وی به میلاد امام محمد باقر(ع) اشاره و گفت: امامان برای دفاع از دین و گسترش آن تلاش کرده و در برابر ظلم و ستم ایستادگی کردند و امروز ادامه دادن راه‌ ائمه که حفظ ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه است بیش از گذشته لازم و ضروری است.
امام جمعه لنده به ایام‌البیض یا اعتکاف اشاره و افزود: استقبال جوانان از مراسم معنوی اعتکاف می‌طلبد زمینه و بستر حضور آنان در این مراسم مهیا شود.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل خاطر نشان ساخت: اعتکاف مراسم از خود رستن و با خدای خویش خلوت کردن است که باید در جامعه و در میان جوانان بیش از گذشته نهادینه شود چراکه آثار و برکات روحی و روانی فردی و اجتماعی به همراه دارد.
وی به ائتلاف سعودی اشاره و گفت: امروز در یمن فاجعه انسانی در حال وقوع بوده ولی مجامع بین‌المللی در این خصوص سکوت کرده و تنها در قطعنامه‌های خود ارسال سلاح به یمن را محکوم می‌کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تصریح کرد: سکوت مجامع بین‌المللی در خصوص تجاوز عربستان به یمن خود عامل بی امنیتی در منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
* تنها راه حل بحران‌های یمن عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی است
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: تنها راه حل مشکلات و بحران‌های یمن عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور است.
وی در ادامه به سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص بیکاری اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور معضل بیکاری در جامعه را بزرگترین منکر در جامعه دانستند که در این خصوص دولتمردان از طرق مختلف باید به دنبال راه‌حل برطرف شدن این معضل باشند.
امام جمعه لنده یادآور شد: حمایت از تولید ملی، استخدام جوانان، عدم به کارگیری بازنشستگان و کنار گذاشتن چند شغل‌ها مهمترین راه‌کار برطرف کردن معضل بیکاری از جامعه است که با برطرف شدن آن روحیه امید به جامعه برمی‌گردد.

امام جمعه یاسوج:
آل‌سعود با تلفیق آلزایمر و ناپختگی مسئولانش دستورات اسرائیل را اجرا می‌کند
امام جمعه یاسوج گفت: پادشاه آلزایمر گرفته و مسئولان جوان و ناپخته عربستان اکنون در یمن دستورات اسرائیل را اجرا می‌کنند.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرمان نوروزی رهبری مبنی بر لزوم همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان گفت: اگر این فرمان در عمل توسط مردم و مسئولان اجرا شود، کشور از همه شرها و بلاهای دشمنان حفظ خواهد شد.
امام جمعه یاسوج افزود: تنها راه حفظ وحدت در کشور یکدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان است و اگر چنین اتفاقی رخ داد دشمن نمی‌تواند اهداف خود را نسبت به جمهوری اسلامی عملی کند.
حسینی در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حوادث یمن و اقدامات ضدبشری که رژیم آل‌سعود در این کشور اسلامی انجام می‌دهد، گفت: همان اقدامی که صهیونیست‌ها در غزه انجام دادند را اکنون رژیم آل‌سعود در کشور یمن انجام می‌دهد.
امام جمعه یاسوج گفت: کودک‌کشی و بمباران مراکز درمانی، مدرسه‌ها و سایر تأسیسات یمن نشان داد که آل‌سعود در ظلم و جنایت دست کمی از صهیونیست‌ها ندارد.
وی بیان کرد: مردم یمن اکنون قربانی سیاست‌های یک پادشاه آلزایمر گرفته و تعدادی جوان ناپخته و خام شده‌اند.
وی در ادامه با تبریک روز ۲۹ بهمن به مناسبت روز ارتش، از خدمات و مجاهدت‌های این نیروی نظامی در کشور قدردانی کرد.

خطیب جمعه چرام:
استفاده دولت از افرادی که دارای سابقه توهین به امام راحل هستند باعث جدایی ملت از دولت می‌شود
خطیب جمعه چرام گفت: استفاده دولت از افرادی که دارای سابقه اهانت به امام راحل و مردم هستند باعث جدایی ملت از دولت می‌شود.
حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ماه مبارک رجب و با بیان اینکه حلول این ماه با برکت در روایات به نام ماه رجب، ماه ریزش برکات و رحمت‌های الهی نامگذاری شده است، اظهار کرد: ماه رجب فرصت خوبی است برای خودسازی و تزکیه نفس همه آنان که علاقمند به استفاده لازم از ماه میهمانی خدا را دارند.
*در همدلی و همزبانی باید اعتقادات و مقدسات طرفین یکی باشد
امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی، عنوان داشت: همدلی و همزبانی دستوری نیست بلکه نیازمند لوازمی است که تا آن لوازم شکل نگیرد همدلی و همزبانی که از نیازهای اساسی یک جامعه است، به وجود نخواهد آمد. وی، افزود: در همدلی و همزبانی باید اعتقادات و مقدسات طرفین یکی باشد، یعنی دولت باید بداند که ملت به چه چیزهایی اعتقاد دارد و آنها را محترم بشمارد در این صورت ملت هم با دولت همکاری و پشتیبانی خواهد کرد، در غیر این صورت همدلی به شکل مطلوب صورت نمی‌پذیرد.
حجت‌الاسلام طزری، ادامه داد: به عنوان مثال وقتی امام راحل و اعتقادات او برای یک ملت مهم است و از خطوط قرمز نظام و ملت شمرده می‌شود، استفاده دولت از افرادی که دارای سابقه توهین و اهانت به امام راحل و مردم هستند باعث جدایی ملت از دولت می‌شود، یا زمانی که اسرائیل دشمن شماره یک مسلمین و ملت ما به شمار می‌رود و مردم سرزمین اسرائیل غاصب شمرده می‌شوند بیان این مطلب از سوی دولت یا حامیان دولت مبنی بر دوستی با مردم اسرائیل یا به رسمیت شمردن اسرائیل، مانع همدلی خواهد شد، بنابراین دولت باید به این مساله اهتمام جدی داشته باشد.
* آل خلیفه باید بدانند که به زودی حکومت دیکتاتوری آنان از بین خواهد رفت
خطیب جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که حدود سه هفته از حمله نظامی و هوایی آل سعود با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل به کشور مظلوم و بی‌دفاع یمن می‌گذرد که تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر کشته و بیش از چند هزار نفر نیز زخمی شده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری راجع به این تجاوزگری فرمودند «جنایت آل سعود به یمن شبیه همان کاری است که رژیم جعلی و غاصب اسرائیل در حق مردم غزه انجام داد».
وی با متذکر شدن این مطلب که آل سعود از این حمله چند هدف عمده دارد، یکی از این اهداف را دور کردن خطر از بحرین دانست و خاطرنشان کرد: آل سعود گمان کرده با این تجاوز و خاموش کردن شعله انقلاب مردم یمن، از سرایت این انقلاب و روحیه گرفتن مردم بحرین جلوگیری خواهد کرد و حال آنکه این پنداری است غلط و آل خلیفه باید بدانند که به زودی حکومت دیکتاتوری آنان از بین خواهد رفت.
حجت‌الاسلام طزری، هدف دوم را اعمال فشار بر ایران در میانه مذاکرات عنوان کرد و گفت: گمان این است که با تحت فشار قرار دادن مردم یمن می‌توانند بر مسئولین و ملت ایران فشار آورند و توافق را آنچنان که می‌خواهند پیش برند و حال آنکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و ریاست محترم جمهور در مناسبت‌های مختلف اعلام کردند هیچ توافقی امضاء نمی‌شود مگر اینکه همه تحریم‌ها برداشته شود.
امام جمعه چرام، تصریح کرد: هدف سوم تعمیق شکاف بین شیعه و سنی است و امروز شیعه و سنی به این مطلب پی‌برده‌اند که یکی از ابزار دشمنان برای چپاول و از بین بردن اسلام اختلاف بین شیعه و سنی است و همدلی بین تمام مذاهب در یمن برای مقابله با آل سعود گواه این مطلب است.
*امروز ترویج و تسهیل ازدواج جوانان از دغدغه‌های اصلی متدینین جامعه است
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در بخش بعدی از صحبت‌های خود با اشاره به دوم اردیبهشت، سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: ابتدای کار انقلاب فرهنگی ایجاد تحول در دانشگاه‌ها و تغیر در علوم انسانی بود چرا که این علوم وابسته به غرب بود و جایی که باید انسان ساز باشد انسان را تا حد حیوان پایین می‌آورد.
وی با بیان اینکه بعدها کار این شورا عمومیت پیدا کرد و مسائل فرهنگی کلان کشور را در اختیار گرفت، گفت: امروز بعضی از موارد که باید جایگاه مهمی در فرهنگ اسلامی داشته باشد یا مورد غفلت قرار گرفته است یا در حد انتظار متدینین جامعه کار لازم صورت نگرفته است.
طزری با تاکید بر اینکه امروز ترویج و تسهیل ازدواج جوانان از دغدغه‌های اصلی متدینین جامعه است که باید از سوی مسئولین برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، متذکر شد: امروز بر اثر بعضی خرده فرهنگ‌های غلط و بعضی از آداب و رسوم غلط و بعضا مسائل اقتصادی جوانان به تاخیر افتاده است که این موجبات نگرانی را در پی خواهد داشت.
وی، افزود: افزایش نرخ جمعیت یکی دیگر از دغدغه‌هاست که باید کار اساسی صورت گیرد و فرهنگ فرزندآوری ساماندهی شود تا بعدها ضررهای غیر‌قابل جبرانی نصیب ما نشود، امروز این امر در کشورهای اروپایی و حتی چین که پر جمعیت‌ترین کشور جهان است مورد توجه قرار گرفته و این کشور اجازه فرزند دوم به مردم را داده است.
وی در ادامه با متذکر شدن این مطلب که وقتی فضای جامعه به سمت بد‌حجابی سوق داده شده یقینا هم بنیان خانواده‌ها متزلزل خواهد شد و هم مشکلات اجتماعی زیادی را به همراه خواهد داشت، گفت: دشمنان به دنبال ترویج همین فرهنگ هستند ولی متاسفانه عده‌ای به جای آنکه به فکر حل این معضلات باشند به دنبال ورود زنان به ورزشگاه‌ها هستند، گویا مشکل اساسی بانوان و جامعه نبود زنان در ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی است.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه در ۲ اردیبهشت ۵۸ به دستور امام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت، هدف از تشکیل سپاه را حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: خنثی‌سازی توطئه‌ها، خاموش کردن شعله‌های فتنه‌های کور گروهک‌های داخلی، سنگر‌سازی و ساخت سلاح‌های مدرن و فوق‌‌مدرن نظامی و مبارزه با تهاجم فرهنگ غربی از وظایف سپاه انقلاب اسلامی بوده و کینه‌ورزی دشمنان نظام نسبت به سپاه نشان‌دهنده کارامدی و موفق بودن سپاه بوده است.

ورود سربازان گمنام امام زمان(عج) در خصوص مسمومیت‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
امام جمعه گچساران در پی بروز مسمویت‌های امروز زائران حرم بی‌بی حکیمه(س) از مردم خواست تا در این خصوص هشیار بوده و از مصرف شربت‌های نذری پرهیز کنند و از سربازان گمنام امام زمان(عج) خواست تا این قضیه را پیگیری کنند.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری نفوذناپذیرترین سد و مانع در برابر نافرمانی‌ها و اعمال حرام بوده و انسان را به سر مقصد مقصود تعالی الهی می‌رساند.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان همدلی و همزبانی و ملت و دولت افزود: مردم و مسئولان باید با توجه خاص و ویژه به فرمایشات رهبری با بصیرت هدف و مقصود مقام معظم رهبری که همان اقتدار و ایجاد وحدت بوده را درک کنند و در این راستا گام بردارند.
حجازی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران با اشاره به عقب‌نشینی اوباما در برابر کنگره آمریکا وی را رئیس جمهوری ناتوان و عاجز عنوان کرد و گفت: اوباما در بخشی از سخنان خود از تضمین امنیت اسرائیل و رژیم آل سعود سخن گفته که بر اساس اظهارات کوبنده مقام رهبری اسرائیل هیچ‌گاه امنیتی نخواهد داشت.
امام جمعه گچساران در ادامه با بیان این‌که همه ملت و مذاکره‌کنندگان مستقل و مستحکم زیر بار ظلم نمی‌روند، گفت: خط قرمز‌های نظام به درستی مورد توجه مذاکره‌کنندگان بوده و آنها باید این خط قرمزها را رعایت کنند.
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود  با محکومیت رژیم آل سعود در حمله به یمن بیان کرد: زنان و بچه‌های غیرنظامی بی‌گناه یمنی زیر آتش خشم و کینه هواپیماهای آمریکایی با اجرای آل سعود در حال از بین رفتن هستند و این امر توسط حکام کم عقل آل سعود صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به مسمومیت‌های مشکوک اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ظاهرا مدتی در تفرجگاه‌ها، امامزادگان و برخی نقاط سیاحتی استان مسمومیتی توسط برخی افراد ایجاد شده و این امر نشان دهنده این است که دشمن دشمن ملت و اهل بیت(ع) است.
حجازی ادامه داد: مردم برای زیارت به حرم امامزادگان می‌روند و توسط عده‌ای مسموم می‌شوند بنابراین لازم است برادران سرافراز و سربازان مخلص گمنام امام زمان(عج) ورود کنند تا سرچشمه این اقدام غیرانسانی مشخص شود.
امام جمعه گچساران اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بیشتر توسط مسئولان شبکه بهداشت و درمان را در این خصوص خواستار شد و افزود: مردم نباید ساده‌اندیش باشند که با استفاده از تحریک اعتقادات مذهبی و دینی توسط بعضی اشخاص، شربت توزیع شده مسموم مصرف کنند.
حجازی در پایان عنوان کرد: این امر در برخی شهرستان ها صورت گرفته و در گچساران نیز صورت گرفته که این امر هوشیاری و بصیرت مردم را می‌طلبد.
امام جمعه باشت:
حج مستحبی نباید به قیمت پایمال شدن شرافت ملت انجام شود
امام جمعه باشت گفت: حج مستحبی نباید به قیمت پایمال شدن شرافت ملت انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ تقوا را بهترین لباس دانست و اظهار کرد: لباس و پوشش تقوا انسان را از خطرات و آلودگی‌های دنیوی حفظ می‌کند.
امام‌جمعه باشت در ادامه سخنان خود به یکی از فضایل اخلاقی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: نیکی کردن در برابر رفتارهای بد دیگران یکی از فضیلت‌های اخلاقی است که از سیره اهل بیت (ع) و بزرگان دین بوده است لذا هر فرد مؤمن و مسلمان باید با الگو گرفتن از ائمه (ع) سعی کند در برابر رفتارهای بد دیگران بزرگوارانه عمل کرده و بدی دیگران را با نیکی پاسخ دهد.
وی با بیان این‌که انسان بزرگ حکیمانه رفتار می‌کند، افزود: بخش عمده‌ای مشکلات جامعه امروز به سبب کم‌رنگ شدن بخشش و خوبی در قبال رفتار بد دیگران است.
این استاد حوزه ادامه داد: گذشت، بخشش و نیکی در برابر رفتار ناشایست دیگران به این معنا نیست که به هرکسی اجازه دهیم به ما اهانت کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این‌ هفته باشت به شنبه ۲۹ اسفندماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به همه ملت بزرگ ایران به ویژه ارتشی‌های غیور بیان کرد: ارتش ما که به رژیم سابق وابسته بود با بیعت با امام راحل به جمع انقلابیون پیوستند و در این راه نیز شهدای ارزشمند و بزرگی را دادند.
امام‌جمعه باشت با تأکید بر این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای نیروهای برجسته و مؤمن بسیاری است، ادامه داد: امروزه ما دارای ارتش مقتدری هستیم که جرأت کوچکترین تعرض به مرزها را به دشمنان نمی‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ۳۱ فروردین  مصادف با اول رجب پرداخت و فرا رسیدن ماه استغفار را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت.
خطیب جمعه باشت ضمن اشاره به سوم رجب و تسلیت شهادت امام هادی (ع) به دوم اردیبهشت تأسیس سپاه پاسداران به دستور امام راحل پرداخت و اضافه کرد: تأسیس سپاه پاسداران ابتکار و اقدامی خلاقانه از سوی رهبر کبیر انقلاب جهت مقابله با هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی بود و ما به وجود چنین نهادهای مقدسی افتخار می‌کنیم.
امام‌جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به تعلیق حج عمره در پی تعارض به دو نوجوان ایرانی اشاره و تأکید کرد: در پی این اهانت و عمل شرم‌آور عربستان که موضع‌گیری‌هایی از سوی کشورما را به دنبال داشت حج مستحبی عمره به حالت تعلیق درآمده چرا که ما اجازه پایمال شدن شرافت ملت را نخواهیم داد و دولت عربستان باید هرچه سریع‌تر دو پلیس را به اشد مجازات برساند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی در ادامه به مطرح شدن حضور بانوان در ورزشگاه‌ها توسط افرادی در بدنه دولت پرداخت و یادآور شد: این اقدام مغایر با باورهای دینی ماست چرا که فضای ورزشگاه‌ها شایسته حضور بانوان نیست لذا دولتمردان باید مراقب رفتار و گفتار خود باشند و سخنانی که باعث درگیری همه جامعه می‌شود بیان نکنند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی:
سپاه نماد اقتدار و پایگاه عظمت امت اسلام است
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: سپاه نماد اقتدار و پایگاه عظمت امت اسلام است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می شود.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست در ادامه بحث گناه گفت: آنان که نسبت به زنان پاکدامن و بی خبر از فحشاء و با ایمان نسبت زنا دهند در دنیا و آخرت لعنت و نفرین شده اند و برای آنها عذاب سختی خواهد بود.
صلواتی بیان کرد: کسانی که به مردان و زنان باایمان نسبت ناروا می دهند در دنیا در نزد بندگان خدا ملعون هستند و در آخرت ملعون و مورد غضب پروردگار و به انواع عذاب مبتلا خواهد شد.
وی با بین اینکه این گناه به قذف معروف است افزود: قذف مطلقا حرام است چرا که خواه قذف کننده راستگو باشد خواه دروغگو خداوند متعال مرتکبین به این گناه را فاسق نامید.
خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: آنهایی که به زنان پاکدامن نسبت زنا می دهند اگر شاهد نداشته به آنها ۸۰ تازیانه بزنید و هیچ گاه شهادت آنها را نپذیرید.
صلواتی خاطرنشان کرد: اگر یک نفر به چشم خود ببیند زنا یا لواط دیگری را و قذف کند او شرعا دروغگو و فاسق است.
وی تصریح کرد: اینکه در شرع اسلام اثبات زنا یا لواط را مشروط به چهار شاهد نموده در حالیکه برای قتل دو شاهد کافی است برای این است که کسی جرات نکند مسلمانی را رسوا کند.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوا الهی ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
امام جمعه قلعه‌رئیسی اشاره ای به شعار سال کرد و عنوان کرد: دولت باید خادم ملت باشد نه حاکم، دولت خدمتگذار مردم است و باید تلاش کند در خدمت مردم باشد.
خطیب جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه ملت هم باید پشتیبان دولت باشد و از دولت حمایت کند اذعان داشت: شرط موفقیت دولت همراهی ملت است و همه و وظیفه دارند با دولت همکاری کنند.
صلواتی به روز چهارشنبه ۲اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل سپاه نگهداری از انقلاب و دست آوردهای آن کوشش در راه تحقق آرمان های الهی تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: سپاه در کشور هم در ۸سال دفاع مقدس و هم در عرصه سازندگی کارنامه درخشان دارد و آنچه باعث سرافرازی و عظمت سپاه شده اطاعت از ولی فقیه است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی ابراز داشت: راز موفقیت سپاه در ولایتمداری است، امروز سپاه ایران اسلامی را به نماد اقتدار و پایگاه عظمت امت اسلام تبدیل کرده است و باید قدردان آن باشیم.
امام جمعه دیشموک:
رجب ماه استغفار امت اسلام است
امام جمعه دیشموک گفت: رجب ماه استغفار امت اسلام است، خداوند در رجب هم‌نشین کسانی است که با او هم‌نشین شوند.
حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل ظهر امروز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار کرد: موفقیت انسان در زندگی روزمره انجام واجبات و ترک محرمات است.
وی در ادامه گفت: هر کس از یاد خدا روی گردان شود در زندگی و معیشت،  دچار تنگنا می‌شود و عواقب عمل نکردن به دستورات خداوند مایه بدبختی انسان است.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: اولین چیزی که در روز قیامت از انسان سئوال می‌شود نماز است، چون اگر نماز انسان قبول شود سایر اعمال انجام شده توسط انسان قبول می‌گردد.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی است، روز ارتش و نیروی زمینی اقتدار هر کشوری است و کشور در سایه ارتش قوی است، اگر نیروی نظامی و قوی نباشد هر لحظه دشمن ممکن است آن کشور را مورد تعرض قرار دهد.
وی در ادامه اشاره‌ای به سالروز تاسیس سپاه داشت و گفت: وظیفه سپاه حفاظت و حراست از کیان نظام و انقلاب است، باید قدر سپاه در حفظ از انقلاب اسلامی را بداریم.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل بیان کرد: ماه شریف و پرفضیلت رجب در پیش است ماهی که بنده‌های خوب خدا برای رسیدن به ماه رجب لحظه شماری می‌کردند، ماه استغفار، ماه رحمت و برکت است، ماهی است که تولد امام محدباقر(ع) همچنین میلاد باسعادت امام علی(ع) ۱۳ رجب می‌باشد.
وی در پایان متذکر شد: رجب، ماه استغفار امت اسلام است، خداوند در رجب هم‌نشین کسانی است که با او هم‌نشین شوند.

امام جمعه دهدشت تأکید کرد
لزوم جدیت مسئولان در شناسایی عوامل مسمومیت دهدشت
امام جمعه دهدشت، خواستار جدیت مسئولان در شناسایی عوامل حادثه مسمومیت و برخورد قاطع با خاطیان این قضیه شد.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت در واکنش به حادثه زنجیره‌ای مسمومیت تعدادی از شهروندان در دهدشت و چرام اظهار کرد: عده‌ای توسط شربت به عناوین مطرح شده مسموم شده و این حادثه آنطور که اعلام شده در گچساران هم روی داده است.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: مردم باید مراقبت داشته باشند و مسئولان نیز به جدیت پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دهند.
حسینی با بیان این‌که آدم‌های بی‌خرد همیشه پیدا می‌شوند افزود: هم مردم و هم مسئولان باید حواسشان جمع باشد جلوی این حوادث گرفته شود.
وی با تأکید بر شناسایی هرچه سریع‌تر عوامل برخورد قاطع و شدید با خاطیان، گفت: این حادثه امنیت روانی شهرستان را به هم زده است.
خطیب جمعه دهدشت نصب دوربین مدار بسته در سطح شهر را کمک به شناسایی مجرمان و تقویت امنیت شهر دانست و تصریح کرد: مسئولان ضمن شناسایی مجرمان و تشخیص اهداف این جریان با خاطیان و مجرمان برخورد جدی  انجام دهند.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش برای آزادسازی ورود بانوان به ورزشگاه‌ها تصریح کرد: این موضوع را محکوم می‌کنیم، هیچ ضرورتی ندارد بانوان به ورزشگاه‌ها بروند و شاهد بازی کسانی باشند که پوشش مناسبی ندارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: نگاه کردن به چنین افرادی خلاف شرع بوده و اگر این کار انجام شود برای جامعه ما زشت است.
حسینی با بیان این‌که آیا مشکلات جامعه ما با مجوز ورود بانوان به ورزشگاه حل می‌شود افزود: ما کم مشکل نداریم،به فکر حل مشکلات جامعه باشید.
امام جمعه دهدشت همچنین سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: سپاه و ارتش اقتدار هر کشوری است و اگر کشوری نیروی نظامی مقتدر نداشته باشد اقتدار ندارد و نمی‌تواند در مقابل تهدیدهای دشمن و توطئه‌ها مقاومت کند.
حسینی نقش سپاه و ارتش در جنگ هشت ساله و دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و افزود: اقتدار ارتش و سپاه ما بود که دشمنان را در هم کوبید و از خاک، ناموس و حیثیت کشورمان دفاع کردند.
وی در ادامه عنوان کرد: سپاه و ارتش علاوه بر دفاع از ناموس و خاک وطن یک آرمان والاتری دارد که ملکوتی است.
حسینی دفاع از ارزش‌های عمیق الهی اسلام و اهداف انبیاء را از رویکردهای مهم سپاه و ارتش خواند و تصریح کرد: ما بهترین سپاه و ارتش را داریم و این بزرگترین نعمت الهی است که انسان جان و هستی خود را برای دفاع از ارزش‌های الهی بگذارد.
خطیب جمعه دهدشت ایران را در مقابل مظلومان عالم مسئول دانست و گفت: هویت انقلاب ما دفاع از مظلومان بوده است و در دفاع از مردم مظلوم غزه، بحرین، عراق و سوریه نمی‌توانیم ساکت باشیم.
حسینی جنایات آمریکا و آل سعود در یمن و کشتار بی‌رحمانه کودکان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این روزها در مقابل مظلومیت مردم یمن نمی‌توانیم ساکت باشیم.
وی از سازمان ملل به سازمان ستمگران و متجاوزان نام برد و با بیان این‌که سازمان ملل سازمان مردم نیست تحریم تسلیحاتی یمن را ظلم به این کشور خواند و تصریح کرد: این چه ظلمی است که آل سعود جنایتکار و جنایتکار پیشه که سابقه در جنایت دارد بر کودکان یمن دارد.
حسینی در پایان متذکر شد: جنایتی که رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی در غزه انجام داد، هم‌اکنون آل سعود در یمن انجام می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1